• چهارشنبه / ۲۵ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۷:۵۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 91052516317
  • خبرنگار : 71359

نقوي حسيني: رييس‌جمهور در اجلاس مكه مواضع اصولي ايران را به گوش جهانيان رساند

نقوي حسيني: رييس‌جمهور در اجلاس مكه مواضع اصولي ايران را به گوش جهانيان رساند

يك عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: حضور رييس‌‌جمهور در اجلاس مكه از اين جهت كه مي‌تواند مواضع ما را به جامعه جهاني مسلمانان منتقل كند بسيار مهم است.

يك عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: حضور رييس‌‌جمهور در اجلاس مكه از اين جهت كه مي‌تواند مواضع ما را به جامعه جهاني مسلمانان منتقل كند بسيار مهم است.

سيدحسين نقوي حسيني در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) در مورد حضور رييس جمهور در اجلاس مكه گفت: اجلاس مكه يكي از مهم‌ترين مجامع بين‌المللي جهان اسلام است و از اين نظر حضور ما در اين اجلاس بسيار مهم است.

وي با اشاره به شرايط فعلي منطقه گفت: در شرايطي كه منطقه در بحران‌ها و درگيري‌هاي فعلي قرار دارد، نشست عربستان اهميت بسيار زيادي دارد از اين جهت كه مي‌تواند به عنوان تريبون جمهوري اسلامي قرار بگيرد و مواضع ما در اين نشست به ساير مسلمانان جهان منتقل شود.

نقوي حسيني ادامه داد: سخنان ايران در چنين نشستي معمولا اثرگذار بوده است، در همين راستا حضور رييس جمهور در اجلاس مكه دفاع از مواضع اصولي و اساسي جمهوري اسلامي است.

وي با اشاره به بحران‌هاي سوريه، اظهار كرد: اهميت ديگر اين اجلاس در اين مورد است كه جمهوري اسلامي مي‌تواند از تريبون اجلاس مكه مواضع خود را در مورد بحران سوريه به اطلاع ديگران برساند، ما در اين مورد داراي مواضع اصولي و منطقي هستيم و اگر جامعه جهاني مسلمانان به مواضع ما گوش دهند، قطعا تحت تاثير قرار خواهند گرفت.

اين عضو كميسيون امنيت ملي مجلس ادامه داد: حداقل فايده حضور رييس جمهور در اجلاس مكه اين است كه ما توانسته‌ايم مواضع خودمان را از اين طريق به گوش جامعه جهاني برسانيم.

وي همچنين با اشاره به بخشي از سخنان رييس‌جمهور در مورد لزوم اتحاد جامعه اسلامي براي مقابله با صهيونيسم در اين اجلاس تاكيد كرد: يكي از موانع عدم موفقيت جامعه اسلامي با زياده‌خواهي‌هاي رژيم صهيونيستي همين مساله عدم وحدت و يكپارچگي بين كشورهاي اسلامي است.

نقوي‌حسيني با بيان اينكه امام(ره) در زمينه لزوم اتحاد بين مسلمانان براي مقابله با رژيم صهيونيستي تاكيد بسياري داشتند، گفت: اگر همه مسلمانان اين سخن را بشنوند و با هم متحد شوند و عليه رژيم صهيونيستي اقدام كنند قطعا چيزي از اين رژيم باقي نخواهد ماند و همين جاست كه لزوم اين اتحاد مشخص مي‌شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha