• چهارشنبه / ۲۵ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۴:۵۷
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91052516170

دیدار سفیر ایران با ريیس جدید سازمان گردشگری قطر

عبدالله سهرابی، سفیر کشورمان در دوحه با عیسی بن محمد المهندی، رئیس جدید سازمان گردشگری قطر دیدار و پیرامون روابط دو کشور در بخش توریسم و گردشگری و راه‌های بسط و توسعه گفت‌وگو كرد.

عبدالله سهرابی، سفیر کشورمان در دوحه با عیسی بن محمد المهندی، رئیس جدید سازمان گردشگری قطر دیدار و پیرامون روابط دو کشور در بخش توریسم و گردشگری و راه‌های بسط و توسعه گفت‌وگو كرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، در این دیدار سفیر کشورمان به جایگاه بسیار برجسته ایران در تاریخ و فرهنگ دیرینه اشاره كرد و گفت: ايران با دارا بودن چهارفصل آب و هوایی و وجود مناطق طبیعی و فضاهای گردشگری امروز به عنوان یکی از قطب های بزرگ توریسم و سرمایه گذاری تبدیل شده است، اشاره كرد.

وی با اشاره به روابط دیرینه و قدیمی دو کشور و علاقمندی فراوان مردم قطر به مناطق جنوبی ایران از جمله استان های فارس و هرمزگان و بوشهر بر ضرورت هماهنگی هر چه بیشتر سازمان های گردشگری دو کشور تأکید و آمادگی کامل سازمان میراث فرهنگی و دولتی و سازماندهی آژانس‌ها و تقویت موضوع توریسم درمانی و راه اندازی نمایشگاه‌های موردی دستاوردهای ایران و حتی نمایشگاه‌های دائمی عرضه محصولات و صنایع دستی و انواع گالری‌های تخصصی را اعلام كرد.

به گزارش ايسنا، عیسی المهندی با تشکر از ابلاغ سلام‌ها و تبریک همتای ایرانی، با اشاره به روابط دیرینه و تاریخی دو کشور، نسبت به ضرورت بازنگری ساختار قبلی روابط دو کشور در بخش‌های توریسم و گردشگری و رفت وآمدهای اتباع دو کشور تاکید كرد که ما از دیرباز به ایران اسلامی علاقه داشته و همواره امیر دولت قطر بر توسعه و روابط دو کشور توصیه می كند.

وی ضمن اعلام آمادگی جهت سفر به ایران از مقامات سازمان گردشگری رسما دعوت كرد که در کوتاه‌ترین زمان نسبت به اعزام هیات‌های مختلف مسوولان از بخش‌های دولتی و خصوصی و فعال كردن آژانس‌های گردشگری و سرمایه گذاری و حتی توریسم درمانی و برگزاری نمایشگاههای مختلف اقدام لازم صورت گیرد.

رئیس سازمان گردشگری قطر ابراز تمایل كرد تا کار گروه‌های تخصصی در حوزه گردشگری، توریسم و صنایع دستی بین دو کشور تشکیل و نسبت به پیگیری‌ها اهتمام جدی به عمل آید.

به گزارش ايسنا در اين ديدار قرار شد پس از پايان ماه رمضان، هیاتي از ایران در این خصوص به دوحه سفر كند.

سهرابی در اين باره ابراز امیدواری كرد با توجه به تصمیم هیات وزیران مبنی بر افزایش جذب توریسم و گردشگری و همچنین مشترکان زیارت اماکن متبرکه تا سقف 5/ 7 میلیون نفر بسترهای مناسب و حمایت از بخش خصوصی در حوزه گردشگری و فعالیت و حمایت همه ارگان ها نسبت به تحقق این موضوع با توجه به وجود منابع عظیم و فراوان فرهنگی و تاریخی و مذهبی و زیست محیطی و درمانی اقدام لازم انجام شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha