• چهارشنبه / ۲۵ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۳:۰۸
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91052516003

در گفت‌وگو با ايسنا

سفير ايران در ليبي خبر داد: قول مقامات ليبي براي روشن شدن وضعيت امدادگران ايراني

سفير ايران در ليبي خبر داد: قول مقامات ليبي براي روشن شدن وضعيت امدادگران ايراني

سفير ايران در ليبي با بيان اينكه امدادگران ربوده شده در بنغازي در سلامت كامل به سر مي‌برند، گفت: در سفر معاون كنسولي وزارت خارجه و رييس سازمان هلال‌احمر به ليبي، اين موضوع پيگيري شد و مقامات اين كشور قول دادند كه به طور جدي تلاش‌هاي خود را براي حل هر چه سريعتر اين موضوع دنبال كنند.

سفير ايران در ليبي با بيان اينكه امدادگران ربوده شده در بنغازي در سلامت كامل به سر مي‌برند، گفت: در سفر معاون كنسولي وزارت خارجه و رييس سازمان هلال‌احمر به ليبي، اين موضوع پيگيري شد و مقامات اين كشور قول دادند كه به طور جدي تلاش‌هاي خود را براي حل هر چه سريعتر اين موضوع دنبال كنند.

حسين اكبري، سفير ايران در ليبي در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خارجي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، خاطرنشان كرد: در سفر آقاي قشقاوي به ليبي ملاقات‌هاي بسيار خوبي با مسئولين ذيربط از جمله قائم مقام وزارت كشور، ‌قائم مقام وزارت خارجه، مسئول سازمان امنيت ليبي و همچنين مسئولين هلال‌احمر اين كشور و جمعي از مقامات ديگر انجام شد.

وي ادامه داد: مقامات ليبي مباحث بسيار خوبي را در جلسات مطرح كردند و قول دادند كه به طور جدي در حال تلاش هستيم و تلاش خود را براي حل هر چه سريعتر اين مساله مضاعف خواهيم كرد و ابراز اميدواري كردند كه تا چند روز آينده وضعيت امدادگران كشورمان روشن شود.

سفير ايران در ليبي گفت: در طول گفت‌وگوها نيز پيگيري‌هاي همزماني انجام شد. برخورد ليبيايي‌ها بسيار خوب و مناسب بود و نسبت به وقوع اين مساله ابراز تاسف كردند. در عين حال مقامات ليبي در ملاقات‌ها نيز كشته شدن جمعي از هموطنان‌مان در حادثه زلزله آذربايجان شرقي را تسليت گفتند.

اكبري تاكيد كرد: مقامات ليبي تاكيد كردند كه ماموريت امدادگران ايراني بسيار روشن بوده است و در جهت انجام اقدامات انسان دوستانه و براي كمك به مردم ليبي به اين كشور سفر كرده بودند و از حادثه رخ داده ابراز تاسف كردند و گفته شد در شرايط فعلي وضعيت بي‌ثباتي وجود دارد و كنترل چنداني بر كل كشور وجود ندارد و ممكن است بعضي از افراد خارج از خواسته دولت عمل كنند. در عين حال تاكيد شد ليبي محيط كوچكي است و افرادي كه امدادگران ايراني را در اختيار دارند به نوعي منتسب به انقلابيون هستند و از عناصر رژيم سابق نيستند.

وي اضافه كرد: اميدواريم هر چه سريعتر اخبار بسيار خوبي به خانواده اين امدادگران هلال‌احمر بدهيم. تلاش و علاقه‌ سفارت به اين است كه در اولين فرصت ممكن ايرانيان به كشور بازگردند.

سفير ايران در ليبي با بيان اينكه در سفر اين هيات به ليبي توافق‌هاي بسيار خوبي با هلال‌احمر اين كشور انجام شد، گفت: مسئولين هلال‌احمر ليبي در ملاقات‌ها تاكيد كرد كه از اقدمات هيات ايراني به خاطر خدمات و زحماتي كه در طول جنگ كشيده‌اند بسيار تشكر مي‌كنيم و به صراحت بارها به اين مساله تاكيد شد و مسئولين صليب ‌سرخ هلال‌احمر نيز بر اين موضوع اذعان داشتند.

اكبري تصريح كرد: اين افراد در سلامت كامل به سر مي‌برند و نسبت به سلامت آنها اطلاع داريم. در همه ملاقات‌ها با مقامات ليبي تاكيد بر سلامت بودن اين افراد از جانب ليبيايي‌ها مطرح مي‌شود و تاكيد مي‌كنند كه جاي نگراني وجود ندارد.

وي گفت: مذاكرات با ربايندگان ادامه دارد و هيچ جاي نگراني وجود ندارد.

سفير ايران در ليبي گفت: محيط ليبي محيط قبيله‌اي و كوچكي است و گروه ربايندگان نيز سابقه معارضه ندارند.

اكبري همچنين در مورد سفر هياتي از ليبي براي شركت در نشست سران غيرمتعهدها در تهران، گفت: رييس مجلس تاسيسي ليبي كه بالاترين مقام اين كشور است به تازگي انتخاب شده است كه در حال حاضر در كنفرانس مكه شركت كرده. قطعا هياتي عالي‌رتبه در اجلاس تهران شركت مي‌كند. ليست مقدماتي داده شده است، منتظر هستيم كه جزئيات اين هيات مشخص شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha