• سه‌شنبه / ۲۴ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۲:۰۴
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91052415092
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

رئيس ستاد انتفاضه و قدس استان چهارمحال و بختياري: روز قدس تجلی همبستگی همه مسلمانان است

رئيس ستاد انتفاضه و قدس استان چهارمحال و بختياري گفت: روز قدس، روز وحدت همه انسان‌های حقیقت‌خواه و عدالت‌دوست، و روز ستیز همیشگی با صهیونیسم و امپریالیسم غارتگر است و صهیونیسم پدیده ای شوم و محصول مشترک استعمار کهن انگلیس و غرب و عناصر فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی استکبار جهانی است.

رئيس ستاد انتفاضه و قدس استان چهارمحال و بختياري گفت: روز قدس، روز وحدت همه انسان‌های حقیقت‌خواه و عدالت‌دوست، و روز ستیز همیشگی با صهیونیسم و امپریالیسم غارتگر است و صهیونیسم پدیده ای شوم و محصول مشترک استعمار کهن انگلیس و غرب و عناصر فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی استکبار جهانی است.

به گزارش گروه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه چهارمحال و بختیاری، علی گرجی به مناسبت مراسم روز جهاني قدس، با اشاره به تاريخچه نام‌گذاري اين روز گفت: اعلام روز جهاني قدس از سوي امام راحل عظيم الشأن(ره) در سال 1358 باعث تغيير نگاه و نگرش كشورهاي جهان و به خصوص كشورهاي اسلامي نسبت به انقلاب اسلامي ايران شد؛ چرا كه مساله فلسطين در آن زمان تبديل به يك مساله عربي شده بود و با اعلام اين روز، اين ذهنيت غلط پايان پذيرفت و باعث وحدت جهان اسلام شد.

ریيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي چهارمحال و بختياري با بيان اينكه روز قدس الگوي پايداري و مقاومت انسان‌ها را در مقابل ظلم و استكبار به تصوير مي‌كشد، تصریح کرد: امروز بعد از گذشت سال‌ها از سخنان پيامبرگونه امام راحل عظيم الشأن(ره)، روز قدس در اعماق دل و جان ملت‌هاي آزادانديش جهان بيشتر نفوذ كرده و مسلمانان جهان با حضور پر شور خويش، حمايت از انقلاب انتفاضه و مبارزات مردم فلسطين تا آزادي قدس شريف را اعلام مي‌كنند.

گرجی با اشاره به اينكه آنچه روز قدس در جهان اسلام فرياد زده خواهد شد نشان روشني از بيداري اسلامي است، اظهار داشت: 33 سال از ابتكار الهي و هوشمندانه معمار كبير انقلاب اسلامي خميني كبير(ره) مي گذرد دنياي استكبار بايد به خود بقبولاند كه جبهه متحد و فراگير اسلامي و ضد استكباري با اقتدار و صلابتي انكار ناپذير شكل گرفته است.

رئيس ستاد انتفاضه و قدس استان چهارمحال و بختياري حضور چشمگير مردم روزه‌دار در روز جهاني قدس را نماد وحدت و حمايت همه جانبه امت اسلامي عنوان كرد و افزود: اين حضور حماسي تحقق پيش بيني الهي ولي امر مسلمين(مدظله العالي) خواهد بود كه فرمودند: «دنيا عظمت ملت ايران را در روز جهاني قدس مشاهده خواهد كرد».

به گفته وي، استقبال گسترده جهاني از روز جهاني قدس در كشورهاي منطقه نشان مي‌دهد آزادي قدس شريف به فضل الهي خيلي دور نيست و انشاء الله جهان روزي را شاهد خواهد بود كه نماز وحدت مسلمين در بيت المقدس اقامه گردد و آرامش دنياي اسلام فقط با محو رژيم صهيونيستي از صفحه روزگار تحقق پيدا خواهد كرد.

وی خاطرنشان کرد: هر انسان آزاده‌اي با شنيدن واژه صهيونيسم، قساوت، وحشي‌گري، زورگويي، بي‌اعتنايي به همه‌ي موازين انساني و بين‌المللي و حقوق بشر، اشغال‌گري، دروغگويي و تهديد صلح و امنيت بين‌الملل، در ذهنش تداعي مي‌شود.

گرجی تأكيد مكرر بر غصب سرزمين فلسطين از سوي رژيم صهيونيستي و آوارگي ميليون‌ها نفر در اثر اشغال، اسلامي بودن موضوع فلسطين و تعلق آن به جهان اسلام، اينكه رژيم صهيونيسم يك غده سرطاني استعماري در منطقه است، ضرورت ريشه‌كن كردن اسرائيل، و ضرورت حمايت جهان اسلام از مسلمانان فلسطيني به عنوان يك وظيفه‌ ديني را از مشخصه‌هاي راهبردي آزادسازي فلسطين از ديدگاه امام خميني(ره) با توجه به عبارت معروف«اسرائيل بايد از صحنه روزگار محو شود» خواند.

وي تصریح کرد: روز قدس، روز وحدت همه انسان‌های حقیقت‌خواه و عدالت‌دوست، و روز ستیز همیشگی با صهیونیسم و امپریالیسم غارتگر است و صهیونیسم پدیده‌ای شوم و محصول مشترک استعمار کهن انگلیس و غرب و عناصر فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی استکبار جهانی است كه اين نظام با حمایت نظام استکباری امریکا و با هدف انحراف افکار عمومی از خطر اسرائیل و ایجاد تردید و تفرقه در صفوف ملت های مسلمان، تلاش گسترده‏ای را آغاز کرده است و می کوشد از یاوران اصلی ملت فلسطین، دشمن بتراشد.

گرجي با بیان اینکه كه ملت‌های مسلمان به تجربه دریافته‌اند که اگر دست‌های پنهان و آشکار استکبار، فرصت های طلایی ملل مسلمان را سلب نمی کرد، دیگر نامی از اسرائیل نبود و اکنون فلسطین به دست مردمانش اداره می شد، اظهارکرد: نفرت از صهیونیسم، واقعیتی است که هیچ گاه از فرهنگ و باورهای مسلمانان معتقد جهان زدوده نمی‌شود و روز قدس، روز ابراز انزجار و تنفر از توطئه های استکباری و روز تجلی همبستگی و همدلی همه مسلمانان جهان است.

رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي استان نمايش وحدت و يكپارچگي جهان اسلام در موضوع قدس و فلسطين، حمايت و همراهي ملت ايران با آرمان قدس و مردم مظلوم فلسطين، اعلام انزجار ايرانيان مسلمان و انقلابي عليه رژيم جعلي صهيونيستي، محكوميت حمايت سلطه گران و قدرت هاي شيطاني از رژيم اشغالگر قدس و تقبيح سكوت برخي كشورهاي عربي و اسلامي در قبال جنايات رژيم صهيونيستي را از جمله اهداف، راهبردهاي كلان و سياست‌هاي روز جهاني قدس برشمرد.

انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha