• سه‌شنبه / ۲۴ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۰:۲۲
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91052414876

/كامل/

مهمان‌پرست: آمريكا مقدمات يك درگيري نظامي در سوريه را فراهم مي‌كند

مهمان‌پرست: آمريكا مقدمات يك درگيري نظامي در سوريه را فراهم مي‌كند

دستيار ويژه وزير خارجه ايران گفت: استقبال كشورها براي شركت در بالاترين سطح در اجلاس غيرمتعهدها در تهران ما را اميدوار مي‌كند كه مصوبات بسيار خوبي براي حل بحران‌ها در اين اجلاس داشته باشيم.

دستيار ويژه وزير خارجه ايران گفت: استقبال كشورها براي شركت در بالاترين سطح در اجلاس غيرمتعهدها در تهران ما را اميدوار مي‌كند كه مصوبات بسيار خوبي براي حل بحران‌ها در اين اجلاس داشته باشيم.

به گزارش خبرنگار سياسي خارجي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، رامين مهمان‌پرست، سخنگوي دستگاه ديپلماسي كشورمان درباره سطح حضور كشورهاي شركت‌كننده در اجلاس غيرمتعهدها در تهران، اظهار كرد: شانزدهمين اجلاس سران غيرمتعهدها از 5 تا 10 شهريورماه در تهران برگزاري مي‌شود. اقدامات همه جانبه‌اي براي برگزاري هرچه بهتر اين اجلاس در دست انجام است. حدود دو سوم هيات‌هاي شركت‌كننده در اين اجلاس مشخص شده و ميزان استقبال براي مشاركت در اين اجلاس بسيار خوب ارزيابي مي‌شود.

حضور 50 هيات در سطح رييس‌جمهور،‌ نخست‌وزير، معاون رييس‌جمهور و وزير خارجه در اجلاس تهران قطعي است

او ادامه داد: تاكنون حضور بيش از 50 هيات در سطح رييس‌جمهور،‌ نخست‌وزير، معاون رييس‌جمهور و وزير خارجه قطعي شده است و در حال افزايش است. هر چه تعداد سران و مسوولان ارشد كشورها در اين اجلاس افزايش يابد امكان رايزني و تصميم‌گيري‌هاي بزرگ‌تر براي حل بحران‌هاي منطقه‌يي و بين‌المللي بيش‌تر فراهم مي‌شود. در شرايط حساسي كه به سر مي‌بريم و تحولات زيادي كه در سطح بين‌المللي و منطقه‌يي وجود دارد اين اجلاس از اهميت بسيار بالايي برخوردار است و استقبال كشورها براي شركت در بالاترين سطح ما را براي داشتن مصوبات بهتر اميدوار مي‌كند.

نقش آمريكايي‌ها درباره تحولات خاورميانه نقش مخربي است و سعي مي‌كنند جنگ بالاترين تلفات را در ميان مردم سوريه و مردم مسلمان منطقه داشته باشد

مهمان‌پرست در پاسخ به سوال ديگري در رابطه با ارائه طرح "ساعت صفر" درباره سوريه و طرح منطقه پرواز ممنوع كه از سوي هيلاري كلينتون، وزير امور خارجه آمريكا مطرح شده به گونه‌اي كه مي‌خواهد پروژه عراق و افغانستان را در سوريه اجرا كند، گفت: متاسفانه نقش آمريكايي‌ها درباره تحولات خاورميانه نقش مخربي است. آمريكا بعد از خرابي‌ها و كشتار در افغانستان و ليبي و ساير كشورها براي سوريه هم‌چنين تداركي را دارد و سعي مي‌كند بالاترين تلفات را در ميان مردم سوريه و مردم مسلمان منطقه داشته باشد، آن‌ها سعي مي‌كنند بيش‌ترين بهره‌برداري را به همراه متحدان‌شان داشته باشند.

وي گفت: توطئه شومي براي آماده كردن مقدمات يك درگيري نظامي در سوريه از طريق اعلام منطقه پرواز ممنوع به گوش مي‌رسد و اين هشدار را به همه كشورهاي منطقه مي‌دهد كه متوجه عواقب اين اقدامات آمريكايي صصهيونيستي باشند؛ فتنه بزرگي كه به دنبال درگيري بين كشورهاي اسلامي در منطقه است و اين جريان آمريكايي ـ صهيونيستي براي دسترسي به اهداف سياسي خود به دنبال درگيري‌ها و از بين بردن جان انسان‌هاي بي‌گناه و ايجاد خسارت‌هاي فراوان در منطقه به نفع رژيم صهيونيستي هستند.

سخنگوي دستگاه ديپلماسي كشورمان ادامه داد: كشورهاي منطقه نبايد اجازه چنين كاري را بدهند و بايد بدانند جرياني كه به دنبال فتنه‌انگيزي در سوريه است در مراحل بعد همين كشورها را نيز هدف قرار مي‌دهد.

مهمان‌پرست درباره سوالي مبني بر درخواست رييس معارضان سوريه براي مذاكره براي آزادي زايران ايراني ربوده شده در سوريه گفت: از همه راه‌هاي ممكن اقدامات لازم براي آزادي آن‌ها، دنبال مي‌شود و تلاش مي‌شود از طريق افراد و كشورهايي كه با ربايندگان ارتباط دارند مقدمات آزادي آن‌ها را فراهم كنيم.

سخنگوي وزارت امور خارجه هم‌چنين در مورد آخرين اقدامات وزارت خارجه براي پيگيري سرنوشت 48 زائر ربوده شده در سوريه گفت: اين افراد متاسفانه توسط افراط‌گريان در سوريه روبوده شده‌اند. ضمن محكوميت اين نوع اقدامات كه جان انسان‌هاي بي‌گناه را بي‌خطر مي‌اندازد بلافاصله اقدامات همه جانبه‌ي از سوي وزارت خارجه و ساير دسته‌ها براي آزادي آن‌ها آغاز شد و از طريق دولت سوريه و دستگاه‌هاي امنيتي اين كشور موضوع پيگيري شد.

او ادامه داد: با رايزني با جريان‌ها و كشورهاي موثر و مرتبط با جريان‌هاي كه دست به اين اقدامات مي‌زدند در تلاش هستيم در اسرع وقت بتوانيم اين هموطنان را سالم به كشور بازگردانيم.

فعاليت منافقين در سوريه دور از انتظار نيست

مهمان‌پرست، هم‌چنين در مورد اخبار منتشر شده مبني بر حضور گروهك تروريست منافقين در خاك سوريه نيز گفت: اخباري كه در مورد حضور و فعاليت منافقين در سوريه به گوش مي‌رسد دور از انتظار نيست. ماهيت فتنه‌هايي كه در سوريه دنبال مي‌شود ماهيت آمريكايي و صهيونيستي است و استفاده از گروه‌هاي تروريستي براي رسيدن به اهداف نشان مي‌دهد كه پشت صحنه اين اتفاقات جريان صهيونيستي به شدت فعال است. ارتباطات منافقين با اين جريان بر كسي پوشيده نيست و جنايتي كه از دست آن‌ها برآيد تا بتوانند به مقاومت اسلامي در منطقه ضربه‌ي وارد كنند و فضاي براي امنيت رژيم صهيونيستي ايجاد كنند در سوابق‌شان بارها بوده است.

وي ادامه داد: بايد اين انتظار را داشته باشيم كه اگر صحنه داخلي سوريه به درگيري‌ها و ناامني منجر شود شاهد چنين اتفاقات و حضور جريان‌هاي تروريستي در اين كشور باشيم. اميدواريم مردم سوريه متوجه خطر اصلي باشند و اجازه ندهد كه كشورشان محل تاخت و تاز فعاليت تروريست‌ها شود و با حمايتي كه از نظام‌شان مي‌كنند بتوانند راهي را در پيش گيرند تا با توقف خشونت‌ و درگيري فضاي مسالمت‌آميز براي گفت‌وگوهاي ملي و انجام اصلاحات لازم به خواسته‌هاي اصلي خود برسند.

خبرنگار ديگري درباره پيگيري نتايج نشست مشورتي تهران درباره سوريه پرسيد كه دستيار ويژه وزير خارجه ايران گفت: اين نشست براي كمك به مردم سوريه و انجام اصلاحات لازم در اين كشور برگزار شد و با استقبال بسيار خوبي كشورهاي مختلفي از سراسر دنيا روبه‌رو شد. حضور 29 كشور در اين اجلاس و نمايندگان سازمان ملل نشانگر توجه آن‌ها به حل مسالمت‌آميز مساله سوريه دارد. تصميمات مناسبي در اين اجلاس براي توقف درگيري‌ها و خشونت‌ها گرفته شد.

او با اشاره به مواد بيانيه‌ي پاياني اجلاس مشورتي تهران گفت: از همه‌ي امكانات موجود در فضا و فرصت‌هايي كه پيش رو داريم از جمله برگزاري جنبش‌ غيرمتعهدها استفاده خواهيم كرد تا هر چه سريع‌تر وضعيت با ثبات و امني در سوريه برقرار شود و در روند معقول مردم بتوانند به خواسته‌هاي خود دسترسي پيدا كنند و فضاي لازم را براي انجام اصلاحات به‌وجود آورند.

مهمان‌پرست درباره تهديدهاي اخير مقامات رژيم صهيونيستي مبني بر حمله به تاسيسات هسته‌يي ايران گفت: اين اظهارات تكرار ادعا‌هاي بي‌پايه و اساسي است كه مرتبا شاهد آن هستيم. ما زمينه‌يي براي اين اقدامات نمي‌بينيم و بيش‌تر طرح اين ادعاها به مشكلات داخلي رژيم صهيونيستي باز مي‌گردد. اختلافات شديدي كه بين آن‌ها وجود دارد و بحران اجتماعي گسترده‌ي كه در سرزمين‌هاي اشغالي رخ داده است كه نشان‌دهنده بي‌هويتي و به پوچي رسيدن اهدافي است كه اين رژيم نامشروع دنبال مي‌كند است، آن‌ها را وادار كرده است براي اين كه نشان دهند هم‌چنان حضور تاثيرگذاري دارند اين ادعاها را مطرح كنند حتي اگر كسي در بين مسوولان اين رژيم نامشروع پيدا شود كه قصد انجام چنين اقدام ناعاقلانه‌ي را داشته باشد در داخل همين سرزمين اشغالي به وي اجازه داده نمي‌شود كه چنين اشتباه بزرگي انجام دهد. ما نيز در محاسبات‌مان نيز بر اين ادعاها توجه جدي نداريم زيرا آن را بي‌ارزش و بي‌پايه مي‌دانيم.

جايگاه سازمان ملل، دبيركل آن و يا كشورهاي مستقلي كه مسوولان آن خود مستقلانه تصميم‌ مي‌گيرند تحت تاثير اقدامات صهيونيست‌ها درباره اجلاس تهران قرار نمي‌گيرد

سخنگوي وزارت امور خارجه درباره تلاش رژيم صهيونيستي براي حضور محدودتر كشورها در اجلاس سران جنبش‌ غيرمتعهدها كه قرار است در تهران برگزار شود، گفت: حضور در چنين اجلاس مهمي در تهران كه هيات‌هاي بسيار بزرگي در سطوح قابل توجه شركت خواهند كرد مساله‌اي نيست كه با دست و پا زدن مسوولان رژيم صهيونيستي كه وزني در اين معادلات ندارند دچار مشكل شود و يا كشورهاي مستقل راي و رويكرد خود را به خاطر نقطه نظرهاي مسوولان اين رژيم نامشروع تغيير دهند. جايگاه سازمان ملل، دبيركل آن و يا كشورهاي مستقلي كه مسوولان آن خود مستقلانه تصميم‌ مي‌گيرند تحت تاثير اين گونه اقدامات قرار نمي‌گيرد و در عمل نشان خواهند داد كه براي حل مشكلات جهاني و حل بحران‌هاي منطقه‌اي عزم و اراده‌‌يي جدي براي دور هم نشستن و رايزني و همكاري خواهند داشت و اميدواريم اين اجلاس بتواند گام‌هاي مهمي براي حل مشكلات بر دارد و از ظرفيت‌هاي بسيار بالاي خود استفاده كنند.

مهمان‌پرست درباره اعلام هم‌دري مقامات كاخ سفيد نسبت به كشته‌شدگان زلزله در آذربايجان شرقي نيز گفت: اين اتفاقي است كه ممكن است در هر كشوري رخ دهد. انتظار همه‌ي كشورها اعلام هم‌دري از موضع انساني و اقدامات انسان‌دوستانه است. كشورهاي مختلفي در منطقه و بيرون از آن بلافاصله ابراز هم‌دري و اعلام آمادگي براي كمك‌رساني كردند.

اميدواريم شاهد حضور مرسي در اجلاس غيرمتعهدها باشيم

وي درباره حضور محمد مرسي، رييس جمهور مصر در اجلاس تهران به اخبار منتشر شده درباره تحت فشار بودن وي براي سفر نكردن به تهران اشاره و اظهار كرد: سفر بقايي به مصر و ارائه‌ دعوت‌نامه به مرسي در فضاي خوب و مناسبي انجام شد و ملاقات‌هاي بسيار خوبي با رييس جمهور و نخست‌وزير اين كشور انجام شد و در فضاي صميمانه و دوستانه گفت‌وگوهايي صورت گرفت و اميدواريم شاهد حضور مرسي در اين اجلاس باشيم.

دستيار ويژه وزير امور خارجه كشورمان اضافه كرد: سران بسياري از كشورها براي شركت در اجلاس اعلام آمادگي كردند. رياست اجلاس سران از مصر به ايران واگذار مي‌شود و طبيعي است كه انتظار مي‌رود كه مصر با عنوان رييس فعلي در سطح بسيار خوبي در اجلاس شركت كند. اميدواريم شاهد هم‌فكري سران كشورها در چنين گردهمايي مهمي باشيم و از همه‌ي كشورهايي كه ظرفيت بالايي براي حل مشكلات دارند و آمادگي دارند تا با عزم و اراده جدي رايزني كنند مي‌خواهيم در اين اجلاس حضور شايسته خود را به نمايش بگذارند و تحت تاثير كشورهاي كه موافق گردهمايي و نزديكي كشورهاي مستقل نيستند قرار نگيرند.

خبرنگار ديگري درباره اظهارات دبيركل سازمان همكاري‌هاي اسلامي درباره يهودي‌سازي قدس با عنوان يكي از موضوعات نشست مكه و هم‌چنين تعليق عضويت سوريه در اين سازمان پرسيد كه مهمان‌پرست گفت: توجه و دقت كشورها به خطر اصلي منطقه يعني رژيم صهيونيستي خنثي كننده توطئه‌ها و فتنه‌هاي زيادي در منطقه است. پس از وقوع بيداري اسلامي در منطقه، نگراني در بين مسوولان رژيم صهيونيستي و حاميان اصلي آن‌ها يعني آمريكايي‌ها ايجاد شده است و تلاش زيادي در حال صورت گرفتن است تا فضاي لازم براي تحركات رژيم صهيونيستي فراهم شود.

سخنگوي وزارت امور خارجه ادامه داد: براي اين كار موضوعات فرعي در دستور كار قرار گرفته است. درگير كردن كشورهاي منطقه و ايجاد بحران‌هاي تصنعي از جمله اين فتنه‌ها است. كشورها منطقه بايد با دقت مراقب فتنه‌ها و توطئه‌ها باشند. هر نوع اقدام تفرقه‌آميز نشان‌دهنده اين است كه فتنه‌يي در حال تحقق و شكل‌گيري است. لزوم دقت،‌ درايت و توجه به مسائل مهمي كه در منطقه است جزء انتظاراتي است كه از مسوولان كشورهاي منطقه مي‌رود.

او اظهار كرد: سازمان‌ همكاري‌هاي اسلامي اساسا براي كمك به مردم فلسطين و مقابله با تجاوزات رژيم صهيونيستي شكل گرفت. انتظار مي‌رود در نشست‌هاي سازمان همكاري‌هاي اسلامي تصميمات جدي براي مقابله با اين تهديدات صورت گيرد و تصميمات فرعي و موضوعاتي كه شايد مورد نظر جريان آمريكايي و صهيونيستي است و توسط آن‌ها طراحي شده نبايد مانع از توجه به خطر اصلي شود و ايجاد انحرافي در تصميمات مردم كشور منطقه كند.

جانشين كوفي عنان طرح شش ماده‌يي وي را پيگيري كند

مهمان‌پرست هم‌چنين درباره جانشين كوفي‌عنان به عنوان نماينده سازمان ملل در بحران سوريه نيز گفت: اين مساله بسيار مهمي است. اميدواريم هر فردي براي اين كار انتخاب شود ظرفيت‌هاي لازم را براي ايفاي نقش بي‌طرفانه براي عزم و اراده جدي در توفق خشونت‌ها و درگير‌ها و ايجاد فضاي مناسب براي گفت‌وگوهاي ملي در سوريه و انجام اصلاحات داشته باشد. طرح شش ماده‌يي كوفي‌عنان طرح مناسبي است كه قابليت پيگيري دارد كه هر فردي كه براي انتخاب مي‌شود اميدواريم بتواند اين طرح را دنبال كند و حتما از حمايت كشورهاي مختلفي براي صلح و امنيت منطقه نگران هستند برخوردار خواهد بود.

مايل به اجراي قرارداد اس ـ 300 هستيم

وي در مورد مباحث مطرح شده اخير در مورد قرارداد تحويل سامانه‌ي دفاعي اس ـ300 به ايران از سوي روسيه نيز گفت: پرداختن بيش از حد كه از جناب برخي رسانه در اين‌باره انجام مي‌شود چندان واقعي نيست. آن چه كه بين و ما روسيه وجود دارد قراردادي است كه امضا شده و مايل به اجراي اين قرارداد هستيم كه مسير خود را طي مي‌كند. معلوم است برخي از رسانه‌ها، كشورها و جريان‌هاي سياسي به دنبال طرح مسائلي هستند تا روابط خوب بين دو كشور را خدشه‌دار كنند. قراردادي مانند بسياري از قراردادهاي ديگر امضا كرده‌ايم و مايل به اجراي آن هستيم.

سخنگوي وزارت امور خارجه درباره نشست مكه كه قرار است در آن به موضوع سوريه پرداخته شود نيز گفت: اجلاس سازمان همكاري اسلامي در مكه آغاز شده است. حضور رييس‌جمهور كشورمان در اين اجلاس نشان‌دهنده عزم و اراده‌ي جدي ما براي حل مسالمت‌آميز بحران‌هاي منطقه‌يي است نيازي كه براي وحدت جهان اسلام و نزديكي ديدگاه‌هاي كشورهاي منطقه به شدت احساس مي‌شود و فتنه‌هايي كه با هدف تخريب و تضعيف كشورهاي اسلامي صورت مي‌گيرد كه تخريب استقلال كشورها و مقاومت در برابر تجاوزات رژيم صهيونيستي نياز به رايزني‌ها را نشان مي‌دهد و اين مهم‌ترين انگيزه‌اي است مي‌تواند اين اجلاس با موفقيت همراه كند.

وي يادآور شد: موضوع وحدت جهان اسلام و حل مشكلات در دستور اين اجلاس است و ايران نيز با برنامه‌هاي مشخصي در بالاترين سطح در اين اجلاس شركت كرده است اميدواريم اين نشست منجر به نزديكي كشورهاي مختلف به يكديگر و تصميمات مهمي شود كه صلح،‌امنيت و آرامش به كشورهاي منطقه باز گرداند.

به هيچ وجه با تعليق سوريه در سازمان همكاري اسلامي موافقت نخواهيم كرد

سخنگوي وزارت امور خارجه درباره تعليق كشور سوريه در سازمان همكاري اسلامي تاكيد كرد: به هيچ عنوان با اين طرحي موافقت نخواهيم كرد و فكر نمي كنيم طرح درستي باشد. بي‌توجهي نسبت به خطر اصلي در منطقه و فتنه‌هاي صهيونيستي منجربه طرح چنين مسائلي خواهد شد.

مهمان‌پرست هم‌چنين در مورد آخرين فهرست شركت‌كنندگان در اجلاس سران غيرمتعهدها در تهران نيز گفت: 120 كشور عضو و 18 كشور ناظر را براي شركت در اجلاس دعوت كرده‌ايم و تعدادي نيز مهمان ويژه حضور دارند. تاكنون اسامي حدود 90 كشور مشخص شده است اما هنوز هيات‌هاي زيادي باقي مانده‌اند معمولا در آخرين روزها معلوم مي‌شوند چند هزار ميهمان براي اين اجلاس خواهيم داشت و بيش از هزار نفر از خبرنگاران اين اجلاس را پوشش خواهند داد.

لغو رواديد بين ايران و برخي از كشورها منطقه وجود دارد اما اين موضوع به دليل امنيت اجلاس سران غيرمتعهدها در يك دوره كوتاه تغيير كرده است و تصميم گرفته شد ورود و خروج با اخذ ويزا صورت گيرد و اين براي افزايش ايمني هيات‌هاي است كه در كشورمان حضور دارند و مي‌خواهيم امنيت اجلاس در بالاترين سطح برقرار كنيم

خبرنگار ديگري در مورد اخبار مطرح شده در مورد موضوعات مطرح شده نسبت به اخذ ويزا براي اتباع جمهوري آذربايجان در زمان برگزاري اجلاس سران غيرمتعهدها براي ورود به تهران و برخي انتقادها نسبت به تدوام چنين روندي پرسيد كه دستيار ويژه وزير خارجه ايران گفت: لغو رواديد بين ايران و برخي از كشورها منطقه وجود دارد اما اين موضوع به دليل امنيت اجلاس سران غيرمتعهدها در يك دوره كوتاه تغيير كرده است و تصميم گرفته شد ورود و خروج با اخذ ويزا صورت گيرد و اين براي افزايش ايمني هيات‌هاي است كه در كشورمان حضور دارند و مي‌خواهيم امنيت اجلاس در بالاترين سطح برقرار كنيم. اين تصميم در مقطع بسيار كوتاهي است و دوباره به صورت سابق باز خواهد گشت.

وي ادامه داد: برخي سعي مي‌كنند از اين مساله براي ايجاد توهم و دامن زدن به برخي از مسائل و موضوعاتي كه با منظور ايجاد اختلاف كشورها دنبال مي‌شود استفاده كنند كه آن را اقدام نادرستي مي‌دانيم حتما زماني كه متوجه شدند اين مساله براي امنيت اجلاس بوده است و پس از آن صرف نظر شده در مقابل افكار عمومي بايد پاسخگو باشند كه چرا چنين تحليل‌هايي داشته‌اند.

مهمان‌پرست افزود: آذربايجان از كشورهاي است كه براي حضور در سطح مناسب در اجلاس اعلام آمادگي داشته است كه اميدواريم شاهد حضور آن‌ها در بالاترين سطح باشيم.

وي درباره راي يك دادگاه فدرال آمريكا درباره پرداخت غرامت به بازماندگان حادثه 11 سپتامبر از سوي ايران نيز گفت: از اين گونه تصميمات در برخي از دادگاه‌هاي آمريكا گرفته مي‌شود. اين احكام تحت شرايطي كه بايد در روابط ميان كشورها براساس قوانين است رسيدگي شود معمولا چنين احكامي قابليت طرح و اجرا ندارند شايد براي قوانين داخلي آن كشور توجيه داشته باشد و در سطح بين‌الملل ارزشي براي پيگيري ندارد.

سخنگوي وزارت امور خارجه ابراز اميدواري كرد كه مردم كشورمان روز جمعه در روز قدس حضور پرشكوهي در دفاع از مردم فلسطين داشته باشند و افزود: اين موضوع در دستور كار همه مردم در كشور ما و كشورهاي دنيا است. ضمن اين كه اميدواريم مردم به كمك آسيب‌ديدگان زلزله مردم عزيز كشورمان در آذربايجان بشتابند.

به گزارش ايسنا، سخنگوي وزارت امور خارجه در ابتداي اين نشست وقوع زلزله و كشته‌شدن جمعي از هموطنان‌مان را در آذربايجان شرقي تسليت گفت و آروزي رحمت براي كشته‌شده‌ها و صبر و بردباري براي خانواده‌هاي‌شان كرد و گفت: اميدواريم هر چه سريع‌تر با كمك ملت بزرگ صدمات وارد شده به خانواده‌ها كاهش يابد.

او در ادامه براي پروفسور علي اصغر خدادوست، جراح چشم‌ پزشك ايراني كه در آمريكا به علت عارضه قلبي در كما به سر مي‌برد آرزوي شفاء و سلامتي كرد.

مهمان‌پرست هم‌چنين ترور ناجوانمردانه‌ي مديرعامل خبرگزاري سانا در سوريه را محكوم كرد و افزود: اميدوارم سايه شوم اقدامات تروريستي و افراط‌گريانه از سر مردم سوريه به همه مردم سوريه به دور باشد.

سخنگوي وزارت امور خارجه،‌ سالگرد بازگشت آزادگان را به آنان تبريك گفت و افزود: روز جمعه كه با عنوان روز قدس نام‌گذاري شده است يادگار حضرت امام (ره) است اميدواريم همه امت اسلامي در سراسر جهان با استفاده از اين روز بزرگ به ياري مردم فلسطين بشتابند و ريشه بحراني كه در منطقه ما بوجود آمده را برطرف كنند.

او هم‌چنين گفت: 28 مرداد سالگرد كودتاي نگين آمريكا در كشور ماست و اين يكي از خصومت‌ها و دشمني‌هاي محسوب مي‌شود كه آمريكا عليه مردم ما كرده است و با وجود ادعاهاي آن‌ها در مورد حمايت از مطالبات مردمي در كشور ما، عليه دولت مردمي كودتا كردند و صفحه تاريكي را در تاريخ روابط خود با ايران به ثبت رسانند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha