• دوشنبه / ۲۳ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۷:۵۳
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 91052314672
  • خبرنگار : 71359

در كميسيون عمران مقرر شد؛

چهارميليون وام بلاعوض به هر واحد مسكوني زلزله‌زده اعطا مي‌شود

چهارميليون وام بلاعوض به هر واحد مسكوني زلزله‌زده اعطا مي‌شود

نمايندگان عضو كميسيون عمران مجلس، دستور هفتگي امروز خود را موكول به جلسات آينده كرده و بحث امدادرساني به زلزله‌زدگان را بررسي كردند.

نمايندگان عضو كميسيون عمران مجلس، دستور هفتگي امروز خود را موكول به جلسات آينده كرده و بحث امدادرساني به زلزله‌زدگان را بررسي كردند.

مهرداد لاهوتي، نماينده مردم لنگرود و سخنگوي كميسيون عمران مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در مورد جلسه امروز كميسيون گفت: از دستگاه‌هاي مختلف در جلسه امروز حاضر شدند تا بحث امدادرساني به زلزله‌زدگان را بررسي كنيم.

لاهوتي ادامه داد: طبق تصميمات گرفته شده قرار شد تا 48 ساعت آينده هيچ راه مواصلاتي به مناطق زلزله‌زده قطع نباشد، همچنين تصميم بر اين شد كه ظرف 10 روز آينده تمام روستاها از طريق شبكه آب‌رساني دسترسي به آب لوله‌كشي داشته باشد.

سخنگوي كميسيون عمران اظهار كرد: طبق صحبت‌هايي كه با مسوولان هلال‌احمر داشتيم قرار شد كه هلال‌احمر تعداد بالگردهاي امدادي را افزايش دهد و كمبودها را در لحظه برطرف كند.

نماينده مردم لنگرود ادامه داد: در حال حاضر برق 32 روستا قطع است، در همين زمينه وزارت نيرو تعهد كرده است كه ظرف حداكثر 15 روز آينده برق روستاها را حتي اگر شده به صورت موقت متصل كند.

اين عضو كميسيون عمران با اشاره به قطع بودن تلفن در بسياري از مناطق زلزله زده گفت: در جاهايي كه برق قطع شده است، ژنراتورها بيش از 5 يا شش ساعت توان ساپورت شبكه مخابرات را ندارند به همين دليل تلفن در بسياري از مناطق قطع شده است، با اين وجود با همكاري مسوولان مخابرات تصميم بر اين شده است كه يكسري بي‌تي‌اس سيار به منطقه بفرستند تا ترافيك تلفن مديريت شود.

وي گفت: همچنين قرار شده است تعدادي كارت تلفن همراه با شارژ به مناطق زلزله زده فرستاده شود تا مردم بتوانند ارتباط مطلوب را برقرار كنند و به اين ترتيب از فشار رواني بر زلزل زدگان كاسته شود.

لاهوتي ادامه داد: نمايندگان بنياد مسكن هم در جلسه امروز كميسيون حضور داشتند، طبق بررسي‌ها مشخص شده است كه در 244 روستاي درگير در زلزله بيش از 10 هزار واحد مسكوني كاملا تخريب شده است و در شهرها هم حدود 400 واحد مسكوني به طور كامل تخريب شده است هرچند كه ساير واحدهاي مسكوني هم قابل سكونت نيستند، بنابراين با همكاري بنياد مسكن، تصميم بر اين شد كه چهارميليون وام بلاعوض به هر واحد مسكوني اعطا شود و بنياد مسكن بايد از همين حالا به دنبال اسكان زلزله‌زدگان باشد چراكه منطقه داراي سرماي زودرس است و نبايد اجازه دهد كار اسكان به تعويق بيفتد.

اين عضو كميسيون عمران ادامه داد: قرار شده است يك تيم سه، يا چهار نفره به همراه رييس كميسيون عمران فردا به منطقه اعزام شوند تا وضعيت را از نزديك بررسي كنند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha