• دوشنبه / ۲۳ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۴:۲۹
  • دسته‌بندی: بیداری اسلامی
  • کد خبر: 91052314558
  • خبرنگار : 71089

همايش مقاومت، بيداري اسلامي و آزادي فلسطين

بروجردي در جمع خبرنگاران: بايد به استقلال سوريه احترام گذاشت

بروجردي در جمع خبرنگاران: بايد به استقلال سوريه احترام گذاشت

بروجردي تاكيد كرد: سوريه كشور مستقلي است و بايد به استقلال آن احترام گذاشت.

بروجردي تاكيد كرد: سوريه كشور مستقلي است و بايد به استقلال آن احترام گذاشت.

به گزارش خبرنگار سياسي خارجي ايسنا، علاءالدين بروجردي، رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در حاشيه همايش "مقاومت، بيداري اسلامي و آزادي فلسطين" در جمع خبرنگاران درباره‌ تاثير بيداري اسلامي بر انتفاضه فلسطين گفت: بيداري اسلامي به عنوان يك تحول بزرگ در جهان اسلام محصول يك جهان‌بيني و تفكري است كه بنيانگذار آن، امام خميني بوده است كه اين تحول منجر به سقوط رژيم‌هاي وابسته به آمريكا و رژيم صهيونيستي شد.

وي افزود: درواقع بيداري اسلامي تحول جديدي است كه بي‌شك در آزادي قدس نيز تاثيرگذار خواهد بود و اميدوارم پس از سقوط رژيم مبارك در مصر همبستگي جهان اسلام شكل گرفته و باعث آزادي هر چه سريعتر قدس شود.

وي در پاسخ به سوال ديگري درباره‌ مساله‌ قدس گفت: مساله‌ فلسطين، آرمان اسلام است؛ همان گونه كه امام فرمودند كه روز قدس روز اسلام و مستضعفين است. بايد اين مساله را به عنوان يك محور اساسي در جهت آزادي قبله اول مسلمانان بدانيم. امام در اين راه كار بسيار ارزشمندي انجام داده و به طور حتم به نتايج خوبي دست خواهيم يافت.

رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس درباره‌ تحولات سوريه ادامه داد: سوريه يك كشور مستقل است و بايد به استقلال آن احترام گذاشته شود. مساله سوريه در داخل مرزهاي خود بايد حل شود و ديگران به اين موضوع بايد كمك كنند . هرگونه دخالت خارجي كه از يك سال گذشته اعمال شده با شكست مواجه شده و قطعا در آينده نيز شكست خواهد خورد.

وي اضافه كرد: مساله‌ سوريه با مساله‌ مقاومت و فلسطين گره خورده است و اكثر مردم در داخل سوريه در كنار دولت‌شان ايستاده و اين نشان دهنده‌ي شكست سرمايه‌گذاريهاي آمريكا و متحدانش است.

بروجردي اضافه كرد: اگر سازمان ملل مي‌خواهد درباره‌ سوريه دخالتي داشته باشد بايد اين كار را در موضع كاملا بي‌طرفانه انجام دهد. هرگونه يك سويه نگريستن به سوريه ما را به نتيجه نخواهد رساند.

رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي كشورمان با تاكيد بر استقلال سوريه گفت: اكثر مردم در داخل سوريه در كنار دولت‌شان عليرغم تمام سرمايه‌گذاريهاي آمريكا و متحدانشان ايستاده‌اند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha