• دوشنبه / ۲۳ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۰:۳۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 91052314149
  • خبرنگار : 71290

/بررسي نحوه امدادرساني به زلزله‌زدگان شمال‌غرب كشور در مجلس/

گلايه‌ها و درخواست‌هاي نماينده ورزقان از مسوولان

گلايه‌ها و درخواست‌هاي نماينده ورزقان از مسوولان

نماينده‌ي مردم ورزقان در مجلس ضمن انتقاد از عدم شكل‌گيري ستاد مديريت بحران در شهرستان و آغاز به موقع عمليات امداد و نجات دراين شهرستان گفت: اين امر سبب شد تا ميزان خسارات وارده بيشتر شود.

نماينده‌ي مردم ورزقان در مجلس ضمن انتقاد از عدم شكل‌گيري ستاد مديريت بحران در شهرستان و آغاز به موقع عمليات امداد و نجات دراين شهرستان گفت: اين امر سبب شد تا ميزان خسارات وارده بيشتر شود.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، الله‌وردي دهقاني نماينده‌ي مردم ورزقان در مجلس، امروز در صحن علني به ارائه گزارشي از اقدامات انجام شده در بخش خسارت ديده‌ي اين مناطق پرداخت و ضمن عرض تسليت به بازماندگان اين حادثه گفت: اين زلزله مرگبار تا كنون بيش از 300 كشته داشته كه 100 نفر از جانباختگان از اهالي ورزقان و بيش از 800 مجروح از اين شهرستان بوده است.

وي تصريح كرد: همچنين 50 درصد ساختمانهاي ورزقان تخريب شده و بيش از 90 روستا بيش از 20 درصد تخريب شده‌اند.

نماينده‌ي مردم ورزقان در مجلس با بيان اين كه در 24 ساعت اوليه اين زلزله زيرساخت‌هاي مخابراتي و راه‌هاي ارتباطي و پلها از كار افتاده اما در حال حاضر كار بازسازي آغاز شده است، گفت:‌ به گفته شاهدان آنچه موجبات تلفات بيشتر را فراهم كرد، عدم شكل‌گيري ستاد مديريت بحران در شهرستان ورزقان و آغاز به موقع عمليات امداد و نجات بوده است.

دهقاني خطاب به وزير كشور گفت: در چنين حوادثي مردم وحشت‌زده هستند امكانات ادارات و نهادها با عنوان مسئول راه‌گشا است اما با توجه به غيرمقيم بودن فرماندار و بسياري از مسئولان و عدم حضوردر شهرستان كه تاخير سه ساعته را به دنبال داشت، شاهد خسارات بيشتر بوديم.

وي افزود: همچنين عدم حضور فرماندار از ساعت 7 و نيم صبح روز گذشته تا 2 و نيم بعد از ظهر در شهرستان خلا مديريتي ايجاد كرد و علي‌رغم تلاشهايي كه صورت گرفت شاهد بلاتكليفي در امداد رساني بوديم.

نماينده‌ي مردم ورزقان در مجلس با بيان اين كه برخي مسئولين از حوزه‌هاي همجوار اين مديريت را به عهده گرفتند، گفت: به اين ترتيب كار امداد‌رساني از ديروز ظهر آغاز شد اما شاهد كمبود چادر و پتو و اقلام در اين شهرستان هستيم.

وي با اشاره به حضور خود در جلسه‌ي ستاد بحران استان خاطر نشان كرد: متاسفانه رئيس سازمان جمعيت هلال احمر بايد توجه داشته باشد كه اطلاع دقيقي از وضعيت بحران در اين حوزه در جلسه ستاد بحران استان وجود نداشت و حتي گفته شد كه 48 چادر ارسال شده است و اين در حالي است كه ديروز مطلع شدم كه رئيس جمعيت هلال احمر، وزير كشور و بهداشت با بالگرد در آسمان چرخ زدند و ما نتوانستيم زيارتشان كنيم.

نماينده‌ي مردم ورزقان در مجلس از مسئولان خواست تا اسكان موقت و تغذيه مورد نياز براي زلزله‌زدگان را كه به گفته وي، تا روز گذشته اقدام موثري در اين خصوص صورت نپذيرفته بود، فراهم كنند.

وي اظهار داشت: از وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي درخواست دارم به جاي ارائه گزارشات در صحن علني مجلس، بيمارستان شهرستان ورزقان را كه ماههاست تكميل اما تجهيز نشده است تجهيز كند.

دهقاني خاطر نشان كرد: از وزير بهداشت كه روز گذشته از بالگرد شاهد تكميل بيمارستان صحرايي بود، مي‌خواهيم بيمارستان اين شهرستان را ظرف 48 ساعت آينده تجهيز كند تا بيماران به جاي رفتن به ساير شهرستانها و پرداخت هزينه‌هاي زياد در بيمارستان اين شهرستان مداوا شوند.

وي همچنين خطاب به وزير كشور گفت: دستور ويژه‌اي براي استانداري جهت مديريت بحران اين شهرستان ابلاغ كند كه ستاد ويژه‌اي براي تخمين خسارت وارده تشكيل دهد تا بتواند نوسازي و بازسازي ساختمانهاي شهرستان، شبكه‌هاي برق و غيره را سريعا در دستور كار قرار دهد.

نماينده‌ي مردم ورزقان از رئيس جمهور و دولت خواست كه ستاد ويژه‌ي بازسازي شهرستانهاي اهر، هريس، و ورزقان را تشكيل دهد و اعتبارات لازم و كافي براي اين كار را تخصيص دهد.

دهقاني ياد آور شد: با توجه به زودرس بودن فصل سرما در اين استان ضروري است كه مسئولان سريعا اقدامات لازم جهت بازسازي و مقاوم سازي منازل مسكوني در شهرستان‌هاي خسارت ديده را در دستور كار قرار دهند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha