• یکشنبه / ۲۲ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۴:۲۹
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91052213743
  • خبرنگار : 90068

روز جهاني قدس و تحولات منطقه

نماينده حماس در تهران: از هرگونه دخالت در امور داخلي سوريه پرهيز كرده‌ايم

نماينده جنبش حماس در تهران درباره ديدگاه‌‌هاي اين جنبش در قبال تحولات سوريه گفت: ‌موضع ما در برابر تحولات سوريه اين بوده است كه مسائل پيش آمده داخلي هستند از اين جهت از هرگونه دخالت در امور داخلي سوريه پرهيز كرده‌ايم.

نماينده جنبش حماس در تهران درباره ديدگاه‌‌هاي اين جنبش در قبال تحولات سوريه گفت: ‌موضع ما در برابر تحولات سوريه اين بوده است كه مسائل پيش آمده داخلي هستند از اين جهت از هرگونه دخالت در امور داخلي سوريه پرهيز كرده‌ايم.

به گزارش خبرنگار سياسي خارجي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، خالد قدومي در حاشيه نشست "روز جهاني قدس و تحولات منطقه" كه صبح يك‌شنبه در دفتر اين جنبش در تهران برگزار شد، با اشاره به حضور ششصد هزار آواره فلسطيني در سوريه تصريح كرد: نمي‌خواهيم كه هيچ طرفي فلسطيني‌ها را به سوي خود بكشاند؛ فلسيطيني‌ها هم تاكنون از هر مداخله‌اي در اوضاع سوريه پرهيز كرده‌اند اما اين بدين معنا نيست كه ما اهتمامي به مسائل مربوط به آن‌ها نداشته باشيم. رنج و مهنت‌هاي سوريه ما را به خود مشغول كرده است و براي ما مهم است همان گونه كه غم و شادي ملت‌هاي عربي و اسلامي براي ما اهميت دارد.

او ادامه داد: ما در اين‌جا در مورد اصول سخن مي‌گوييم بدون اين كه كشوري مدنظر ما باشد. ما از خواسته‌هاي امت‌هاي اسلامي و عربي و ملت‌ها در زمينه تحقق آزادي، عزت، كرامت، توسعه، عدالت اجتماعي و مبارزه با ظلم و فساد حمايت مي‌كنيم زيرا اين حق طبيعي اين ملت‌هاست.

نماينده جنبش حماس افزود: اميدواريم اين مهم بدون خونريزي و ناامني در اين كشورها محقق شود زيرا ريخته شدن هر قطره خون در امت‌هاي اسلامي و عربي دل ما را به درد مي‌آورد و ما اميدواريم كه اين خونريزي‌ها متوقف شود و خداوند خير و بركت را به اين امت ببخشد.

قدومي هم‌چنين ابراز اميدواري كرد كه اوضاع كنوني به تحقق آمال و آرزوهاي ملت سوريه و برقراري آرامش و امنيت در اين كشور و تقويت نقش و جايگاه آن در جبهه مقاومت و بازدارندگي بينجامد.

وي در ادامه درباره ادعاي دست داشتن حماس در حملات سينا در مصر گفت: اين اتهام از سوي طرف‌هاي رسمي عنوان نشده است و از سوي طرف‌هاي رسمي مصر و معارضه هم اتهامي متوجه حماس نشده است. ارتش مصر ارتشي ملي و مردمي است كه هويتش مشخص است و وابستگي آن به ملت است. متاسفانه نقش اين ارتش عربي و مردمي به دليل حكومت نابخردانه حكام مفغول مانده و آن‌ها الان در صدد بازپس‌گيري نقش خود و نقش‌آفريني هستند.

نماينده جنبش حماس ادامه داد: ما اين عمل ناجوانمردانه را كه به كشته شدن سربازان مصري منجر شده محكوم و خاطرنشان مي‌كنيم كه نيروهاي حفاظتي و انتظامي در غزه تلاش مي‌كنند تا عاملان اين جنايت را شناسايي، دستگير و به عدالت بسپارند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha