• شنبه / ۲۱ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۳:۳۰
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91052112953
  • خبرنگار : 90068

تسخيري: آمريكا در سوريه هم شكست خواهد خورد و مقاومت پايدار خواهد ماند

تسخيري: آمريكا در سوريه هم شكست خواهد خورد و مقاومت پايدار خواهد ماند

دبيركل پيشين مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي با تاكيد بر اين كه كشورها نبايد در قبال سوريه نااميد شوند، گفت: مسلمانان افرادي هستند كه تهديد‌ها را به فرصت‌ها تبديل مي‌كنند.

دبيركل پيشين مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي با تاكيد بر اين كه كشورها نبايد در قبال سوريه نااميد شوند، گفت: مسلمانان افرادي هستند كه تهديد‌ها را به فرصت‌ها تبديل مي‌كنند.

به گزارش خبرنگار سياسي خارجي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، آيت‌الله تسخيري صبح شنبه در مراسم برپايي نمايشگاه "شكست هيمنه" كه در روزنامه ايران به مناسبت ششمين سالگرد پيروزي مقاومت اسلامي لبنان در جنگ 33 روزه برگزار شد، در سخناني با اشاره به اين كه امروز همه كشورهاي جهان عليه سوريه، محور مقاومت هستند، گفت: امروز 130 كشور عليه سوريه هستند و تنها 12 كشور موافق آن هستند اما نبايد نااميد باشيم و بايد در خصوص مساله سوريه به جواب قرآن بعد از جنگ احد اشاره كنيم كه مي‌فرمايد «مسلمانان افرادي هستند كه تهديد‌ها را به فرصت‌ها تبديل مي‌كنند». معتقدم آمريكا در اينجا هم شكست خواهد خورد و مقاومت پايدار خواهد ماند.

او با شاره به سخن امام كاظم (ع) درباره اين كه انسان بايد به خدا حسن ظن داشته باشد و نيت صادقانه داشته باشد، بيان كرد: چه كسي باور مي‌كرد كه حزب‌الله لبنان كه مجموعه‌ كوچكي در منطقه است در مقابل يك ابر قدرت بايستد و پيروز شود. حزب‌الله ثابت كرد كه با توكل به خدا و نيت صادقانه توانسته است پيروزي را از آن خود كند.

تسخيري در ادامه به بحث خوف و رجاء پرداخت و گفت:‌ ما در فرهنگ‌مان هميشه بين خوف و رجاء ‌هستيم. برخي فكر مي‌كنند كه در رفتار‌هاي فردي اين مساله مطرح است اما اين مساله در بينش اسلامي ما، رفتارهاي فردي، اجتماعي،‌ تمدني و مبارزاتي نيز مطرح است.

دبيركل پيشين مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي درباره اين مساله كه برخي شب قدر را آن طور تفسير مي‌كنند كه كل تاريخ جبري مي‌شود، گفت: ما جبريت تاريخ به اين شكل را قبول نداريم. معتقدم شب قدر اين است كه هر اندازه كه قطار سير بشيريت از ريل خارج شده باشد در اين شب خداوند با توجه به خير آن را به روي ريل بازمي‌گرداند و آن را به سوي هدف‌‌هاي تكاملي بشريت سوق مي‌دهد اين‌جا خوف انسان است ولي قطار به روي ريل است و ما نبايد اميدمان را از دست بدهيم.

در ادامه اين مراسم مصيب نعيمي، مدير مسوول روزنامه‌هاي ايران و الوفاق در سخناني به تشريح برخي نقاط مربوط به جنگ 33 روزه لبنان پرداخت و گفت: انهدام بينه نظامي حزب‌الله، آزادي اسرا، اجراي قطعنامه 1559 و احياي قدرت بازدارنده رژيم صهيونيستي از مسائلي بود كه رژيم صهيونيستي مي‌كوشيد تا آن را به سرانجام برساند از اين رو جنگ 33 روزه براي آن‌ها از اهميت خاصي برخوردار بود اما معجزه تاريخي به وقوع پيوست و نتيجه بنا بر اعتراف دشمن به نفع حزب‌الله لبنان تمام شد.

در پايان اين مراسم حاضران از نمايشگاه شكست هيمنه بازديد كردند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha