• جمعه / ۲۰ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۷:۰۱
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 91052012454
  • منبع : مطبوعات

شيخان: كنفرانس علمي جنبش عدم تعهد پيش‌درآمد همگرايي بيشتر كشورهاي عضو جنبش بود

شيخان: كنفرانس علمي جنبش عدم تعهد پيش‌درآمد همگرايي بيشتر كشورهاي عضو جنبش بود

معاون ارتباطات و اطلاع‌رساني ستاد برگزاري شانزدهمين اجلاس سران كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد با اشاره به برگزاري نخستين كنفرانس علمي اين جنبش، از آن به عنوان پيش‌درآمد همگرايي بيشتر كشورهاي عضو جنبش ياد كرد.

معاون ارتباطات و اطلاع‌رساني ستاد برگزاري شانزدهمين اجلاس سران كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد با اشاره به برگزاري نخستين كنفرانس علمي اين جنبش، از آن به عنوان پيش‌درآمد همگرايي بيشتر كشورهاي عضو جنبش ياد كرد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) محمد شيخان گفت: نگاه علمي به سياست‌هاي پيش روي اجلاس سران كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد و تعيين راهبرد‌هاي عملياتي براي همگرايي بيشتر كشورهاي عضو در حوزه‌هاي مختلف، از ضرورت‌هاي برگزاري اين كنفرانس بود.

وي با اشاره به برگزاري شانزدهمين اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران، گفت: برگزاري اجلاس كشورهاي عدم تعهد در تهران به دليل شرايط خاص جنبش و سياست‌هاي كلان جمهوري اسلامي ايران، از اهميت و جايگاه ويژه‌اي در ديپلماسي و روابط خارجي كشورمان برخوردار است.

وي با بيان اين‌كه «جنبش عدم تعهد يكي از موثرترين سازمان‌هاي بين‌المللي است كه ايران از انقلاب اسلامي به عضويت آن درآمده است»، اظهار كرد: رفع مشكلات جهاني و پويايي عدالت و صلح، جز با همراهي همه ملت‌ها و دولت‌ها و با تلاش عمومي امكان‌پذير نيست.

سرپرست معاونت ارتباطات و اطلاع‌رساني دفتر رييس جمهور بر پايان يافتن دوران قطب‌بندي‌هاي تاريخي برآمده از نظام سلطه و حكومت‌هاي استعماري تاكيد كرد و گفت: تعاريف از پيش تعيين‌ شده‌اي كه به عنوان چهارچوب سياسي موفق به دنيا صادر و تجويز مي‌شده، رنگ باخته است و اجلاس كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد خود بيانگر اين مساله است.

وي افزود: اجماع كشورهاي عضو عدم تعهد كه بخش عظيمي از جهان را رهبري مي‌كنند بر ارزش‌هاي جهاني و نگاه چاره‌جويانه آن به مهم‌ترين چالش‌هاي فراروي جامعه بشري، اهميت جنبش عدم تعهد را برجسته‌تر كرده است.

وي با بيان اين‌كه «مشاركت فعال جنبش عدم تعهد در قالب‌ نشست‌ها و تحولات بين‌المللي در حوزه‌هاي مختلف، خود مويد جايگاه مهمي است كه عدم تعهد در معادلات بين‌المللي يافته است»، تصريح كرد: در همين راستا جمهوري اسلامي ايران براي نخستين‌بار اقدام به برگزاري كنفرانس علمي اجلاس سران كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد كرد» ادامه داد: نگاه علمي به سياست‌هاي پيش روي اجلاس سران كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد و تعيين راهبرد‌هاي عملياتي براي همگرايي بيشتر كشورهاي عضو در حوزه‌هاي مختلف، از ضرورت‌هاي برگزاري اين كنفرانس بود.

شيخان افزود: در نخستين كنفرانس علمي جنبش عدم تعهد پنج كارگروه «اقتصاد و توسعه»، «فرهنگ، جامعه و تمدن»، «رسانه‌ و ارتباطات جمعي»، «علوم سياسي و روابط بين‌الملل» و «تشكل‌هاي مردم نهاد و سازمان‌هاي بين‌المللي» تشكيل شد كه فعاليت آن‌ها همچنان ادامه دارد.

وي با استقبال كشورهاي مختلف از كنفرانس علمي جنبش عدم تعهد‌ اشاره كرد و گفت: در اين كنفرانس تعداد زيادي مقاله داخلي و خارجي به دبيرخانه ارسال شده بود كه بيشتر آن‌ها از سوي صاحب‌نظران و انديشمندان سرشناس در موضوعات محوري كنفرانس بود.

كنفرانس علمي بين‌المللي جنبش عدم تعهد براي اولين بار و با ابتكار جمهوري اسلامي ايران و به همت معاونت ارتباطات و اطلاع‌رساني شانزدهمين اجلاس سران كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد 27و 28 تيرماه سال جاري برگزار شد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha