• چهارشنبه / ۱۸ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۸:۱۶
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91051811773
  • منبع : مطبوعات

ديدار جليلي با مالكي، نجيفي و زيباري

جلیلی: بیداری اسلامی فرصت نوینی براي انزواي آمریکا و رژیم صهیونیستی است

جلیلی: بیداری اسلامی فرصت نوینی براي انزواي آمریکا و رژیم صهیونیستی است

دبیر شورای عالی امنیت ملی در ادامه دیدارهای خود با مقامات منطقه با نوری مالکی، ‌نخست‌وزیر عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در ادامه دیدارهای خود با مقامات منطقه با نوری مالکی، ‌نخست‌وزیر عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دکتر سعيد جلیلی در این دیدار گفت: جریان بیداری اسلامی فرصت نوینی پدید آورده که کشورهای اسلامی بتوانند با هم‌افزایی قدرت و امکانات خود آمریکا و رژیم صهیونیستی را در انزوای بیش‌تری قرار دهند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به ریاست عراق بر اتحادیه عرب و ریاست تهران بر جنبش غيرمتعهدها تأکید کرد: ایران و عراق می‌توانند ظرفیت‌های نوینی برای کشورهای مستقل در عرصه مناسبات بین‌المللی شکل داده و قطب مقتدری را برای ارتقاي نقش و جایگاه کشورهای مستقل و بسط گفتمان پایداری و پیشرفت در سطح جهانی سامان دهند.

در این دیدار هم‌چنین نوری مالکی گفت: شرایط جدید منطقه‌يی و بین‌المللی ساختار سنتی قدرت منطقه را دگرگون کرده و امیدواریم اجلاس جنبش غيرمتعهدها که در آینده نزدیک در تهران برگزار می‌شود بتواند با کمک به تقویت موقعیت کشورهای مستقل جهان این جنبش را به هدف بنیانگذاران آن نزدیک كند.

دیدار جلیلی با ريیس پارلمان عراق

دبیر شورای عالی امنیت ملی هم‌چنين در دیدار با اسامه نجیفی، ريیس پارلمان عراق نیز با اشاره به توطئه‌های بیگانگان برای استمرار حضور و سلطه خود در منطقه اظهار كرد: ایجاد اختلاف‌های قومی و مذهبی و و تلاش برای ناامنی در عراق بخشی از سناریو دشمن برای ممانعت از ثبات و پیشرفت ملت‌های منطقه است.

جلیلی ظرفیت‌های جدید پدید آمده در جهان اسلامی را فرصت مغتنمی برای تحقق آرمان وحدت جهان اسلام ارزیابی و بر لزوم هوشیاری در برابر توطئه‌های دشمنان برای دامن زدن به اختلافات قومی و مذهبی و ایجاد انحراف در مسیر امت اسلامی تأکید کرد.

ريیس پارلمان عراق نیز با استقبال از دیدگاه‌های اصولی و نقش مهم جمهوری اسلامی ایران درباره وحدت مسلمانان تلاش دشمن صهیونیستی را ایجاد انشقاق در صفوف مسلمانان و بسط خشونت و نا امنی در منطقه عنوان کرد.

دیدار جلیلی با وزیر امور خارجه عراق

نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی هم‌چنین در دیدار هوشیار زیباری، وزیر امور خارجه عراق با اشاره به توطئه بیگانگان در ایجاد نا امنی در عراق اظهار كرد: تدابیر هوشمندانه دولت عراق در بسط ثبات در کشور و حرکت سریع عراق در مسیر توسعه دشمنان را در ایجاد مانع در راه آرامش و پیشرفت ملت رشید عراق ناکام می گذارد.

جلیلی با توجه به اذعان همه طرف‌ها از جمله غربی‌ها به فعالیت تروریست‌های خارجی در سوریه تصریح کرد: هیچ‌گاه تروریست‌ها برای مردم دموکراسی به ارمغان نیاورده‌اند.

او با تأکید بر سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از حق مردم برای تعیین سرنوشت خود گفت: مشکل کنونی سوریه این است که بیگانگان با پنهان کردن مطامع نامشروع خود در لوای خواسته‌های مردم سوریه تلاش می‌کنند با سوء استفاده از وضعیت این کشور اهداف سلطه طلبانه و تجاوزکارانه خود را دنبال كنند.

در این دیدار هوشیار زیباری با استقبال و تشکر از رویکرد سازنده و حضور فعال ايران نسبت به مسائل عراق و منطقه اظهار كرد: اقدام گروه‌های تروریستی در ربایش زائران ایرانی با هیچ معیاری قابل توجیه نیست و محکوم است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha