• سه‌شنبه / ۱۷ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۵:۲۷
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 91051711007

محمدنبي حبيبي: ترکیه، عربستان و قطر مسئول جان زائران ايراني سوريه هستند

محمدنبي حبيبي: ترکیه، عربستان و قطر مسئول جان زائران ايراني سوريه هستند

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به تحولات سوريه، اين تحولات را ناشي از برخي تسويه حساب‌ها دانست و گفت: در سوريه، جبهه مقاومت در برابر جبهه سازش ایستاده است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به تحولات سوريه، اين تحولات را ناشي از برخي تسويه حساب‌ها دانست و گفت: در سوريه، جبهه مقاومت در برابر جبهه سازش ایستاده است.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) محمدنبي حبيبي در پایان نشست دبیران حزب موتلفه اسلامي افزود: آنچه در سوریه در جریان است، تسویه حساب خط سازش با غرب از جبهه مقاومت است. عربستان، قطر و ترکیه نيز به نمایندگی از آمریکا و رژیم صهیونیستی با صدور تروریست به دمشق، مشغول تسویه حساب با بشار اسد هستند.

وی ادامه داد: آنها می‌خواهند مرحمی بر زخم غرب در توفیق نيافتن طرح خاورمیانه بزرگ بگذارند و تمام شکست‌های غرب و رژیم صهیونیستی را با سقوط بشار اسد جبران کنند.

حبیبی با اشاره به جنبش عدم تعهد تصریح کرد: در میثاق غیرمتعهدها آمده است كه اعضا باید به حاکمیت و تمامیت ارضی یکدیگر احترام بگذارند و نسبت به هم احترام متقابل داشته باشند. عربستان، قطر و ترکیه عملا با مداخله در امور داخلی سوریه نسبت به تعهد خود در جنبش غیرمتعهدها عمل نکرده‌اند و پایبند نمانده‌اند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اينكه سرزمین‌های اشغالی از درون درحال فروپاشي است، اظهار كرد: اکنون رژیم اشغالگر قدس با بحران اقتصادی و اجتماعی در درون خود روبروست. خودسوزی 10 نفر از شهروندان رژیم صهیونیستی در اعتراض به سیاستهای این رژیم، نشانگر اوج وخامت در سرزمینهای اشغالی است.

وي اضافه كرد: اکنون مهاجران فهمیده‌اند که وعده‌های رژیم اشغالگر قدس سرابی بیش نبوده است و موج اعتراضات هر روز گسترده‌تر می‌شود. در نتيجه مداخله کشورهایی چون ترکیه، قطر، عربستان و کشورهای خط سازش با غرب در منطقه در اعزام تروریست‌ها به سوریه نوعی تنفس مصنوعی دادن به رژیم بحران‌زده اشغالگر قدس است. جهان اسلام از این خیانت نمی‌گذرد و پاسخ آن را در زمان خود خواهد داد.

حبيبي در ادامه، با اشاره به روز جهانی قدس تاكيد كرد: روز قدس، روز افشای خط سازش با صهیونیست‌ها، روز رسوایی خائنان به آرمان ملت فلسطین و آزادی قدس شریف و روز محک غیرآمریکایی بودن جنبش‌ها و قیام‌های منطقه است. روز قدس، روز جشن بیداری اسلامی و رهایی از سلطه آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه است. رهبران سازشکار غرب نمی‌توانند از خشم توده‌های مسلمان در امان بمانند.

دبيركل حزب موتلفه اسلامي با بيان اينكه "روز قدس روزی است که همه باید رژیم صهیونیستی را هدف قرار دهند و از اختلافات در درون و برون کشورهای اسلامی پرهیز كنند"، به روز مقاومت اسلامی اشاره كرد و گفت: تنها راه مقابله با سلطه آمریکا در منطقه، مقاومت است. حزب الله در جنگ 33 روزه و حماس در جنگ 22 روزه نشان دادند كه راه نجات، تنها مقاومت است.

وی در ادامه، ربودن زائران ایرانی در سوریه اشاره كرد و افزود: مسئولیت جان زائران ایرانی ربوده شده به عهده کشورهای حامی تروریسم در سوریه یعنی ترکیه، عربستان و قطر است؛ البته کشور وظیفه دارد از اهمیت و جان اتباع خود به هر نحو که صلاح می‌داند دفاع کند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از صحبتهاي خود، به مساله اقتصاد مقاومتی اشاره و اظهار كرد: اصلاح الگوی مصرف، مردمی کردن اقتصاد، کاهش وابستگی بودجه به نفت، بهره‌وری از حداکثر منابع، عدم اتکا به خارج، جلوگیری از خام‌فروشی نفت و تاکید بر توسعه پالایشگاه‌های و صنایع پتروشیمی و بالاخره توانمندسازی بخش خصوصی، از الزامات اقتصاد مقاومتی است.

حبيبی درباره قیمت ارز و تک نرخی کردن آن نيز تاكيد كرد: قطعا چند نرخی بودن ارز مفاسد زیادی دارد و حتی به تولید آسیب می‌رساند. اقدام بانک مرکزی در تک‌نرخی کردن ارز امری پسندیده و در جهت حمایت از تولید ملی است اما سخن اینجاست که این نرخ چگونه تعیین خواهد شد؟ آیا محاسبات واقعی، علمی درست برای حفظ پول ملی صورت خواهد گرفت یا این نرخ بدون پشتوانه علمی و با صدور یک دستور غیرکارشناسی خواهد بود؟ اگر حالت دوم اتفاق بیفتد ما همچنان دچار آسیب‌های چند نرخی شدن ارز خواهم بود. حرکت به سوی تک نرخی کردن ارز باید در چهارچوب تحقق اقتصاد مقاومتی و ذیل قرارگاه جنگ اقتصادی صورت گیرد.

وی در پایان درباره تغییر قانون انتخابات گفت: تغییر و تکمیل هر قانون، کاری عادی است اما تعدد مسئول مجری انتخابات، مشکلات فراوانی را در پی دارد و اگر منظور نظارت باشد، نظارت شورای محترم نگهبان کافی است و نمی‌شود برای شورای نگهبان شریک در نظارت قرار داد. بنابراین مجری واحد و ناظر واحد همیشه ضامن سلامت انتخابات بوده است و مجری و ناظر برای پاسخگویی به مسئولیت خود بايد اختیار لازم را داشته باشند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha