• سه‌شنبه / ۱۷ مرداد ۱۳۹۱ / ۰۹:۵۳
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91051710521

خودداري سخنگوي بان‌كي‌مون از محکوم کردن ربایش زائران ایرانی در سوريه

دبير کل سازمان ملل از محکوم کردن ربايش ۴۸ زائر ايراني توسط شورشيان در نزديکي شهر دمشق، پايتخت سوريه امتناع کرد.

دبير کل سازمان ملل از محکوم کردن ربايش ۴۸ زائر ايراني توسط شورشيان در نزديکي شهر دمشق، پايتخت سوريه امتناع کرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مارتين نسيرکي، سخنگوي بان‌ کي مون، دبيرکل سازمان ملل روز دوشنبه در پاسخ به خبرنگاران درباره اين آدم‌ربايي گفت: در حال حاضر چيزي براي گفتن ندارم.

به گزارش شبكه خبري پرس تي‌وي، ۴۸ زائر ايراني روز شنبه در حالي که با اتوبوس از فرودگاه بين‌المللي دمشق به سمت حرم مطهر حضرت زينب (س) در حرکت بودند، توسط شورشيان ربوده شدند.

خبرگزاري رويترز روز دوشنبه به نقل از نيروهاي "ارتش آزاد سوريه" گزارش داد كه سه تن از زائران ايراني ربوده شده توسط آن‌ها در آنچه "بمباران نيروهاي هوايي دولت دمشق" خوانده شد، به شهادت رسيده‌اند. اين در حاليست كه تاكنون هيچ منبع رسمي در ايران يا سفارت جمهوري اسلامي در دمشق اين خبر را تاييد نكرده است.

نسيرکي در پاسخ به اين سوال خبرنگار پرس تي‌وي مبني بر اينكه آيا بان کي مون پيش از اينكه گروگان‌هاي بيشتري کشته شوند، مداخله خواهد کرد، پاسخ داد: فکر مي‌کنم کاملا مشخص است که چندين نفر در اين موضوع دخيل هستند و نمي‌خواهم بيش از اين وارد جزئيات شوم.

شورشياني که زائران ايراني را ربوده‌اند، با اشاره به کارت پايان خدمت آن ها ادعا کرده‌اند كه اين گروگان‌ها از اعضاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ايران هستند.

به گزارش ايسنا، رويترز در گزارش خود افزوده است كه نيروهاي شورشي مخالف دولت در سوريه پس از انتشار اين ادعا تهديد كرده‌اند، در صورتي كه ارتش اين كشور حملاتش را متوقف نكند، بقيه گروگان‌هاي ايراني را خواهند كشت.

"معتصم الاحمد"، سخنگوي تروريست‌ها در گفت‌‌وگو با رويترز مدعي شده است: آن‌ها (سه گروگان ايراني) زماني كشته شدند كه نيروهاي هوايي يكي از خانه‌هاي محل اقامتشان را هدف قرار دادند كه در اثر آن اين خانه روي سر گروگان‌ها خراب شد.

بر اساس اين گزارش ربايندگان قصد دارند در اقدامي غيرانساني، از گروگان‌ها به عنوان سپر دفاعي استفاده كنند.

رويترز هم‌چنين از تعيين فرصت يك‌‌ساعته توسط تروريست‌ها خبر داده است.

از سوي ديگر، ریاض اسعد، فرمانده ارتش آزاد سوریه در گفت‌وگو با شبكه خبري بی.بی.سی، شهادت سه تن از گروگان‌های ایرانی را تایید کرد. اسعد جزئیات بیشتری در اين باره ارائه نداد، اما گفت که دیگر گروگان‌ها در حال حاضر، مورد تحقیق و بازجویی قرار مي‌گيرند.

خبرنگار ايسنا در حال تلاش براي كسب اخبار موثق‌تر در اين زمينه از منابع ذي‌ربط است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha