• دوشنبه / ۱۶ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۶:۲۰
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91051610262
  • خبرنگار : 90068

يك مقام سوري: آمريكا و تركيه پشت پرده ربودن زائران ايراني در سوريه هستند

رييس بخش سياسي مهاجران عرب در سوريه گفت: ربودن زائران ايراني يك مساله كاملا اطلاعاتي است و در چارچوب دستورات آمريكا صورت گرفته و ممكن است دستگاه‌هاي ديگري از جمله تركيه در پس پرده اين اقدام باشند.

رييس بخش سياسي مهاجران عرب در سوريه گفت: ربودن زائران ايراني يك مساله كاملا اطلاعاتي است و در چارچوب دستورات آمريكا صورت گرفته و ممكن است دستگاه‌هاي ديگري از جمله تركيه در پس پرده اين اقدام باشند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محمد ضرار جمو تصريح كرد: ربودن زائران ايراني با بحث‌هاي رسانه‌يي و امنيتي درباره بازداشت افسران ترك و سعودي و عرب از سوي ارتش سوريه در ارتباط است و ربايندگان زائران ايراني به دنبال مبادله هستند.

جمو افزود: افراد مسلح و كشورهاي حامي آن‌ها مي‌خواهند افراد بي‌گناه زائر مرقد مطهر حضرت زينت (ع) را با قاتلان ملت سوريه معامله كنند.

او از رسانه‌هاي سوريه خواست تا تصاوير افسران ترك و سعودي و خارجي دستگير شده را منتشر كنند و وزارت اطلاع‌رساني سوريه از تيم سازمان ملل براي گفت‌وگوي مطبوعاتي با اين دستگير شدگان دعوت كند تا همه جهان حقيقت اين امر را دريابند.

رييس بخش سياسي مهاجران عرب در سوريه تصريح كرد: اين افسران در محلي كاملا امن توسط مسوولان سوريه نگهداري مي‌شوند و در راستاي روند مذاكره‌اي كه ايران خواستار آن شده است، مسوولان سوريه تا اين لحظه هيچ چيزي ارايه نكرده‌اند.

جمو گفت: ربودن زائران ايراني طولي نخواهد كشيد و آن‌ها آزاد خواهند شد و كساني كه اين عمليات را طرح‌ريزي و اجرا كردند و هم‌چنين هر كشوري كه در طرح‌هاي اطلاعاتي تحت رهبري سازمان سيا و موساد براي ضربه زدن به جمهوري اسلامي ايران و شهروندان آن دست داشته باشند، هزينه گزافي خواهند داد زيرا ايران مدافع حقوق مقاومت و ملت‌هاي مظلوم در جهان است.

رييس بخش سياسي مهاجران عرب در سوريه، ربودن زائران ايراني را محكوم كرد و اظهار كرد: ربودن زائران ايراني در سوريه از سوي كينه توزان جنايتكار اقدامي محكوم، پليد و بيانگر انحطاط و فروپاشي اخلاقي است.

وي در گفت‌وگو با شبكه خبري العالم در رد برخي ادعاها مبني بر اين كه ربوده شدگان از اعضاي سپاه پاسداران بودند، گفت: اگر اين گونه بود در آن صورت محافظت كامل از آن‌ها به‌عمل مي‌آمد و هيچ فرد مسلحي نمي‌توانست آن‌ها را ربوده يا به آنان آسيب برساند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha