• یکشنبه / ۱۵ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۳:۰۵
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91051509271

تكذيب خبر روزنامه وطن از سوي سفارت ایران در تركيه

ايران ورود 100 تروریست پژاک از ایران به خاک ترکیه را تكذيب كرد

در پي انتشار مطلبي در روزنامه وطن چاپ تركيه در مورد ورود تروریست هاي وابسته به پژاک از ایران به خاک ترکیه سفارت كشورمان جوابيه اي به اين روزنامه نوشت.

در پي انتشار مطلبي در روزنامه وطن چاپ تركيه در مورد ورود تروریست‌هاي وابسته به پژاک از ایران به خاک ترکیه، سفارت كشورمان جوابيه‌اي به اين روزنامه نوشت.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، این روزنامه در شماره مورخ 13 /5/ 1391 در صفحه اول خود در خبری با عنوان سیزدهمین روز در شمدینلی ادعا کرده که حدود 100 نفر تروریست وابسته به پژاک از ایران وارد خاک ترکیه شده و در درگیری‌های شمدینلی به نیروهای پ.ک.ک علیه نیروهای نظامی ترکیه کمک می کنند.

متن كامل اين جوابيه بدين شرح است:

« جناب آقای اسماعیل تورگوت یواجان

مدیر مسوول محترم روزنامه وطن

احتراماً در روزنامه وطن مورخ 3 /8 /2012 خبری با عنوان: Şemdinli’de 13’üncü Gün به چاپ رسیده است که در آن ادعای بی اساسی علیه ایران به چاپ رسیده که قویا تکذیب می شود.

دو کشور ایران و ترکیه در زمینه امنیتی و مبارزه با گروه‌های تروریستی همکاری‌های قابل توجهی دارند. جمهوری اسلامی ایران هرگز اجازه نداده و نخواهد داد تا از خاک این کشور اقدامی علیه دولت و ملت ترکیه صورت گیرد. جمهوری اسلامی ایران همواره قربانی تروریست بوده و در این راه بیش از 17 هزار شهید داده است. دخالت در امور کشورهای دیگر و مشروعیت بخشیدن به فعالیت‌های تروریستی هیچ جایی در دکترین سیاست خارجی ایران نداشته و ما همواره از هرگونه فعالیت جمعی برای مقابله با فعالیت‌های تروریستی حمایت و استقبال می‌کنیم.

انتشار این‌گونه مطالب بی‌اساس به جز تشویش افکار عمومی و ایجاد جو بدبینی هیچ فایده‌ای نداشته و به ضرر منافع ملی دو کشور بوده و در راستای تلاش‌های برخی قدرت‌های خارجی در جهت ایجاد شعله‌های دشمنی و اختلاف در منطقه است.

خواهشمند است نسبت به چاپ نامه سفارت براساس قوانین ترکیه اقدام مقتضی صورت گیرد.»

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha