• یکشنبه / ۱۵ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۲:۲۰
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91051509186

پاسخ سفارت كشورمان در تركيه به ادعاي تاسيس دفتر طالبان در ايران

در پي انتشار خبری در شماره مورخ 13 /5/ 1391 روزنامه خبرترك چاپ آنكارا مبنی بر تاسیس دفتر گروه طالبان در ایران و حمایت ایران از گروه های تروریستی در افغانستان سفارت ايران در آنككارا نامه اي اعتراضی به مدیر مسئول روزنامه خبر ترک نوشت.

در پي انتشار خبری در شماره مورخ 13 /5/ 1391 روزنامه خبرترك چاپ آنكارا مبنی بر تاسیس دفتر گروه طالبان در ایران و حمایت ایران از گروه‌های تروریستی در افغانستان سفارت ايران در تركيه نامه‌اي اعتراضی به مدیر مسوول روزنامه خبر ترک نوشت.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، متن اين نامه بدين شرح است:

جناب آقای فاتح آلتایلی

مدیر مسوول محترم روزنامه خبر ترک

احتراماً به اطلاع می‌رساند در روزنامه خبر ترک مورخ2012/08/03 در صفحه 20 در مقاله‌ای ادعای بی اساسی به نقل از منابع آمریکایی درخصوص ایجاد دفتر گروه طالبان در جمهوری اسلامی ایران منتشر کرده که دروغی بزرگ و مضحک می‌باشد و قویا تکذیب می‌شود.

وقتي طالبان بر افغانستان مسلط شد، ديپلمات‌ها و خبرنگاران ایرانی را شهید كردند. تلاش‌های آمریکا برای مذاکره با طالبان بر کسی پوشیده نیست. آمريكايي‌ها سالهاست تلاش می کنند برای فرافکنی و سرپوش نهادن بر شکست خود در افغانستان، ايران را با گروه های تروریستی مرتبط کنند. اين در حالي است كه ایران بيشترين همكاري را براي مبارزه با تروريست‌ها داشته‌ و شهدای زیادی در این راه داده است.

لازم بذکر است از زمان حضور آمریکا در افغانستان بيش از 120 هزار نفر در این کشور كشته شده‌اند و تروريسم نه‌تنها كنترل نشده بلكه افزايش يافته است. توليد مواد مخدر 30 درصد افزايش يافته و زيرساخت‌هاي اين كشور نيز بهتر نشده است. به هر بهانه‌اي كه آمريكا وارد افغانستان شده، نتيجه آن گسترش تروريسم و ناامني براي منطقه بوده است.

خواهشمند است نسبت به چاپ نامه سفارت براساس قوانین ترکیه اقدام مقتضی صورت گیرد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha