• چهارشنبه / ۱۱ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۴:۲۵
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91051107205

ریس سازمان حقوق بشر قطر به تهران مي‌آيد

سفیر کشورمان در دوحه با علی بن صمیخ المری، ريیس کمیته حقوق بشر قطر دیدار و با وي پیرامون مسایل مختلف از جمله حقوق بشر و مسایل سیاسی و بیداری‌های اسلامی در کشورهای عربی و اسلامی گفت‌وگو كرد.

سفیر کشورمان در دوحه با علی بن صمیخ المری، ريیس کمیته حقوق بشر قطر دیدار و با وي پیرامون مسایل مختلف از جمله حقوق بشر و مسایل سیاسی و بیداری‌های اسلامی در کشورهای عربی و اسلامی گفت‌وگو كرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در این دیدار عبدالله سهرابی، سفیر کشورمان در قطر با اشاره به کشتن مظلومانه مردم مسلمان و بی‌دفاع در میانمار و هم‌چنین در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، به مظلومیت مسلمانان در جهان اشاره و از سکوت معنادار سازمان‌های حقوق بشری و نهادهای بین المللی انتقاد كرد.

سهرابي از وي به عنوان معاون گروه آسیایی سازمان حقوق بشر درخواست كرد که با هماهنگی کشورهای عضو از جمله جمهوری اسلامی ایران در جهت حمایت از حقوق مسلمانان اقدامات عملی را اتخاذ كند.

او هم‌چنین با اشاره به روابط صمیمی دو کشور و ضرورت تداوم گفت‌وگوها و مذاکرات بر توسعه همه جانبه بخش‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و به‌ویژه حقوق ایرانیان و رسیدگی به مسایل حقوق بشر تأکید كرد.

سفير ايران در دوحه هم‌چنین از سکوت معنادار بعضی رسانه‌ها و وسایل ارتباط جمعی در مورد مشکلات مسلمانان در بعضی کشورهای منطقه انتقاد کرد و خواستار رعایت عدالت مطبوعات و رفتار منصفانه در انعکاس واقعیت‌ها و خواسته‌های مردم این کشورها شد.

علی بن صمیخ المری نيز با تحسین روابط صمیمی دو کشور به دیدگاه‌های امیر و ولیعهد دولت قطر بر توسعه این روابط اشاره و تاکید كرد که روابط دو کشور باید به صورت مستحکم و مستمر باقی مانده زیرا در منطقه ما شاهد یک سرنوشت مشترک هستیم.

او با تاکید بر مظلومیت مردم مسلمان میانمار بر ضرورت اقدام همه جانبه کشورهای اسلامی و دفاع از حقوق مردم این کشور و هم‌چنین مساله فلسطین و آزادی قدس شریف تاکید و اعلام آمادگی كرد که بعد از ماه رمضان به منظور دیدار با مسوولان جمهوری اسلامی ایران به ایران سفر كند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در پایان این دیدار از تلاش‌های وي در رسیدگی به مشکلات و حل و فصل امور ایرانیان تقدیر و تشکر كرد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha