• شنبه / ۷ مرداد ۱۳۹۱ / ۰۸:۴۸
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 91050703635
  • خبرنگار : 71381

محمدتقي رهبر: ماه رمضان مي‌تواند عامل وحدت ملت‌هاي مسلمان باشد

محمدتقي رهبر: ماه رمضان مي‌تواند عامل وحدت ملت‌هاي مسلمان باشد

يك نماينده مجلس هشتم با بيان اينكه "بازدارندگي در وجود يك مسلمان بسيار كارساز است"، گفت: عامل بازدارنده در يك مسئول موجب مي‌شود از اختلاف، دوگانگي، خودخواهي، ستيز با ديگران و كاركردن براي پول و ريا دوري كند.

يك نماينده مجلس هشتم با بيان اينكه "بازدارندگي در وجود يك مسلمان بسيار كارساز است"، گفت: عامل بازدارنده در يك مسئول موجب مي‌شود از اختلاف، دوگانگي، خودخواهي، ستيز با ديگران و كاركردن براي پول و ريا دوري كند.

حجت‌الاسلام والمسلمين محمدتقي رهبر در گفت‌و‌گو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، اظهار كرد:‌ از جنبه‌هاي اخلاقي ماه رمضان اين است كه با روزه‌داري، خويشتن‌داري، تسلط به نفس و اخلاص هر مسلماني بالا مي‌رود و اميال نفساني در او كم مي‌شود و تمرين صبر و تحمل مي‌كند.

وي با بيان اينكه "وقتي مسلماني در ماه رمضان از لذت‌هاي مشروع خودداري مي‌كند، داراي توانمندي و اراده قوي مي‌شود تا با اميال نفساني و شيطاني نيز مبارزه كند"، تاكيد كرد: در اردوگاه رمضان، انسان‌ها به لحاظ روحي و رواني بيمه مي‌شوند. قرآن مي‌فرمايد روزه را واجب كرديم تا انسان‌ها پرهيزگار شوند.

اين نماينده پيشين مجلس با بيان اينكه "جنبه‌هاي اخلاقي‌ ماه رمضان براي هر مسلماني در هر جايگاهي كه قرار دارد، مسئوليت‌زاست"، توضيح داد: اين مساله درباره مسئولان حساس‌تر است و هرچه بالاتر بياييم، مسئوليت سنگين‌تر مي‌شود چون يك كارگر و كشاورز يا فروشنده مسئوليت‌هاي جزئي دارند. اما حاكميت، با يك ملت سر و كار دارد و وقتي يك حاكم به نفس خود مسلط باشد، در طوفان‌هاي سياسي يا چالش‌هاي مالي، با روزه‌داري و تمرين در ماه رمضان، بازدارندگي لازم را در نفس خود ايجاد مي‌كند.

رهبر با بيان اينكه "بازدارندگي در وجود يك مسئول بسيار كارساز است"، گفت: بازدارندگي در يك مسئول موجب مي‌شود از اختلاف، دوگانگي، خودخواهي، ستيز با ديگران و كاركردن براي ريا و پول دوري كند. مشكل تمام بشر به خاطر ضعف دروني انسان است. ‌وقتي انساني وارسته و با تقوا شد در تمام عرصه‌ها مثل صالحان عمل مي‌كند.

وي با بيان اينكه "روزه روح پرهيزگاري را به انسان مي‌دهد"، ادامه داد: پيامبر اكرم(ص) بهترين موضوع در ماه رمضان را پرهيز از محرمات دانستند. وقتي روح پرهيزگاري همه‌گير شد، قدرت بازدارندگي از بدي‌ها زياد و مدينه فاضله مدنظر اسلام ايجاد مي‌شود. وقتي امتي در سراسر جهان، در ماه رمضان يك صدا به قرآن، روزه و عبادت و شب‌زنده‌داري روي مي‌آورد، اين يعني امتي يكپارچه با شعار روزه‌داري هم‌صدا مي‌شود، پس ماه رمضان مي‌تواند عامل وحدت ملت‌هاي مسلمان باشد.

رهبر با اشاره به اينكه "حج و نماز جماعت نيز عامل وحدت امت مسلمان است"، افزود: اين روزها دشمنان اسلام و عده‌اي از حاكمان خودفروخته منطقه با صهيونيست‌ها هم‌صدا شده‌اند و فرياد انسانها را د رسينه‌ها خفه مي‌كنند. در اين شرايط هر چه ملت‌ها متحد باشند بيشتر به پيروزي دست خواهد يافت.

اين نماينده پيشين مجلس در پايان با بيان اينكه "در حال حاضر در كشور سعودي، بحرين، فلسطين و ... روزه‌داران مسلمان مقابل دژخيمان و خودفروخته‌هاي بيگانه ايستاده‌اند"، تصريح كرد:‌ متاسفانه در اين روزهايي كه مردم روزه‌دار در بحرين، عربستان و سوريه و ... مقابل نقشه‌هاي آمريكا ايستادگي كرده‌اند، پاره‌اي از احكام مرتجع عرب مثل قطر، سعودي و متاسفانه تركيه، به تروريست‌ها پروبال مي‌دهند و شاهد كشتار و جنايات مختلف از جمله در ميانمار هستيم.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha