• چهارشنبه / ۴ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۵:۲۹
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 91050402828
  • منبع : ریاست جمهوری

معاون رييس جمهور:اقدامات تروريستي در سوريه بيانگر شكست دشمنان در اهداف شوم خود است

معاون رييس جمهور:اقدامات تروريستي در سوريه بيانگر  شكست دشمنان در اهداف شوم خود است

معاون امور بين الملل رييس جمهور روابط تهران دمشق را روابطي عميق و راهبردي خواند و تاكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران هيچ محدوديتي براي گسترش سطح همكاري‌ها با كشور دوست و برادر خود سوريه ندارد.

معاون امور بين الملل رييس جمهور روابط تهران دمشق را روابطي عميق و راهبردي خواند و تاكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران هيچ محدوديتي براي گسترش سطح همكاري‌ها با كشور دوست و برادر خود سوريه ندارد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، علي سعيدلو در ديدار قائم مقام نخست‌وزير سوريه، اظهار داشت:‌ حضور هيات سوري در تهران بيانگر روابط راهبردي دو كشور است و اميدوارم سفر هيات سوري در ماه مبارك رمضان باعث ارتقاي سطح همكاري‌ها در بخش‌هاي مختلف بويژه عرصه‌هاي اقتصادي شود.

معاون امور بين الملل رييس جمهور در ادامه با تسليت گفتن شهادت تعدادي از مسئولين و شهروندان سوري، عمليات‌هاي تروريستي صورت گرفته در اين كشور را محكوم و خاطرنشان كرد: مطمئنا اين جنايات هيچ تأثيري در اراده دولت و ملت سوريه نخواهد گذاشت.

وي با بيان اين‌كه اقدامات تروريستي عليه مسئولين و مردم سوريه بيانگر آن است كه دشمنان در اهداف شوم خود شكست خورده‌اند، تصريح كرد: امروز دشمنان كشور سوريه با اعمال برخي تحريم‌ها، عمليات‌هاي تروريستي و همچنين فشارهاي اقتصادي به دنبال آن هستند تا از اين طريق بر مردم و دولت سوريه فشار وارد كنند، اما مطمئن هستيم كه در اين بخش نيز با شكست روبه‌رو خواهند شد.

سعيدلو با بيان اين‌كه دو كشور ايران و سوريه بايد در تمامي زمينه‌ها از جمله عرصه‌هاي اقتصادي سطح همكاري‌هاي خود را افزايش دهند و جمهوري اسلامي ايران در اين زمينه هيچ محدوديتي ندارد، گفت: مردم سوريه امروز توانسته‌اند به خوبي در برابر هجمه‌هاي دشمنان ايستادگي كنند و اين رمز پيروزي ملت سوريه بر دشمنان خود است.

معاون امور بين الملل رييس جمهور همچنين با اشاره به تبليغات سوء رسانه‌هاي غربي به ويژه رسانه‌هاي رژيم صهيونيستي عليه دولت سوريه گفت: مستكبرين با دروغ‌پردازي‌هايشان به دنبال آن هستند تا اهداف شوم خود را به افكار عمومي جهانيان القاء كنند، اما رفت و آمدهاي مسئولين دو كشور ايران و سوريه و ديگر ملت‌هاي مستقل با يكديگر، بيانگر آن است كه اين كشورها تنها نيستند و هيچگاه نيز تنها نخواهند ماند.

به گزارش ايسنا به نقل از سايت دولت، سعيدلو در ادامه تاكيد كرد: امروز جمهوري اسلامي ايران و سوريه دو كشور قدرتمندي هستند كه علاوه بر گسترش روابط دو جانبه مي‌توانند بر معادلات منطقه‌اي و جهاني تأثيرگذار باشند.

معاون امور بين الملل رييس جمهور تاكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران امروز از توانمندي بالايي برخوردار است و آمادگي دارد تجربيات و توانمندي‌هاي خود را در اختيار كشور دوست و برادر سوريه قرار دهد.

سعيدلو با اشاره به اين‌كه دوران سخت نيز خواهد گذشت و آينده روشن در انتظار ملت‌هاي آزاده و عدالت‌خواه است، تصريح كرد: رمز عبور از شرايط فعلي مقاومت است كه دولت و ملت سوريه به خوبي آن را درك كرده و به اجرا گذاشته‌اند.

قائم‌مقام نخست وزير سوريه نيز در اين ديدار به روابط مستحكم و عالي تهران – دمشق اشاره كرد و خواستار افزايش سطح همكاري‌هاي سياسي و اقتصادي شد.

وي در اين ديدار با قدرداني از مواضع جمهوري اسلامي ايران در قبال بحران و توطئه‌هاي اخير عليه سوريه افزود: روابط دو كشور روابطي است كه براساس همكاري مشترك برقرار شده و در حال حاضر نيز بيش از 100سند همكاري بين دو كشور در حال اجراست.

قائم‌مقام نخست وزير سوريه با بيان اين‌كه توافقات و اسناد همكاري‌هاي مشترك ايران و سوريه در زمينه تامين نيازهاي متقابل مي‌باشد و اين توافقات براساس امكانات و افق‌هاي آينده ميان دو كشور تدوين شده است، تأكيد كرد: قطعاً افزايش سطح همكاري‌ها ميان تهران – دمشق موجب تحكيم روابط در كليه سطوح خواهد شد.

وي با اشاره به چالش‌هاي موجود در كشور سوريه افزود: در حال حاضر سوريه با چالش‌هايي جدي مواجه است و علت‌هاي آن نيز تحريم‌هاي ظالمانه آمريكا، برخي كشورهاي اتحاديه اروپايي و همچنين عربي است، اما دولت و ملت سوريه با تمام توان در برابر اين تحريم‌ها ايستاده است، به طوري كه آقاي بشار اسد، دولت فعلي را دولت مقابله با همين چالش‌ها ناميده‌اند و قطعاً ما در اين زمينه موفق خواهيم بود.

قائم مقام نخست وزير هدف از سفرش به جمهوري اسلامي ايران را افزايش سطح همكاري‌ها ميان دو كشور خواند و گفت: امروز جمهوري اسلامي ايران در زمينه بهداشت، مسكن، نفت، معادن و همچنين انرژي به پيشرفت‌هاي چشمگيري دست پيدا كرده است و اميدوارم در اين سفر بتوانيم به توافقات خوبي در خصوص افزايش همكاري‌ها در اين زمينه‌ها دست پيدا كنيم.

در سفر قائم مقام نخست‌وزير سوريه به تهران وزراي بهداشت، آب، نفت، اسكان، برق و همچنين معاونين وزير امور خارجه، رييس برنامه‌ريزي و همچنين مدير مشتركات نفتي ميان دو كشور، وي را همراهي مي‌كنند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha