• سه‌شنبه / ۳ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۰:۵۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 91050301708
  • منبع : نمایندگی قزوین

نماینده قزوین: وزارت خارجه برای کمک به مسلمانان میانمار موج ایجاد کند

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت امور خارجه باید برای کمک به مردم میانمار در دنیا موج ایجاد کند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت امور خارجه باید برای کمک به مردم میانمار در دنیا موج ایجاد کند.

حجت الاسلام سید مرتضی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قزوین، اظهار کرد: میانمار، کشوری با جمعیت حدود ۴۵ تا ۵۰ میلیون نفر است که جمعیت مسلمانان آن بین چهار تا پنج میلیون نفر است كه فاقد حقوق اولیه و حتی ارزش‌های یک شهروند هستند.

وي افزود: در شرایطی که مسلمانان مظلوم این کشور به طرز فجیعي کشته و سوزانده می‌شوند بسیاری از کشور‌ها و مجامع بین المللی سکوت مرگباری را در رابطه با ظلم حاکم بر آنان پیشه کرده‌اند.

حسيني ادامه داد: کشورهایی که دم از حقوق بشر می‌زنند و حتی به خاطر یک حیوان یا در مواردی به خاطر دفاع از یک فرد قاچاقچی فریاد به ظاهر دادخواهانه سر می‌دهند در رابطه با کشتار مردمی که در طول تاریخ رنج‌های زیادی کشیده‌اند و امروز در مقابل چشم جهانیان خونشان پایمال می‌شود، هیچ اعتراضی نمي‌كنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس این رفتار آنان را دروغگویی خواند و تصریح کرد: سکوت و همگام بودن برخی از کشورهای دنیای اسلام از جمله عربستان در قبال این کشتار‌ها، به دلیل وابستگی به قدرت‌های غربی است به گونه‌ای که تمام رسانه‌های آنان همچون العربیه و الجزیره نیز سیاست اصلی خود را در رابطه با این موضوع، بایکوت خبری و تصویری این موضوع قرار داده‌اند.

نماينده قزوين بیان کرد: کشورهای غرب با تحت فشار قرار دادن این کشور‌ها آنان را از اعتراض به وضع موجود و حمایت از مردم مظلوم میانمار منع می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه هر کشوری که استقلال داشته باشد اعتراض خود را به وضع کنونی اعلام می‌کند، خاطرنشان کرد:موضع گیری ایران به عنوان یک کشور مستقل اسلامی در مقابل این شرایط مطلوب است اما کفایت نمی‌کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با انتقاد از عملکرد وزارت خارجه در رابطه با کشتار مردم مظلوم میانمار بیان کرد: وزارت خارجه می‌تواند از طریق رایزنی با سایر کشورها به ویژه کشورهای مسلمان و فرستادن سفیران خود به این کشور‌ها برای جلب حمایت آنان از این مسلمانان مظلوم، اقدام کند با این اقدام،حتی درصورت همکاری نکردن سران آن کشور‌ها، افراد صاحب نفوذ،مبلغان، شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی و آزادگانی كه در آن‌ها وجود دارند به این موج حمایتی مي‌پیوندند و پشتیبانی خود را از برادران مسلمان خود اعلام مي‌کنند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha