• سه‌شنبه / ۳ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۰:۴۸
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91050301694

از سوی خانواده شهدای ترور عراقی صورت گرفت؛

اقامه دعوا علیه منافقین در دادگاه های ترکیه، آلمان و اسپانیا

اقامه دعوا علیه منافقین در دادگاه های ترکیه، آلمان و اسپانیا

کمیته دفاع از قربانیان عراقی گروهک تروریستی منافقین اعلام کرد كه ۱۱۴ شکوائیه علیه منافقین تنظیم کرده و به دادگاه‌های اروپایی در آلمان و اسپانیا و ترکیه تقدیم کرده است.

کمیته دفاع از قربانیان عراقی گروهک تروریستی منافقین اعلام کرد كه ۱۱۴ شکوائیه علیه منافقین تنظیم کرده و به دادگاه‌های اروپایی در آلمان و اسپانیا و ترکیه تقدیم کرده است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) نافع عیسی، ريیس کمیته دفاع از قربانیان عراقی گروهک نفاق در گفت‌وگو با خبرگزاری کردستان عراق (آكانيوز) گفت: به نمایندگی از خانواده قربانیان و با همکاری پنج حقوقدان اقدام به جهانی‌کردن پرونده جنایت‌های منافقین علیه ملت عراق به ویژه اهالی منطقه طوزخورماتو در دادگاه‌های ترکیه، آلمان و اسپانیا کرده‌ایم و درصدد هستیم پس از حل شدن مشکلات مالی، این اقدام را در فرانسه نیز انجام دهیم.

وي افزود: تاکنون ۲۷۵ شکایت علیه منافقین تنظیم کرده‌ایم که ۱۱۴ شکایت از این تعداد مربوط به خانواده شهدای ترور عراق و مابقی مربوط به کشاورزان شهرستان دیالی و نواحی مجاور آن است که زمین‌های‌شان توسط این گروه غصب شده است.

عیسی با بیان اینکه شکوائیه‌ها، جنایات و اقدامات منافقین علیه شیعیان و کردهای این کشور را در طوزخورماتو، کفری، جلولاء و جنوب این کشور محکوم می‌کند، گفت: اختلافات سیاسی موجود در کشور و همکاری نکردن مسوولین با کمیته قربانیان عراقی، باعث شد تا به دادگاه‌های اروپایی مراجعه کنیم.

وي با اشاره به واکنش دادگاه‌های اروپایی نسبت به این پرونده‌ها گفت: این دادگاه‌ها اقبال گسترده‌ای به این دعاوی علیه گروهک منافقین از خود نشان داده‌اند.

ريیس کمیته قربانیان عراقی جنایات گروهک منافقین همچنین با اشاره به دیگر فعالیت‌های اين کمیته گفت: تلاش‌هایی را برای به محاکمه کشاندن تعدادی از سیاستمداران و نمایندگان مجلس که با این گروه همکاری دارند، انجام خواهیم داد.

وی ادامه داد: برخی مطبوعات رژیم صهیونیستی اسنادی را منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد سازمان مجاهدین خلق (منافقین) مبالغ هنگفتی را صرف تبلیغات انتخاباتی تعدادی از اعضای پارلمان عراق کرده‌اند.

کمیته دفاع از قربانیان گروهک منافقین از سوی تعدادی از حقوقدانان و فعالان حقوق‌بشری عراق با هدف دفاع از قربانیان و آسیب‌دیدگان جنایات منافقین تشکیل شده است و تاکنون اقدامات خوبی را در داخل عراق علیه این باند تروریستی انجام داده است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha