• یکشنبه / ۱ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۶:۲۱
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 91050100673
  • منبع : مطبوعات

بيانيه ستاد نمازجمعه تهران در محكوميت كشتار مسلمانان ميانمار

ستاد نماز جمعه تهران با صدور بيانيه‌اي، كشتار بي‌رحمانه مسلمانان در ميانمار را محكوم كرد و از وزارت امور خارجه خواست تا از تمام ظرفيتهاي خود براي اعلام حمايت از مردم مسلمان ميانمار استفاده كند.

ستاد نماز جمعه تهران با صدور بيانيه‌اي، كشتار بي‌رحمانه مسلمانان در ميانمار را محكوم كرد و از وزارت امور خارجه خواست تا از تمام ظرفيتهاي خود براي اعلام حمايت از مردم مسلمان ميانمار استفاده كند.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، متن كامل اين بيانيه به شرح زير است:

«يكبار ديگر جامعه جهاني در آستانه ماه مبارك رمضان در ميان سر و صداي كركننده غربي به حمايت از حقوق بشر، شاهد كشتار جمعي، بي‌رحمانه و غيرانساني مردم مسلمان در گوشه‌اي از جهان هستند. جايي كه گروه بسياري از مسلمانان ميانمار (برمه)، خشونت‌بارترين ايام تاريخ معاصر را آن هم در سكوت ننگين بانيان و داعيان حقوق بشر پشت سر مي‌گذارند و اين خود موجي از نگراني و نفرت را نسبت به مدعيان دروغين حقوق بشر در ميان جوامع اسلامي به راه انداخته است.

بي‌ترديد اين حركات فجيع و ددمنشانه، جز در جهت استمرار سياست اسلام‌ستيزي و محو جوامع اسلامي غرب و كشورهاي غربي و علي‌الخصوص آمريكاي جنايتكار نيست. از اينگونه موارد در صورت‌هاي ديگر از قبيل اهانت به قرآن كريم،‌ اهانت به شخص شخيص پيامبر اسلام، كشتار مسلمانان كشورهاي اسلامي نظير فلسطين، بحرين و ايجاد محدوديت شديد اجتماعي و شخصي براي مسلمانان نمود داشته است. حال آنكه دولت‌هاي عربي با نام اسلامي در رسانه‌هايشان با وجود مشاهده اين جنايات آشكار عليه مسلمانان در جهان، نه تنها سكوت خفت‌بار پيشه كرده‌اند، بلكه با اعزام نيروهاي نظامي جهت سركوب مردم مسلماني كه جهت احقاق حقوق حقه خود فرياد عدالت‌خواهي سر داده‌اند به گونه‌اي روشن، نسبت به اربابان جنايتكاري كه منافع اقتصادي خود را در اين خيزش اسلامي ـ منطقه‌اي در خطر ديده‌اند اداي تكليف كرده‌اند و اينجا جايي است كه بايد به حال دولت‌هاي به ظاهر اسلامي سركرده و نوكران حلقه به گوش غرب كه برادران ديني و مسلمان خود را فراموش كرده‌اند و به خدمتگزاري به اربابان خود تن داده‌اند و مشغولند افسوس خورد.

ستاد نماز جمعه تهران، همراه و همگام با تمامي اقشار جامعه، سازمان‌ها، نهادها و تشكل‌هاي اسلامي ضمن محكوم كردن اين فايع ضد بشريت و ابراز همدردي با بازماندگان، آوارگان و مردم مظلوم ميانمار، از جوامع جهاني، سازمان ملل، سازمان حقوق بشر و ملت‌هاي بيدار بويژه جامعه بزرگ اسلامي، خواستار عكس‌العمل جدي نسبت به فجايع و جنايات پيش‌آمده و پايان دادن به اين شيوه برخورد تبعيض‌آميز نسبت به مسلمانان در اقصي‌نقاط جهان است.

همچنين از مسئولان وزارت امور خارجه و دستگاه ديپلماتي كشور درخواست دارد تا از تمامي ظرفيت‌هاي خود، نسبت به اعلام حمايت از مردم مسلمان ميانمار و محكوميت اقدامات بودائيان آن كشور واكنش نشان دهند و با تشكيل فوري اجلاس وزراي خارجه و سران كشورهاي اسلامي، هرچه سريع‌تر به اين اقدامات غيرانساني پاسخ دهند.»

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha