• یکشنبه / ۱ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۱:۳۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 91050100329
  • خبرنگار : 71457

درگيري‌ تروريست‌ها و ارتش سوريه در نزديكي مرقد حضرت زينب(س)/كنترل منطقه توسط ارتش

درگيري‌ تروريست‌ها و ارتش سوريه در نزديكي مرقد حضرت زينب(س)/كنترل منطقه توسط ارتش

در حاليكه ارتش سوريه با حضور در مناطق اطراف حرم حضرت زينب(س) و درگيري با "ارتش آزاد سوريه" و مزدوران تروريست كنترل منطقه را به دست گرفته‌اند گروه‌هاي تكفييري و تروريستي اعلام كرده‌اند كه قصد دارند بارگاه حضرت زينب(س) را تخريب كنند.

در حاليكه ارتش سوريه با حضور در مناطق اطراف حرم حضرت زينب(س) و درگيري با "ارتش آزاد سوريه" و مزدوران تروريست كنترل منطقه را به دست گرفته‌اند گروه‌هاي تكفييري و تروريستي اعلام كرده‌اند كه قصد دارند بارگاه حضرت زينب(س) را تخريب كنند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به نقل از خبرگزاري براثاي عراق، اتباع عراقي‌ كه از سوريه خارج شده‌اند از اقدامات تروريستي گروه‌هاي مسلح كه تحت نام "ارتش آزاد سوريه" فعاليت مي‌‌كنند، سخن گفتند. ساكنان منطقه سيده زينب واقع در اطراف دمشق اظهار كردند كه افراد مسلح كه تفكرات طائفه‌اي داشتند خانه‌هايشان را غارت كرده و آن‌ها را سوزاندند.

آنها در ادامه تاكيد كردند كه ارتش سوريه در تلاش است تا از آن‌ها حمايت كند و امنيت آن‌ها را فراهم سازد.

در اين گزارش‌‌هاي خبري آمده است كه تروريست‌ها تنها به غارت و آتش زدن خانه‌ها بسنده نكردند بلكه كساني را كه از خانه‌هايشان فرار كردند نيز تعقيب كرده و به اتوبوس‌هايي كه افراد با آن‌‌ها به عراق مي‌رفتند حمله كرده‌اند.

اين افراد مسلح كه در منطقه السيده زينب، الحجيرة، يلدا و چند منطقه ديگر اقدامات تروريستي انجام مي‌دادند وابسته به جبهه النصرة و القاعده، لواء الاسلام و اخوان‌المسلمين سوريه هستند.

خبرگزاري براثا هم‌چنين گزارش داده كه نيروهاي ارتش سوريه توانسته‌اند منطقه السيده زينب و اطراف آن را از وجود گروه‌هاي مسلح پاكسازي كرده و منطقه الحجيرة و السبينية را آزاد كنند و بسياري از افراد تروريست را در اين مكان‌ها از بين برند.

منطقه السيدة زينب طي دو روز پيش عرصه درگيري‌ ميان نيروهاي نظامي با "ارتش آزاد سوريه" و مزدوراني بود كه بيشتر آن‌ها تابعيت غير سوري دارند و شيعيان را تهديد مي‌كنند.

منابع اعلام كردند كه منطقه السيدة زينب(س) در اوضاعي بحراني به سر مي‌برد چرا كه جنازه‌هاي افراد در خيابان‌ها رها شده و ارتش آزاد سوريه وگروه‌هاي تروريستي كنترل بيمارستان امام خميني در نزديكي مرقد حضرت زينب(س) را به دست گرفته‌ و كساني را كه در بيمارستان بودند به قتل رساندند اما ارتش سوريه با مداخله در اين منطقه توانست بيمارستان را از تروريست‌ها بگيرد.

ارتش آزاد سوريه و گروه‌هاي تروريستي اعلام كرده‌اند كه قصد دارند با بولدوزر بارگاه حضرت زينب(س) را با خاك يكسان كرده و پيروان اهل بيت (ع) را سر ببرند يا بسوزانند.

منابع گزارش دادند كه مساله تعجب آور اين است كه چهره‌هاي اين مزدوران و تروريست‌ها بسيار كريه و داراي ريش‌هاي بلند بوده و لهجه آن‌ها لهجه‌اي عجيب و تركيبي از تونسي، ليبيايي، الجزايري و مراكشي بوده است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha