• شنبه / ۳۱ تیر ۱۳۹۱ / ۱۱:۳۸
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91043118669

ابراز امیدواری ايران برای شرکت مان‌موهان سينگ در اجلاس غير متعهدها

روزنامه اردو زبان هندوستان اكسپرس، در گزارشي نوشت که حسين شيخ الاسلام، ديپلمات ارشد ايران که برای دیداری سه روزه و شرکت در کنفرانسی در خصوص افغانستان به هند سفر كرده است، ابراز اميدواري کرده است كه مان‌موهان سينگ، نخست وزير هند در اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران شرکت خواهد كرد.

روزنامه اردو زبان هندوستان اكسپرس، در گزارشي نوشت که حسين شيخ الاسلام، ديپلمات ارشد ايران که برای دیداری سه روزه و شرکت در کنفرانسی در خصوص افغانستان به هند سفر كرده است، ابراز اميدواري کرده است كه مان‌موهان سينگ، نخست وزير هند در اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران شرکت خواهد كرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، اين روزنامه نوشت اين اجلاس زماني برگزار مي‌شود كه صلح و اقتصاد جهاني با بحران روبروست.

سفير سابق ايران در سوريه، در گفت وگو با نمايندگان رسانه ها در دهلي نو گفت كه هند يكي از بنيانگذاران جنبش غيرمتعهدها است و با توجه به مسائل دشواری که دنیا با آنها روبروست، فعال كردن اين جنبش بسیار ضروری است.

علي اكبر صالحي، وزير امور خارجه ايران، ماه گذشته از مان‌موهان سينگ برای حضور در كنفرانس عدم تعهد که قرار است در ماه آگوست در تهران برگزار شود، دعوت کرده بود.

شيخ الاسلام گفت كه هند كشور بزرگی است و با در نظر گرفتن شرايط موجود بايد نقش مهمي در سطح بين‌المللي ايفا نمايد و ما يقين داريم كه هند در كنفرانس عدم تعهد شركت خواهد كرد.

با توجه به شرایط امروز، برگزاري كنفرانس عدم تعهد اهمیت یافته است. از يك سو، آمريكا و اروپا تحریم های اقتصادی عليه ايران اعمال کرده اند و از سوي ديگر، وضعيت سوريه بسيار وخيم شده است.

شیخ الاسلام در خصوص اوضاع سوريه گفت كه تنها مردم اين كشور حق دارند دولت خود را تغییر دهند و اکنون وضعيت سوریه در اثر دخالت خارجي وخيم شده است.

وی گفت که طرح شش ماده اي كوفي عنان، نماينده سازمان ملل، نيز به همين دليل ناموفق بوده است.

وي اظهار كرد كه چين و روسيه نقش مثبتي درباره سوريه ايفاء کرده اند.

به گزارش ايسنا، روزنامه "انقلاب" نيز در گزارشی نوشت که حسين شيخ الاسلام، سفير پيشين ايران در سوريه، در محل سفارت ايران با خبرنگاران دیدار و درباره وضعيت سوريه گفت وگو کرد.

سفير سابق ايران در سوريه، اوضاع سوريه، لبنان، قطر، فلسطين، افغانستان و عراق را در شرایط کنونی جهان بررسي و به توطئه هاي آمريكا و اسرائيل اشاره کرد.

وي اظهار داشت كه آمريكا به مسيرهاي انتقال نفت چشم دوخته است و مي خواهد که اين مسيرها را تحت کنترل داشته باشد.

شيخ الاسلام گفت كه برنامه هسته اي ايران صلح آميز است، ولی آمريكا مي خواهد که اين برنامه را متوقف کند و سعي مي كند در سطح بين المللي علیه ایران اعمال فشار كند. اما هند روابط دیرینه ای با ايران دارد و اين روابط در آينده مستحكم تر خواهد شد.

وي با يادآوري دوران ماهاتما گاندي و ايندرا گاندي، گفت كه هند همواره از ايران حمايت كرده است و ايران نيز همواره در حمايت از هند پيشقدم خواهد بود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha