• جمعه / ۳۰ تیر ۱۳۹۱ / ۱۵:۵۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 91043018282
  • خبرنگار : 71353

موافقت مسكو با تمديد ماموريت ناظران بين‌المللي در سوريه

در حالي كه مسكو موافقت خود را با تمديد 45 روزه ماموريت ناظران سازمان ملل در سوريه اعلام كرد، شوراي امنيت در نشست امروز (جمعه) خود مساله ماموريت ناظران را بررسي خواهد كرد.

در حالي كه مسكو موافقت خود را با تمديد 45 روزه ماموريت ناظران سازمان ملل در سوريه اعلام كرد، شوراي امنيت در نشست امروز (جمعه) خود مساله ماموريت ناظران را بررسي خواهد كرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به نقل از سايت اينترنتي النشره، گنادي گاتيلوف، معاون وزير خارجه روسيه عنوان داشت: مسكو طرح پاكستان را در شوراي امنيت درخصوص سوريه مي‌پذيرد و با تمديد ماموريت ناظران سازمان ملل در سوريه به مدت 45 روز ديگر موافقت مي‌كند.

وي در ادامه افزود: ما با پيش نويس اين قطعنامه كه از سوي پاكستان ارائه شده موافق هستيم و خود ما در تدوين آن با پاكستاني‌ها همكاري كرديم.

پاكستان بعد از وتوي قطعنامه غربي عليه سوريه در شوراي امنيت پيش نويس اين قطعنامه جديد را ارائه داد.

تلويزيون سوريه نيز اعلام كرد كه نيروهاي مسلح سوري توانستند منطقه الميدان واقع در دمشق را به صورت كامل از تروريست‌‌ها پاكسازي كرده و امنيت را به اين منطقه بازگردانند.

رياض الاسعد، فرمانده گروه مخالف موسوم به "ارتش آزاد سوريه" اعلام كرد كه در آينده نزديك ساعت صفر پايان درگيري‌ها در سوريه اعلام خواهد كرد.

از سوي ديگر ويتالي چوركين، نماينده دائم روسيه در سازمان ملل عنوان داشت كه امروز مسكو به دنبال استفاده از حق وتو عليه قطعنامه‌هاي ضد سوري در شوراي امنيت، در معرض جنگ رسانه‌اي قرار گرفته است. اين در حاليست كه آمريكا بارها از اين حق عليه فلسطيني‌ها استفاده كرده است.

وي در ادامه افزود: گروه‌هاي مخالف با مذاكره با دولت سوريه مخالف هستند. آنها بايد اين پيشنهاد ارائه شده از سوي دولت را امتحان كنند. پيشتر به بهانه كمك‌هاي بشردوستانه آمريكا و انگليس وارد عراق شدند و دست كم ده‌ها هزار شهروند عراقي كشته شدند. اين بار نبايد فريب اين سخنان بشردوستانه را خورد. در همين راستا قرار است شوراي امنيت امروز (جمعه) مساله ماموريت ناظران سازمان ملل در سوريه را بررسي كند.

در صورتي كه اعضاي شوراي امنيت نتوانند به توافقي در اين زمينه دست يابند ناظران سازمان ملل سوريه را ترك خواهند كرد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha