• جمعه / ۳۰ تیر ۱۳۹۱ / ۱۴:۵۱
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 91043018256
  • خبرنگار : 71132

خطيب جمعه تهران تشريح كرد:

شواهد كينه استكبار؛ اعمال تحريم عليه ايران، ترور در سوريه و كشتار در ميانمار

شواهد كينه استكبار؛ اعمال تحريم عليه ايران، ترور در سوريه و كشتار در ميانمار

امام جمعه موقت تهران با اشاره به انفجار تروريستي اخير در سوريه و كشته و زخمي شدن جمعي از مقامات اين كشور، اين حادثه را نشان همه عمق كينه استكبار توصيف كرد و تنها راه پيروزي براي دولت و ملت سوريه را مقاومت در برابر باج‌خواهان بين‌المللي دانست.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به انفجار تروريستي اخير در سوريه و كشته و زخمي شدن جمعي از مقامات اين كشور، اين حادثه را نشان همه عمق كينه استكبار توصيف كرد و تنها راه پيروزي براي دولت و ملت سوريه را مقاومت در برابر باج‌خواهان بين‌المللي دانست.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) آيت‌الله سيداحمد خاتمي در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه تهران گفت: سوريه تاوان حمايت از مظلومين فلسطين و حزب‌الله و حمايت از ايران اسلامي به خصوص در دوره دفاع مقدس را مي‌دهد. اما كشورهاي غربي بايد بدانند كه با اين عمليات تروريستي نظامي كه مردم حامي آن هستند را نمي‌توانند ساقط كنند. همچنان كه پس از حادثه انفجار حزب جمهوري و شهادت 72 نفر، نظام ما مستحكم‌تر از قبل باقي ماند.

وي افزود: اتحاديه شوم و نامبارك آمريكا، انگليس، اروپا، ارتجاع عرب، برخي كشورهاي همسايه‌ي سوريه كه خواب و خيال امپراتوري گذشته را دارند و القاعده به عنوان يك گروه جنايتكار جنايت‌آفرين هستند.

وي كشتار مسلمانان در ميانمار را وحشيانه توصيف كرد و با اشاره به اظهارات رييس‌جمهور ميانمار مبني بر اين‌كه مسلمانان شهروند اين كشور نيستند، خاطرنشان كرد: واقعيت اين است كه هر عاقلي مي‌داند كه دولت ميانمار مسوول اين جنايات است و بايد هرچه سريعتر جلوي آن را بگيرد.

امام جمعه موقت تهران همچنين خواستار عكس‌العمل سريع سازمان كنفرانس اسلامي و كشورهاي اسلامي براي جلوگيري از ادامه كشتار مسلمانان در ميانمار شد و افزود: در اين اتفاق نيز چهره خائنانه آمريكا معلوم مي‌شود. گاهي مرگ مشكوكي در گوشه‌اي از دنيا هست و آن‌ها گوش فلك را كر مي‌كنند اما در اين‌باره نفس هم نمي‌كشند و اين ظن و گمان را زنده مي‌كند كه در وراي اين صحنه جنايت هم آمريكا قرار دارد.

وي با اشاره به وضعيت مسلمانان در عربستان و بحرين گفت: ما نمي‌توانيم از اين موضوع بگذريم كه كساني كه خود را خادم‌الحرمين مي‌دانند كارشان آدم‌كشي شده است. حرف مردم اين است كه خاندان انگليس‌ساخته‌اي كه يك قرن حكومت كرده‌اند گورشان را گم كنند و مردم بر اساس دموكراسي پاي صندوق راي بيايند و هر كس راي آورد، حاكم شود. آيا اين حرف گلوله دارد؟

وي افزود: به حكام بحرين و عربستان كه عالم محبوب مردم را در خيابان ترور مي‌كنند و به اسارت مي‌برند، مي‌گويم كه "المك يبقي مع‌الكفر و لا يبقي مع‌الظلم" مطمئن باشيد كه حكومت شايد با كفر باقي بماند اما با ظلم باقي نخواهد ماند و آل‌سعود و آل‌خليفه سرنوشت ديگر آل‌هاي ساقط شده را پيدا خواهند كرد.

به گزارش ايسنا خاتمي در بخش ديگري از خطبه‌هاي نماز جمعه تهران به تحميل تحريم‌هاي جديد بر كشورمان اشاره كرد و گفت: روزي كه انقلاب پيروز شد، طاغوتي‌ها گفتند كه ما شش ماه، يك سال و دو سال بعد مي‌آييم اما آن‌ها 33 سال است كه خميازه مي‌كشند. دنياي استكبار هم مي‌بيند شجره‌اي كه روز اول انقلاب يك ساقه نازك بوده به شجره تنومندي تبديل شده كه شديدترين تندبادها نيز نمي‌تواند آن را به حركت وا دارد و اين كينه براي آن‌ها جانكاه است.

وي افزود: ما تمام توطئه‌ها از جمله فشار اخير اقتصادي را در اين راستا مي‌بينيم و اين حلقه‌اي از حلقاتي است كه در 33 سال گذشته تكرار شده و راه پيروزي، استقامت امام و امت است. همچنان كه تاكنون اين استقامت تمام توطئه‌ها را ناكام گذاشته است.

وي با اشاره به آيات و رواياتي در اين رابطه تصريح كرد: اولياء و بندگان خوب خدا با فشار دشمن، روحيه‌شان را نمي‌بازند؛ چراكه هدفي كه دشمن از اين فشارها دنبال مي‌كند ايجاد تزلزل روحي است. شرايطي كه ما در آن قرار داريم جنگ اراده‌هاست و دنياي استكبار مي‌خواهد اراده باطل خود را بر ما تحميل كند. ما هم مصمم هستيم اراده حق‌مان را بر مسند بشنانيم و خواهيم نشاند. فرهنگ مقاومان راه خدا، فرهنگ «ما مي‌توانيم» است و فرهنگ آن‌ها كه خداباور نيستند، فرهنگ «ما نمي‌توانيم» است.

خاتمي يادآور شد: هرچه به بندگان صالح خدا فشار وارد بياورند آن‌ها استوارتر مي‌شوند. اين‌ها در اصول سازش‌ناپذيرند، مقاومان راه خدا صبور هستند و مي‌دانند دين‌مداري هزينه‌اي دارد و با افتخار هزينه‌اش را مي‌پذيرند. آن‌ها اهل دعا و توسل هستند، همچنان كه تاكنون با ايمان و اتكا به خدا و مناجات، كمر دشمن را شكسته‌ايم و خواهيم شكست و آيات قرآني هم بشارت مي‌دهد كه آينده روشن از آن شماست.

وي با اشاره به مناسبت اقامه اولين نماز جمعه تهران توسط مرحوم آيت‌الله طالقاني، ضمن گراميداشت ياد وي اظهار كرد: نماز جمعه به عنوان تريبون نظام، خدمات فراواني را در 33 سال گذشته ارائه كرده و نقش خود را در عرصه تشويق مردم به حضور در انتخابات و راهپيمايي ايفا كرده است. در عرصه دفاع مقدس نيز بيش از 90 درصد كساني كه به جبهه‌ها رفتند از مساجد اعزام شدند و از نماز جمعه‌ها بسيج شدند، بخشي از كمك‌هاي مردمي نيز مديون همين تريبون است و در حوادث اجتماعي مثل زلزله اين تريبون به كمك آمده است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اقامه نماز جمعه در بيش از 700 شهر كشور، تصريح كرد: اين فرصتي است كه در مكتب اسلام مي‌توان يافت، به خصوص نماز جمعه تهران كه مركز ايران اسلامي است و تاثيرگذاري‌اش به خاطر خطباي بزرگي كه در اين عرصه آمده‌اند به استثناي من كه طلبه‌ ناچيزي هستم و حضور، تكبير و تاييد شما مردم است كه موضع نظام را اعلام مي‌كنيد.

وي ادامه داد: شعارهاي شما مردم خيلي قيمتي است و نبايد براي ما عادي شود. يك هفته در طول تاريخ نماز جمعه به مناسبتي مرگ بر آمريكا در خطبه نگفته نشد و آن روز، روز شادي آمريكا بود.

وي با گراميداشت پنجم مرداد سالروز عمليات پيروزمندانه مرصاد نيز گفت: در سال 67 منافقين و اجانب به تحريك صدام در خواب و خيال مي‌خواستند به كرمانشاه بيايند و بعد از آن در تهران نظام را ساقط كنند. آن‌ها تا 34 كيلومتري كرمانشاه هم آمدند اما رزمندگان كفرستيز ما شجاعانه و قهرمانانه وارد شدند و آن‌ها را به روز سياه نشاندند تا براي هميشه منافقين ذليل ازل و ابد شوند. آن‌ها وضعي پيدا كردند كه دنيا فهميد اين دريوزگان فاسق فاجر جز نوكري نمي‌توانند و شهيد صياد شيرازي قهرمان مرصاد بود كه آن‌ها انتقام كينه‌توزانه‌شان را با شهادت ايشان گرفتند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به حلول ماه مبارك رمضان از سياستمداران و رسانه‌ها خواست تا در ماه رمضان، رمضاني شوند و عفت بيان و قلم را رعايت كنند.

وي افزود: سياست الهي با سياست شيطاني فرق مي‌كند. ما حق نداريم به بهانه تحليل سياسي حتي به دشمنان‌مان تهمت و افتراء بزنيم. رسانه‌هاي ما هم در ماه رمضان بايد رمضاني شوند و سايت‌ها و وبلاگ‌ها هرچه دل‌شان خواست، ننويسند؛ چراكه نقل شايعات كذب و حرام است و كسي كه سايت دارد حق ندارد هر دروغي را بنويسد. خوب است رسانه‌هاي شنيداري و گفتاري و همچنين رسانه‌هاي مكتوب و روزنامه‌ها و مجلات هم عفاف در بيان و قلم را رعايت كنند تا فضاي كشور در همه عرصه‌ها رمضاني شود.

وي با تاكيد بر لزوم رعايت فرهنگ عفاف به ويژه در ماه رمضان تصريح كرد: عفاف در پوشش يك بعد از فرهنگ عفاف است. من يقين دارم تعداد فراواني از كساني كه پوشش را آنچنان كه اسلام مي‌گويد رعايت نمي‌كنند، خدا، دين، اهل بيت و روزه را قبول دارند؛ لذا به آن‌ها مي‌گويم كه ماه رمضان حريم خدا را نگه داريد و حاجت بگيريد، اگر اين‌گونه نشد مي‌توانيد من را نفرين كنيد.

به گزارش ايسنا خاتمي در خطبه‌هاي اول نماز جمعه اين هفته تهران نيز در توصيف حق و باطل، حق را مفيد و متواضع و باطل را بي‌محتوا و پر سر و صدا توصيف كرد و گفت: 33 سال نظام حق در كشور ما شكل گرفت و مستندا مي‌توان گفت كه بيش از 100 سال حكومت طاغوت در اين 33 سال به مردم خدمت شده است.

وي اظهار كرد: نظام اسلامي در طول سال‌هاي گذشته خدمات زيادي به مردم ارائه كرده در حالي كه در دوره‌هاي گذشته آن‌ها سروصداي زيادي داشتند و شعارشان به سوي تمدن بزرگ بود اما اين‌ها صرفا شعار و حرف بدون محتوا بود در حالي كه نظامي كه شما مردم بنا كرديد، چنين بركاتي را به دنبال داشته است.

وي به تشريح حق و باطل در آيات و روايات اسلامي پرداخت و افزود: وعده‌هاي زيادي در قرآن است كه خداوند به مومنين داده و يكي از آن‌ها نابودي باطل است و اين‌كه در نزاع حق و باطل، اين باطل است كه رفتني است.

خطيب نماز جمعه تهران با بيان اين‌كه «حق آسماني و باطل زميني است» يادآور شد: هر جرياني كه ديديد خدايي و با خداست، حق و ماندني است و در مقابل هرچه به جاي خدا مي‌گويد من و حزب من، باطل و مشرك است؛ چراكه خودپرستي نيز مثل بت‌پرستي است.

وي ادامه داد: در روايات آمده كه هركس ظرفيتي دارد و به اندازه ظرفيتش مي‌تواند از حق بهره بگيرد؛ لذا هر مطلبي را نبايد براي هر كسي گفت و از هر كسي بايد به اندازه ظرفيتش انتظار داشت. همانند كسي كه سال اول روزه گرفتنش است و بايد با نهايت مدارا با او برخورد كرد.

وي حق را متكي به نفس و باطل را متكي به غير توصيف كرد و افزود: جريان حق با اتكا به خدا و ذات مقدس ربوبي، خودباوري فردي و ملي دارد و شعار و باورش اين است كه «ما مي‌توانيم» اما جريان كفرگونه باطل شعار و عملش اين است كه «ما نمي‌توانيم» آن‌چنان كه در طول حكومت سياه طاغوت چنين فرهنگي حاكم بود.

خاتمي يادآور شد: جريان حق سودرسان است؛ لذا ماندگار خواهد بود اما جريان باطل اين سودرساني را ندارد و نمي‌ماند. ميزان ماندگاري هر فرد و جرياني نيز به اين بستگي دارد كه با ايمان به خدا و سودرسان باشد يا نه. بر همين اساس جريان امامان و انبياء كه حق بود، ماندني است؛ چراكه آن‌ها خود را فداي حق كردند و تمام وجودشان خدمت به مردم بود. امروز هم از حدود پنج ميليارد مردم دنيا جريان‌هايي كه مانده، جريان انبياست و يك و نيم ميليارد انسان با افتخار مي‌گويند «اشهدا ان محمد رسول الله».

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha