• جمعه / ۳۰ تیر ۱۳۹۱ / ۱۰:۳۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 91043018029
  • خبرنگار : 71353

مخالفان سوري كنترل چندين گذرگاه در مرزهاي مشترك با عراق و تركيه را به دست گرفتند

در حالي كه مخالفان سوري از به دست گرفتن كنترل چندين گذرگاه در مرزهاي مشترك سوريه با عراق و تركيه خبردادند، نيروهاي سوري در دمشق دور تازه‌اي از حملات خود را براي دستگيري تروريست‌ها و پاكسازي مناطق مختلف پايتخت آغاز كردند.

در حالي كه مخالفان سوري از به دست گرفتن كنترل چندين گذرگاه در مرزهاي مشترك سوريه با عراق و تركيه خبردادند، نيروهاي سوري در دمشق دور تازه‌اي از حملات خود را براي دستگيري تروريست‌ها و پاكسازي مناطق مختلف پايتخت آغاز كردند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به نقل از راديو سواي آمريكا، عدنان الاسدي، يكي از مسئولان بلندپايه وزارت كشور عراق عنوان داشت: تمام گذرگاه‌ها و مناطق مرزي ميان عراق و سوريه به دست "ارتش آزاد سوريه" افتاده است.

وي در ادامه افزود: درگيري‌هايي در منطقه "سنجار" وجود دارد و مناطق "القائم" و "التنف" به دست مخالفان سوري افتاده است.

الاسدي همچنين تاكيد كرد: اين مساله طبيعي است چرا كه ساكنان اين مناطق مخالف دولت و نظام حاكم سوريه هستند و ارتش اين كشور توجه خود را به پايتخت متمركز كرده و به دست گرفتن كنترل مناطق مرزي از سوي ارتش آزاد سوريه مساله عادي به شمار مي‌آيد.

وي در ادامه افزود: ارتش آزاد سوريه به روستاي حجيجين واقع در مناطق مرزي حمله كرده و دو تن از ساكنان اين منطقه را كشته و دستان يك افسر ارتش سوريه را قطع كرده‌اند.

الاسدي همچنين عنوان داشت: نيروهاي ارتش آزاد سوريه 22 تن از نيروهاي پليس را در نزديكي روستاي خزاعي و سلامه سوريه به قتل رساندند.

وي در ادامه افزود: نيروهاي عراقي گذرگاه‌هاي موجود در منطقه مرزي بوكمال غربي را به صورت كامل بستند و قرار است در صورت ادامه يافتن اين شرايط تمام مرزها بسته شود چرا كه ارتش آزاد سوريه به رسميت شناخته نمي‌شود.

ارتش آزاد سوريه نيز اعلام كرد كه توانسته كنترل دو گذرگاه باب الهوي و باب‌السلام واقع در مرزهاي مشترك با تركيه را به دست بگيرد.

نيروهاي مخالف سوري تلاش كرده بودند طي 10 روز گذشته اين مناطق را به دست بگيرند اما در رويارويي با سربازهاي سوري نتوانستند به خواسته خود برسند.

مخالفان سوري هم‌چنين اعلام كردند كه كنترل گمرك واقع در مرزهاي شمالي را به دست گرفته‌‌اند.

نيروهاي سوري نيز در مرزهاي شمالي با لبنان مستقر شده و تجهيزات نظامي خود را در اين مناطق به ويژه منطقه وادي خالد مستقر كردند.

تلويزيون رسمي سوريه نيز اعلام كرد كه نيروهاي سوري چندين قبضه سلاح و صندوق‌هاي حاوي تجهيزات نظامي را مصادره كرده و تعدادي از تروريست‌ها را در منطقه الميدان دمشق دستگير كردند.

اين در حاليست كه گزارش‌هاي خبري حاكي از آن است كه طي 24 ساعت گذشته دست كم 18 هزار سوري به دنبال افزايش خشونت‌ها در اين كشور از مرزهاي لبنان عبور كرده‌‌اند.

از سوي ديگر گروه‌هاي مردمي و جوانان در استان طرطوس سوريه با تحصن مقابل ساختمان استانداري انفجار صورت گرفته در ساختمان امنيت ملي سوريه را محكوم كردند.

آنها همچنين اعلام كردند كه خواهان توقف خشونت‌ها از سوي گروه‌هاي مسلح در كشورشان هستند و "اين گروه‌‌ها تلاش دارند تا با ايجاد آشوب در كشور برنامه‌هاي بيگانگان را اجرا كنند."

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha