• یکشنبه / ۲۵ تیر ۱۳۹۱ / ۱۷:۴۴
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91042515297
  • منبع : وزارت امور خارجه

دیدار هیات تجمع علمای مسلمین لبنان با صالحي

وزیر امور خارجه ايران روز دوشنبه با هیاتی از تجمع علمای مسلمان لبنان دیدار و در مورد روند تحولات جاری در منطقه و جهان اسلام گفت‌وگو و تبادل نظر كرد.

وزیر امور خارجه ايران روز دوشنبه با هیاتی از تجمع علمای مسلمان لبنان دیدار و در مورد روند تحولات جاری در منطقه و جهان اسلام گفت‌وگو و تبادل نظر كرد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دکتر علی‌اکبر صالحی، وزیر امور خارجه كشورمان در این ديدار بر راهبرد اصولی انقلاب و جمهوری اسلامی در پیگیری تحقق وحدت امت اسلامی که در بینش عمیق و رویکرد عملی حضرت امام خمینی (ره) تبلور پیدا کرد و از سوی مقام معظم رهبری با هوشمندی و قوت تداوم یافت، تاکید كرد.

او با مهم خواندن روند کنونی تحولات منطقه و گسترش موج بیداری اسلامی در بین ملت‌های مسلمان اظهار كرد: با شکل‌گیری حکومت‌هایی برآمده از خواست و اراده مردم مسلمان منطقه قطعا شاهد تقویت نزدیکی و وحدت بین کشورها و ملت‌های مسلمان در جهت مقابله با دشمنان جهان اسلام به خصوص رژیم صهیونیستی خواهیم بود.

وزیر امور خارجه هم‌چنین با تاکید بر حساسیت شرایط کنونی و تلاش دشمنان امت اسلامی برای توطئه‌چینی و تفرقه‌افکنی طائفی و مذهبی به منظور منحرف کردن روند بیداری اسلامی در منطقه تاکید کرد: ملت‌های مسلمان اعم از شیعه و سنی در کشورهای مختلف همواره با آرامش و دوستی و برادری در کنار یکدیگر زندگی کرده‌اند و دشمنان تلاش می‌کنند با دامن زدن به مسائل اختلافی روند بیداری ملت‌ها را که به ضرر منافع و مصالح نامشروع آن‌ها در جریان است، منحرف كنند.

صالحی در این راستا بر نقش مهم، تاثیرگذار و هوشیاری علمای برجسته مسلمان برای مقابله با فتنه‌انگیزی دشمنان جهان اسلام و ضرورت حفظ و تقویت وحدت بین کشورها و ملت‌های اسلامی تاکید کرد و خواستار هم‌فکری بیش از پیش علمای برجسته مسلمان در کشورهای مختلف اسلامی شد.

شیخ حسان عبدالله، ريیس شورای اداری تجمع علمای مسلمین لبنان نیز در این دیدار که تعدادی از اعضای هیات امنای این تجمع حضور داشتند، ضمن ارائه گزارشی از اهداف شکل‌گیری تجمع علمای مسلمین، از بینش عمیق و دوراندایشی حضرت امام خمینی (ره) در پایه‌گذاری اصل مهم وحدت اسلامی و اهتمام ويژه مقام معظم رهبری به مساله حیاتی تحقق وحدت اسلامي قدردانی و تجلیل کرد.

او خاطرنشان کرد: هیات تجمع علمای مسلمین لبنان که متشکل از علمای سنی و شیعه است، از بدو تاسیس با تاسی از خط مشی اصولی امام خمینی (ره) همواره در راستای حفظ و تقویت وحدت بین امت اسلامی به‌خصوص علمای جهان اسلام و مقابله با توطئه‌ها و فتنه‌انگیزی دشمنان امت اسلامی و ايستادگي در برابر دشمن صهیونیستی و حمایت و دفاع از خط مقاومت گام برداشته است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha