• چهارشنبه / ۲۱ تیر ۱۳۹۱ / ۰۸:۴۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 91042112492
  • خبرنگار : 71234

عضو كميسيون امنيت ملي:بسته پيشنهادي ايران به 1+5 معقول است/ ايران بر ادامه مذاكرات مصر است

عضو كميسيون امنيت ملي:بسته پيشنهادي ايران به 1+5 معقول است/ ايران بر ادامه مذاكرات مصر است

يك عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: بسته پيشنهادي ايران به گروه 1+5 معقول و بدون ايراد است.

يك عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: بسته پيشنهادي ايران به گروه 1+5 معقول و بدون ايراد است.

احمد شوهاني در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: در شرايطي كه كشورهاي غربي به دنبال قطع مذاكرات هستند، ايران بر ادامه مذاكرات مصر است و البته بايد در اين راستا تلاش شود كه زمان به نفع كشورهاي غربي به خصوص آمريكا سپري نشود.

وي با بيان اينكه پيشنهادات و محورهاي پنج‌گانه ايران به گروه 1+5 با نگاهي فراگير بوده است، گفت: در بسته پيشنهادي ايران علاوه بر موضوعات هسته‌اي محورهاي ديگر در مورد مبارزه با مواد مخدر و امنيت منطقه مطرح شده است كه اين موضوع نشان مي‌دهد كه اين بسته بدون ايراد و بسيار خوب است.

وي در عين حال خاطرنشان كرد: البته به نظر مي‌رسد كه گروه 1+5 به دليل داشتن خواسته‌هاي نامعقول همچون توقف غني‌سازي فرصتي و يا تمايلي براي تمركز و گفت‌وگو بر روي محورهاي بسته پيشنهاد ايران درخصوص مباحث غيرهسته‌اي را داشته باشند.

نماينده مردم ايلام در مجلس ادامه داد: به نظر مي‌رسد كه طرف غربي مذاكره كننده تمايلي بر كنار گذاشتن موضوع غني‌سازي از سوي ايران را داشته باشد كه اگر قرار باشد ادامه نشست‌هاي كارشناسي و مذاكرات به همين منوال صورت گيرد، به نظر نمي‌رسد كه بتوان نتيجه و خروجي خاصي از اين مذاكرات به دست آورد.

شوهاني در ادامه با تاكيد بر اينكه رويكرد ايران در مورد پرونده هسته‌اي ادامه مذاكره است، گفت: كشورهاي غربي به دنبال قطع مذاكره هستند تا افكار عمومي دنيا را عليه ما بسيج كنند، در چنين شرايطي است كه رويكرد و محور ما در مذاكرات بايد بيان استدلال منطقي همراه با شفاف‌سازي باشد.

وي با اشاره به انتخابات آينده رياست‌جمهوري آمريكا گفت: بخشي از استراتژي آمريكا براي جلب افكار عمومي بهره‌برداري از پرونده هسته‌اي ايران است و در اين راستا تلاش مي‌كنند تا با بهره‌گيري از ابزارهاي تبليغاتي‌شان از زمان به نفع خودشان استفاده كنند و افكار عمومي را عليه ايران بسيج نمايند.

اين عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در عين حال تاكيد كرد: البته با وجودي كه ادامه مذاكرات به ضرر ما نيست ولي بايد شرايط را به گونه‌اي فراهم كنيم كه زمان به نفع ما سپري شود، ادامه مذاكرات بايد به گونه‌اي باشد كه بهانه به طرف هاي غربي داده نشود.

شوهاني با تاكيد بر اينكه قطع مذاكرات به نفع ايران نيست، گفت: البته ادامه مذاكرات نيز مشروط بر تسليم نشدن بر خواسته‌هاي نامعقول طرف ديگر مذاكره درست است، چون خط قرمز ايران توقف و تعليق غني‌سازي است كه به رعايت اين خط قرمز ادامه مذاكرات هيچ مشكلي را به وجود نخواهد آورد.

وي افزود: مذاكرات بايد تا زماني ادامه پيدا كند كه حق مسلم ايران در دستيابي به فناوري صلح آميز هسته‌يي و پيوستن به باشگاه هسته‌اي پذيرفته شود. موضوعي كه در قوانين ان‌پي‌تي نيز ذكر شده است.

شوهاني در پايان تاكيد كرد: در اين بين اتمام مذاكرات و حل موضوع پرونده ايران سريع‌تر امري خوب و مطلوب به شمار مي‌آيد، البته در اين راه ما هيچ‌گاه نبايد تسليم توقعات غيرمعقول طرف‌هاي غربي شويم و همواره بايد بر دستيابي به فناوري صلح‌آميز هسته اي به عنوان يك حق تاكيد نماييم.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha