• یکشنبه / ۱۸ تیر ۱۳۹۱ / ۱۰:۲۴
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 91041810322
  • منبع : وزارت بهداشت و درمان

كارگاه‌هاي آموزشي «تاب آوري» و «سرسختي روان شناختي» برگزار مي‌شود

كارگاه‌هاي آموزشي «تاب آوري» و «سرسختي روان شناختي» برگزار مي‌شود

مرکز مشاوره وزارت بهداشت كارگاه‌هاي آموزشي «تاب آوري» و «سرسختي روان شناختي» برگزار مي‌كند.

مرکز مشاوره وزارت بهداشت كارگاه‌هاي آموزشي «تاب آوري» و «سرسختي روان شناختي» برگزار مي‌كند.

به گزارش سرويس دانشگاهي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، به منظور ترويج هر چه بيشتر فضایل معنوی، مثبت نگري و رويكرد مثبت نگر به توانمندي‌ها و فضايل انساني، دفتر مركزي مشاوره دانشجويي وزارت بهداشت، اقدام به برگزاری كارگاه‌هاي آموزشی با رويكرد روان‌شناسي مثبت‌نگر، با عناوین " تاب آوري" ، "سرسختي روان شناختي" و " هوش هیجانی" در تاريخ‌هاي 20 و 21 تيرماه نموده است.

مدرس اين کارگاه‌هادکتر سیامک طهماسبی دکترای روانشناسی بالینی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی می‌باشد.

بنابر اين گزارش، تاب آوری ظرفیت بازگشتن از دشواری پایدار و گذرا و توانایی در ترمیم خویشتن است. این ظرفیت انسان می‌تواند باعث شود تا او پیروزمندانه از رویدادهای ناگوار بگذرد و علیرغم قرار گرفتن در معرض تنش‌های شدید، شایستگی اجتماعی، تحصیلی و شغلی او ارتقا یابد.

Hardiness یا سرسختی روانی یک ساختار چند مولفه‌ای است که همه افراد به درجاتی از آن برخوردارند و شامل سه مولفه تعهد، کنترل و چالش می‌باشد. افراد سر سخت ، معنا ، ارزش، اهمیت و هدفمندی خودشان، کارشان، خانواده‌شان و بطور کلی زندگی را دریافته‌اند و آنها دارای منبع کنترل درونی هستند و هوش هیجانی اصطلاح هوش هیجانی را در سال ۱۹۹۰ پیتر سالوی و جان مایر برای بیان کیفیت درک افراد، همدردی با احساس دیگران و درک رابطه هیجانات افراد با بهبود زندگی به کار بردند که به اختصار EQ گفته می‌شود.

شایان ذکر است که هدف دفتر مرکزی مشاوره دانشجویی از برگزاری دوره‌های مذکور ، آموزش کارشناسان و روسای ادارات مشاوره دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور به منظور پیشگیری از بروز و شیوع آسیب های روانی و اجتماعی در دانشجویان می‌باشد و شرکت کنندگان موظفند کارگاه‌های مذکور را جهت دانشجویان جدیدالورود دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برگزار نموده و گزارش آن را به دفتر مرکزی مشاوره ارسال نمایند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۲-۱۱-۰۷ ۲۱:۳۷

با تشکر از زحمات شما من در يکي از اين کلاسها شرکت داشتم خيلي عالي و مفيد بود ، ميخواستم از شما و مدرس دوره اقاي مقدسي بودن تشکر کنم ايکاش ادامه بدين و پردامنه تر کار کنين بهرحال موفق باشيد با تشکر