• جمعه / ۲ تیر ۱۳۹۱ / ۱۲:۱۴
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91040200513
  • خبرنگار : 90098

در ديدار با سفير ايران

وزير خارجه نروژ: امیدواریم گفت‌وگوهاي ايران و 1+5 ادامه يابد

زمینه‌های گسترش همکاری‌های دوجانبه، منطقه‌يی و بین‌المللی در دیدار وزیر امور خارجه نروژ با سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلو بررسی شد.

زمینه‌های گسترش همکاری‌های دوجانبه، منطقه‌يی و بین‌المللی در دیدار وزیر امور خارجه نروژ با سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلو بررسی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در اروپای شرقی، سید حسین رضوانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در نروژ در دیدار با یوناس گار استوره، وزیر امور خارجه نروژ درباره روابط دوجانبه، مسائل مهم منطقه‌يی و بین‌المللی بحث و تبادل نظر کردند.

در این دیدار وزیر خارجه نروژ با اشاره به گفت‌وگوهای هسته‌يی اخیر ایران و گروه 1+5 در مسکو گفت: امیدواریم ادامه این گفت‌وگوها به یافتن راه‌حل دیپلماتیک مناسب و مورد قبول دو طرف در مساله هسته‌يي ایران منجر شود.

وی افزود: ایران به عنوان همسایه مهم افغانستان در پذیرش تعداد زیادی از آوارگان افغانی و برقراری امنیت و ثبات در منطقه نقش مهمی دارد.

او هم‌چنین بر مسوولیت همه کشورها در کمک به برقراری ثبات و توسعه افغانستان تاکید کرد و از آمادگی کشورش برای کمک به تقویت مناسبات دو جانبه و دیدار و تبادل نظر مستمر با مقامات ایرانی خبر داد.

سفیر کشورمان در اسلو نیز با ابراز خرسندی از تلاش‌های دو کشور در جهت تقویت مناسبات دو جانبه گفت: ظرفیت‌های همکاری میان ایران و نروژ در عرصه‌های مختلف به ویژه اقتصادی بسیار بالاتر از سطح فعلی است و امیدواریم دو کشور با تمرکز بر زمینه‌های همکاری مشترک این ظرفیت‌ها را افزایش دهند.

وی هم‌چنین نقش نروژ و کمک‌های این کشور در افغانستان را قابل توجه دانست و با اشاره به جایگاه و نفوذ جمهوری اسلامی ایران در مسائل منطقه‌يی به ویژه در افغانستان، آمادگی کشورمان را برای همکاری مشترک در این زمینه اعلام کرد.

رضوانی بر ضرورت تقویت رایزنی و ملاقات مقامات بلندپایه دو کشور تاکید کرد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha