• سه‌شنبه / ۳۰ خرداد ۱۳۹۱ / ۱۳:۳۰
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 91033017266
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

بازگشت نوزدهمین ناوگروه نداجا از خلیج‌عدن

دريادار سياري: اهل تجاوز به حقوق ديگر كشورها نیستیم/دنيا متحير از تاكتيكهاي عملياتي ماست

دريادار سياري: اهل تجاوز به حقوق ديگر كشورها نیستیم/دنيا متحير از تاكتيكهاي عملياتي ماست

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به موفقیت ناوگروه نوزدهم اين نيرو گفت: خوشبختانه با اقتدار تمام طی سه سال گذشته اجازه نداده‌ایم حتی یک روز پرچم اقتدار ایران از اهتزاز در آبهای آزاد پایین بیاید.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به موفقیت ناوگروه نوزدهم اين نيرو گفت: خوشبختانه با اقتدار تمام طی سه سال گذشته اجازه نداده‌ایم حتی یک روز پرچم اقتدار ایران از اهتزاز در آبهای آزاد پایین بیاید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خلیج‌فارس، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری پیش از ظهر امروز سه‌شنبه (30 خردادماه) در مراسم استقبال از نوزدهمین ناوگروه اعزامی نیروی دریایی ارتش به آبهای آزاد، موفقیت این ناوگروه را برگ زرینی از فعالیت‌های نیروی دریایی در انجام ماموریت‌های دور دانست.

وي به حضور مستمر نیروي دريايي ارتش در آبهای آزاد اشاره کرد و با ارائه گزارشی درباره اين مساله افزود: در سه سال گذشته در تمامی روزها پرچم جمهوری اسلامی ایران در آبهای آزاد منطقه اقیانوس هند و خلیج عدن همواره به اهتزاز درآمده است و نیروی دریایی توانسته از چرخه اقتصادی کشور با حراست از خطوط کشتیرانی، حفاظت کند. نيروي دريايي ارتش تنها يك نيروي نظامي نيست بلكه چرخه اقتصاد كشور امروز بوسيله اين نيروي راهبردي تأمين مي‌شود كه بواسطه حضور مقتدرانه خود در آبهاي آزاد از منافع و منابع ملي دفاع و امنيت خطوط مواصلاتي و كشتيراني را برقرار مي‌كند.

فرمانده نيروي دريايي ارتش با تاکید بر اینکه "امروز نیروی‌ دریایی مظهر اقتدار کشور در آبهای آزاد و بین‌المللی است"، تصریح کرد: این موفقیت تنها با غیرت و همت بلند کارکنان نیروی دریایی ارتش به دست آمده است و قطعا این موفقیت زمینه‌ساز موفقیت بیش از پیش نظام جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.

سیاری با تاکید بر اینکه "دشمنان قصد آسیب وارد کردن به خطوط تجاری ایران را دارند"، اظهار کرد: خوشبختانه ناوگروه نوزدهم نداجا در برقراری امنیت خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران موفق عمل کرد و ثابت کرد ما می‌توانیم با اقتدار از منافع نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه آبهای بین‌المللی دفاع کنیم.

وی با اشاره به اینکه این ناوگروه با وجود شرایط بد آب و هوایی در منطقه اقیانوس هند و خلیج عدن توانست ماموریت‌های خود را با موفقیت انجام دهد، گفت: این موفقیت بزرگ نیز نشان‌دهنده توانمندی بسیار بالا و ولایتمداری کارکنان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است و در واقع ولایتمداری و پیروی از دستورات ولایت است که موجب این موفقیت‌ها می‌شود. امروز نگاه بلند و انگشت اشاره فرماندهي معظم كل قوا دريا و لزوم اقتدار نيروي دريايي را نشانه رفته است.

سیاری با اشاره به اقدامات ناوگروه نوزدهم در برقراری امنیت کشتی‌های غیر ایرانی، يادآور شد: در فرودین‌ماه سال جاری نیروی دریایی توانست یک کشتی تجاری ربوده شده در فاصله سه هزار کیلومتری مرزهای آبی ایرانی و پس گذشت تنها شش روز یک کشتی چینی ربوده شده توسط دزدادن دریایی و همچنين یک کشتی آمریکایی را که مورد تهدید قرار گرفته بود، نجات دهد و این مساله بازتاب بسیار گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت.

فرمانده نيروي دريايي ارتش با تاکید بر اینکه "ما اهل تجاوز به حقوق و منافع دیگر کشورها نیستیم"، اظهار كرد: طبق قانون خودمان، همچنان به حضور در عرصه آبهای آزاد ادامه خواهیم داد.

وی در ادامه گفت: امروز اكثر كشورهاي دنيا متحير از تاكتيك عمليات‌هاي نيروي دريايي در آزادسازي كشتي‌هاي ربوده شده توسط دزدان دريايي هستند. تمام کشورها از ما سوال می‌کردند كه رمز موفقیت شما و تاکتیک شما در آزادی کشتی‌ها ـ با وجود اینکه کشتی دزدیده‌شده، خدمه و بار آن و حتی دزدان دریایی و نیروی تکاور سالم بودند ـ چیست؟ تنها جواب ما، پیروی از ولایت و اجرای فرمایشات ایشان بوده است.

سياري بر لزوم توجه بيشتر همه دستگاه‌هاي كشور به اهميت نقش دريا تاكيد كرد و افزود: گرچه تاكنون با حضور در مجامع مختلف كشور اعم از هيات دولت، صحن علني مجلس، كميسيون امنيت ملي و مراكز آموزش عالي كشور سعي شده است اهميت دريا و نيروي دريايي براي مسئولان تشريح شود، ولي اين مقوله همچنان نيازمند تلاش و خدمت صادقانه آحاد كاركنان نيروي دريايي ارتش است تا به حلقه گمشده اقتدار دريايي برسيم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در پايان تاكيد کرد: ما به استکبار جهانی نشان دادیم که در عرصه دریا می‌توانیم امنیت منطقه را برقرار کنیم و در اين عرصه به سایر کشورها نیز کمک می‌کنیم.

انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha