• یکشنبه / ۲۸ خرداد ۱۳۹۱ / ۱۲:۲۱
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 91032816064
  • خبرنگار : 71038

فرمانده نيروي زميني ارتش: ترويج فساد و بي‌بند و باري از مولفه‌هاي جنگ نرم دشمن است

فرمانده نيروي زميني ارتش: ترويج فساد و بي‌بند و باري از مولفه‌هاي جنگ نرم دشمن است

فرمانده نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران با اشاره به جنگ نرم دشمنان عليه جمهوري اسلامي ايران گفت: ما وظيفه داريم كه از تمام ظرفيت‌هاي موجود براي مقابله با تهديد نرم دشمنان استفاده كنيم.

فرمانده نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران با اشاره به جنگ نرم دشمنان عليه جمهوري اسلامي ايران گفت: ما وظيفه داريم كه از تمام ظرفيت‌هاي موجود براي مقابله با تهديد نرم دشمنان استفاده كنيم.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، امير سرتيپ احمدرضا پوردستان در مراسم پانزدهمين همايش تجليل از افسران ورزش، قهرمانان و پيشكسوتان ورزش نيروي زميني ارتش و يگان‌هاي تابعه اين نيرو در سراسر كشور در سال 90 با ارائه تحليلي از وضعيت جهان يادآور شد: بعد از فروپاشي شوروي، آمريكا به عنوان تنها ابرقدرت در دنيا معرفي شد و خود آمريكا نيز براي تثبيت اين موضوع اقدام به انجام يكسري كارها كرد تا مردم دنيا احساس كنند كه او در چنين جايگاهي قرار دارد.

وي ادامه داد: آمريكايي‌ها در راستاي تثبيت جايگاه خود، بحث نظم نوين جهاني و همچنين پروژه جنگ ستارگان و ... را مطرح كردند و در چنين شرايطي كه آمريكايي‌ها مست قدرت بودند و متوجه نبودند كه در دنيا چه اتفاقي در حال رخ دادن است، يكي از موسسات پژوهشي اعلام كرد كه قدرت‌هاي جديدي در حال شكل‌گيري هستند و به آمريكايي‌ها گفت كه اين قدرت‌ها شما را دچار چالش مي‌كنند و يكي از اين قدرت‌ها كه از آن نام برده شد، قدرت جهان اسلام با نزديك شدن شيعيان و سني‌ها بودند.

پوردستان ادامه داد: آمريكايي‌ها به فكر فرو رفتند كه چگونه از ايجاد چنين قطب‌هايي جلوگيري كنند و به اين نتيجه رسيدند كه راهبرد ژئوپلتيك كاربردي ندارد و به راهكار ژئواكونوميك متوسل شدند و تلاش كردند كه بر انرژي دنيا مسلط شوند. بيشتري انرژي دنيا در خاورميانه است و آنها به بهانه 11 سپتامبر و مقابله با تروريست‌ها، به افغانستان و عراق لشكركشي كردند و براي جمهوري اسلامي ايران چنگ و دندان نشان دادند و حمله به جمهوري اسلامي ايران روي ميز كار آنها بود ولي آنها جرات نكردند آن كار را انجام دهند، چراكه ديدند زمينه براي اين كار مساعدت نيست و نيروهاي مسلح ايران در اوج اقتدار و آمادگي به سر مي‌برند و مردم نيز در راه دفاع از آرمان‌ها و كشورشان ايستاده‌اند و از طرفي رهبر معظم انقلاب نيز خردمندانه حركت‌هاي آنها را رصد مي‌كرد و آنها متوجه شدند كه با اين ملت و كشور نمي‌توانند روبرو شوند.

فرمانده نيروي زميني ارتش با بيان اينكه "غربي‌ها راهبرد خود را به جنگ نرم تغيير دادند و در اين راستا نيز مولفه‌هايي را تعريف كردند"، افزود: آنها در جنگ نرم، قلب و دل انسان‌ها را هدف قرار داده‌اند و از جمله مولفه‌هاي آنها، توسعه و ترويج فساد و بي‌بند و باري، مواد مخدر، تشكيك در اعتقادات جوانان و ... بود. آنها در اين ارتباط هزينه زيادي را پرداختند.

وي تاكيد كرد: ضروري است كه براي مقابله با جنگ نرم، تمام اركان ملت وارد شوند. در واقع جنگ نرم تلاش اصلي دشمنان است و جنگ سخت تلاش پشتيبان آنهاست و ما بايد تمام سازوكارها را به كار بگيريم كه از تمام ظرفيت موجود براي مقابله با تهديد نرم دشمن استفاده كنيم.

پوردستان با اشاره به اهميت تقويت بنيه ايماني و اعتقادي و افزايش بصيرت‌ در مقابله با اين توطئه‌ها، ادامه داد: يكي از مولفه‌هاي موثر در مقابله با جنگ نرم دشمنان، توسل به ورزش است و اگر ما بخواهيم در اين جنگ پيروز شويم و با دشمن مقابله كنيم، بايد به مقوله ورزش توجه ويژه‌اي داشته باشيم؛ چراكه ورزش در ارتقا و رشد جوانان ما تاثير بسيار زيادي دارد.

فرمانده نيروي زميني ارتش در ادامه، خطاب به دست‌اندركاران امر ورزش اين نيرو تاكيد كرد: بايد توجه داشته باشيد كه چه رسالت بزرگي را بر عهده داريد و شما با اقدامات خود با استكبار جهاني مقابله مي‌كنيد. دشمن آمده كه دل و ذهن جوانان ما را مورد هدف قرار دهد و ما بايد آن را حفظ كنيم. يكي از عوامل در اين راستا، مقوله ورزش است.

وي در ادامه صحبت‌هاي خود به فعاليت‌هاي ورزشي در نزاجا اشاره كرد و گفت: ورزش در نيروي زميني ارتش با قوت به پيش مي‌رود و به جرات مي‌توانم بگويم كه يكي از بزرگ‌ترين باشگاه‌هاي فرهنگي و ورزشي كشور، باشگاه فرهنگي و ورزشي نيروي زميني ارتش است و در اين باشگاه رشته‌هاي متنوع و مختلف ورزشي مشغول به فعاليت هستند. ما دو حوزه كلي را در اين زمينه تعريف كرده‌ايم؛ يكي ورزش همگاني است كه همه بايد در آن مشاركت كنند و ديگري در حوزه تخصصي و قهرماني است و در اين راستا تلاش داريم كه قله‌هاي ورزشي را به جوانان‌مان نشان دهيم تا براي آنها انگيزه شود كه به سمت ورزش حركت كنند. ما استعداديابي مي‌كنيم و اين استعدادها را به ورزش كشور معرفي مي‌كنيم و در واقع مي‌توان گفت نيروي زميني ارتش پشتيبان ورزش كشور است.

پوردستان با تاكيد بر اينكه "مسئولان ورزش كشور بايد نگاه ويژه‌اي به ورزش نيروي زميني داشته باشند چراكه پتانسيل خوبي در آن نهفته است"، اظهار كرد: يكي از هدف‌هاي ما از ورود گسترده به عرصه ورزش، مقابله با جنگ نرم دشمنان است. من تاكيد دارم كه يكي از ويژگي‌هاي فرماندهان ما ـ علاوه بر اينكه بايد مسلط به كار و متدين باشند ـ بايد علاقه‌مندي به ورزش باشد و هرچه فرمانده بيشتر وارد عرصه ورزش شود يگان‌هاي تابعه او نيز بيشتر در اين عرصه وارد مي‌شوند و موفق‌تر خواهند بود.

به گزارش ايسنا، در مراسم صبح امروز از تعدادي از ورزشكاران نيروي زميني ارتش از جمله ورزشكاراني كه توانسته بودند سهميه المپيك را كسب كنند، از جمله الهه احمدي و همچنين از تعدادي از بازنشستگان ورزش نيروي زميني ارتش تقدير شد.

در اين مراسم همچنين، تعدادي از مسئولان ورزشي كشور از جمله رييس سازمان ليگ و رييس فدراسيون هندبال حضور داشتند. در ابتداي اين مراسم نيز سرهنگ حسن‌پور ـ مدير تربيت بدني نيروي زميني ارتش ـ به ارائه گزارشي از فعاليت‌هاي اين بخش پرداخت.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha