• دوشنبه / ۲۲ خرداد ۱۳۹۱ / ۱۱:۰۵
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 91032212379
  • منبع : نمایندگی البرز

سالانه 70هکتار بافت فرسوده کرج باید احیا شود

سالانه  70هکتار بافت فرسوده کرج باید احیا شود

ایسنا/البرز مدیرعامل سازمان عمران و نوسازی شهرداری کرج گفت: سالانه 70هکتار بافت فرسوده کرج باید احیا شود.

مدیرعامل سازمان عمران و نوسازی شهرداری کرج گفت: سالانه 70هکتار بافت فرسوده کرج باید احیا شود.

"سیف‌الدین جعفری" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ایسنا) با بیان اینکه، تراکم بافت‌های فرسوده در کرج پیش از طرح تفصیلی 280 هکتار بوده است، گفت: پس از تدوین طرح تفصیلی 13 هکتار به میزان بافت‌های فرسوده افزوده شد.

وی افزود: بر اساس قانون، وزارت مسکن و شهرسازی و شهرداری موظف به احیاء 10 درصد از بافت‌های فرسوده در سال هستند که این میزان برای کلان‌شهر کرج با توجه به تراکم بافت‌های فرسوده 70 هکتار در سال است.

مدیرعامل سازمان عمران و نوسازی شهرداری کرج، جامع بودن موضوع بافت‌های فرسوده را یادآور شد و گفت: احیای بافت‌های فرسوده موضوعی است که در نقاط مختلف کشور وجود دارد که با توجه به اهمیت بازسازی این بافت‌های فرسوده تاکنون راهکارهای مختلف و کارآیی برای برطرف كردن این مهم برنامه‌ریزی شده است.

جعفری با اشاره به تدابیر شورای اسلامی شهر و شهرداری کرج مبنی بر ارائه تخفیفات ویژه به مالکان و متقاضیان احیاء بافت‌های فرسوده، گفت: گذراندن مصوبه‌ای مبنی بر تخفیف 80 درصدی عوارض صدور پروانه ساخت نمونه‌ای از تدابیر شورا و شهرداری برای تشویق و ترغیب مالکان بافت‌های فرسوده به احیاء و نوسازی ملک‌های قدیمی است.

وی ادامه داد: جلوگیری از ایجاد بافت‌های فرسوده جدید بهترین روش برای کاهش هزینه و خسارت‌های احتمالی است.

جعفری خاطرنشان کرد: بر این اساس شهرداری‌‌ها و بخش خصوصی با محوریت وزارت مسکن به عنوان متولیان این امر تعیین شده‌اند.

وی احیا و بازسازی بافت‌های فرسوده را نیازمند مشارکت بخش خصوصی برشمرد و افزود: به علت عدم صرفه اقتصادی در این عرصه، سرمايه‌گذاران انگيزه‌اي براي سرمايه‌گذاري در این زمینه ندارند.

جعفری يادآور شد: نوسازى و بهسازى واحدهاى مسکونى فرسوده طبق برنامه پیش‌بینى شده با استفاده از تسهیلات بانکى و توسط مالکان انجام مى‌شود و حداکثر تسهیلات پیش‌بینى شده ۲۵۰ میلیون ریال و حداقل آن ۲۰۰ میلیون ریال است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha