• چهارشنبه / ۱۷ خرداد ۱۳۹۱ / ۱۲:۳۴
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91031709657
  • خبرنگار : 90068

ادعاهاي بي‌اساس وزير خارجه عربستان درباره ايران

ادعاهاي بي‌اساس وزير خارجه عربستان درباره ايران

وزير امور خارجه عربستان با بيان اين ادعا كه برنامه‌ هسته‌يي ايران بر تهديدهايي كه منطقه با آن مواجه است، مي‌افزايد، از تهران خواست تا با همكاري با قدرت‌هاي جهاني فتيله بحران را پايين بكشد.

وزير امور خارجه عربستان با بيان اين ادعا كه برنامه‌ هسته‌يي ايران بر تهديدهايي كه منطقه با آن مواجه است، مي‌افزايد، از تهران خواست تا با همكاري با قدرت‌هاي جهاني فتيله بحران را پايين بكشد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) امير سعود الفيصل بعد از نشست كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس در جده در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: ما از ايران انتظار داريم كه سياست‌هايش را در اين چارچوب تغيير دهد؛ چراكه نمي‌توانم فكر كنم كه (ايران) باعث نابودي منطقه باشد؛ زيرا كه خود اين كشور جزو اولين كشورهايي خواهد بود كه زيان مي‌بيند.

وي هم‌چنين نسبت به آن‌چه، «به نتيجه نرسيدن نشست 1+5 در عراق» خواند ابراز تاسف و ادعا كرد كه اين مساله ترديدهاي بيشتري را در خصوص مسالمت‌آميز نبودن برنامه‌ي هسته‌يي ايران ايجاد مي‌كند.

به گزارش خبرگزاري كويت، وزير خارجه عربستان در ادامه ادعاهاي بي‌اساس خود نسبت به آن‌چه كه «اشغال جزاير سه‌گانه از سوي ايران» خواند، انتقاد كرد و از امارات خواست تا حق حاكميت خود را در اين جزاير حفظ كند.

وي هم‌چنين حمايت كامل خود را از آنچه كه حق حاكميت امارات بر اين جزاير خواند، اعلام كرد.

فيصل با اشاره به اعتراض ايران به طرح اتحاد كشورهاي حوزه خليج فارس ادعا كرد: اين مساله باعث تعجب است و اگر كه مساله اعتراض ايران را به دنبال داشته است اين نشان مي‌دهد كه آنها اهداف خاصي را در خليج (فارس) دنبال مي‌كنند.

همچنين وزير كشور بحرين با اشاره به طرح اتحاد بحرين و عربستان گفت كه اين طرح تهديدي براي كسي به شمار نمي‌رود.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) شيخ راشد بن عبدالله آل خليفه در گفت‌وگو با روزنامه‌ي اخبارالخليج چاپ بحرين گفت: اين اتحاد نه تنها تهديدي براي كسي به شمار نمي‌رود بلكه مي‌تواند موجب تقويت امنيت، ثبات و توسعه صلح در منطقه مي‌شود و ايران نيز بايد خواهان آن باشد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha