• شنبه / ۶ خرداد ۱۳۹۱ / ۱۰:۱۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 91030603463
  • خبرنگار : 71430

بان كي مون: گروه‌هاي تروريستي حرفه‌اي در سوريه فعاليت مي‌كنند

بان كي مون: گروه‌هاي تروريستي حرفه‌اي در سوريه فعاليت مي‌كنند

دبيركل سازمان ملل با تاكيد بر اينكه حملات و انفجارهاي سوريه سازماندهي شده است، اعلام كرد كه گروه‌هاي تروريستي حرفه‌اي و باتجربه‌ در سوريه فعاليت مي‌كنند.

دبيركل سازمان ملل با تاكيد بر اينكه حملات و انفجارهاي سوريه سازماندهي شده است، اعلام كرد كه گروه‌هاي تروريستي حرفه‌اي و باتجربه‌ در سوريه فعاليت مي‌كنند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به نقل از سايت شبكه الجزيره،‌ بان كي مون،‌ دبيركل سازمان ملل در گزارشي به شوراي امنيت اعلام كرد: ناآرامي‌ها در سوريه هنوز ادامه دارد و جز پيشرفت محدود در برخي زمينه‌ها وضعيت سوريه تغيير چنداني نكرده است.

وي با اشاره به خشونت‌هاي اخير در سوريه و انفجارهاي اين كشور گفت: حجم ناآرامي‌ها و شيوه‌هايي كه در حملات تروريستي و انفجارهاي سوريه به كار برده شده نشان‌دهنده‌ي اين است كه "گروه‌هاي تروريستي حرفه‌اي" دست به انجام چنين حملاتي زده‌اند.

دبيركل سازمان ملل در اين گزارش آورده است: بحران در خصوص برخي مسائلي همانند گروه‌هاي مسلح و خشونت‌هاي سازماندهي شده،‌ وضعيت انساني نامناسب، نقض حقوق بشر و ادامه تنش‌هاي سياسي در سوريه همچنان ادامه دارد.

وي ادامه داد: گزارش ناظران بين‌المللي در سوريه نشان مي‌دهد كه مناطق وسيعي در دست گروه‌هاي مسلح است كه به احتمال زياد از مخالفان دولت سوريه هستند كه در اين مناطق نگراني‌هاي زيادي وجود دارد.

بان كي مون در گزارش خود به شوراي امنيت تاكيد كرد: ارتش سوريه استفاده از اسلحه‌هاي سنگين در بسياري از مناطق را كنار نگذاشته و نيروهاي نظامي سوريه در مناطق شهري حضور دارند. به گونه‌اي كه صلح‌بانان سازمان ملل صداي انفجار و موشك و گلوله را شنيده‌اند كه نشان‌دهنده ناآرام بودن وضعيت در سوريه است.

دبيركل سازمان ملل در خصوص ناآرامي‌ها اخير در برخي شهرهاي سوريه نيز گفت: گلوله‌باران‌ها در بعضي مناطق سوريه خصوصا شهرهاي دمشق، حماة، حلب، ادلب و دير الزور افزايش يافته و سطح و شيوه به كار رفته در اين حملات نشان‌دهنده توانا بودن مخالفان نظامي سوريه است.

وي همچنين به كشورهايي كه به طرفين درگير در سوريه كمك نظامي مي‌كنند، هشدار داد و گفت: كساني كه در حال كمك نظامي به طرفين درگير در سوريه هستند بايد در تصميمات خود تجديدنظر كنند چرا كه اين اقدام به ادامه خشونت‌ها در سوريه مي‌انجامد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha