• چهارشنبه / ۳ خرداد ۱۳۹۱ / ۱۵:۵۷
  • دسته‌بندی: انرژی هسته‎‌ای
  • کد خبر: 91030302435

انتقاد آنتي وار از مواضع آمريكا و اثر منفي آن بر روند ديپلماتيك در قبال ايران

يك پايگاه اينترنتي ضد جنگ با اشاره به خبر توافق ايران و آژانس بين‌المللي انرژي اتمي درباره‌ي برنامه‌ي هسته‌يي ايران ابراز اميدواري كرد كه لفاظي‌هاي آمريكا در رابطه با ايران منجر به پايان تلاش‌هاي ديپلماتيك آغاز شده درباره‌ي ايران نشود.

يك پايگاه اينترنتي ضد جنگ با اشاره به خبر توافق ايران و آژانس بين‌المللي انرژي اتمي درباره‌ي برنامه‌ي هسته‌يي ايران ابراز اميدواري كرد كه لفاظي‌هاي آمريكا در رابطه با ايران منجر به پايان تلاش‌هاي ديپلماتيك آغاز شده درباره‌ي ايران نشود.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، پايگاه اينترنتي آنتي وار نوشت كه آمريكا در اولين واكنش رسمي خود علاوه بر استقبال از توافق ايران و آژانس بين‌المللي انرژي اتمي تاكيد كرد كه واشنگتن فشار بر ايران را كاهش نخواهد داد.

در ادامه اين گزارش با اشاره به مواضع اعلام شده از سوي سخنگوي كاخ سفيد و وزارت امور خارجه آمريكا مبني بر استقبال از توافق ايران و آژانس و تاكيد بر تداوم تحريم‌ها و فشار عليه ايران آمده است: واقعيت اين است كه دولت اوباما و كل جامعه‌ي اطلاعاتي آمريكا به خوبي مي‌دانند كه ايران در حال توليد سلاح هسته‌يي نيست و هيچ گونه قصد انجام چنين كاري را نشان نداده است. حتي مقامات عالي رتبه دولت اوباما از لئون پانتا، وزير دفاع گرفته تا جيمز كلپر، مدير اطلاعات ملي آمريكا و مارتين دمپي، رئيس ستاد مشترك ارتش اين كشور به صورت علني اعلام كرده‌اند كه ايران به دنبال تسليحات هسته‌يي نيست.

آنتي وارد ادامه داد: بنابراين با وجود ماهيت صلح آميز برنامه هسته‌يي ايران و همكاري نشان داده شده با رژيم بازرسي‌هاي بين‌المللي، مقامات آمريكايي براي اعمال اينكه فشار و اجبار در جريان است شتاب مي‌كنند. جو بايدن، معاون رئيس جمهور آمريكا نيز روز دوشنبه در نشستي با سران جامعه يهودي آمريكا اين موضع را تكرار كرد و گفت كه مجازات‌هاي تنبيهي ـ براي جنايتي كه ايران مرتكب نشده است - قرباني روند مذاكرات نخواهد شد.

وقتي اوباما روند ديپلماتيك با ايران را در سال 2009 آغاز كرد، اين روند به محض آنكه ايران رضايت داد با درخواست‌هاي واشنگتن در معامله‌اي حاصل شده با تركيه و برزيل موافقت كند، خاتمه يافت. اميد مي‌رود كه اين اقدامات آمريكا نشانه‌اي از آن نباشد كه تلاش‌هاي ديپلماتيك فعلي پايان مشابهي داشته باشد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha