• جمعه / ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ / ۲۱:۳۷
  • دسته‌بندی: انرژی هسته‎‌ای
  • کد خبر: 91022917620

براي گفت‌وگو با مقامات كشورمان؛

آمانو يك‌شنبه به تهران سفر مي‌كند

آمانو يك‌شنبه به تهران سفر مي‌كند

دیده‌بان هسته‌یی سازمان ملل اعلام کرد که یوکیو آمانو روز یکشنبه برای دیدار و ملاقات با مذاکره‌کننده هسته‌یی ارشد تهران به ایران سفر می‌کند.

دیده‌بان هسته‌یی سازمان ملل اعلام کرد که یوکیو آمانو روز یکشنبه برای دیدار و ملاقات با مذاکره‌کننده هسته‌یی ارشد تهران به ایران سفر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که یوکیو آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز یکشنبه همراه هرمان ناکارتس، معاون مدیرکل در امور پادمان‌ها و رافائل ماريانو گروسی، دستیار ویژه مدیرکل آژانس وارد تهران می‌شود تا روز دوشنبه با سعید جلیلی، مذاکره‌کننده هسته‌یی ارشد ایران دیدار و گفت‌وگو کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در بیانیه آژانس آمده است که آمانو "درباره مسائل مربوط به منافع متفابل" با مقامات بلندپایه ایران گفت‌وگو می‌کند.

یک سخنگوی آژانس به خبرگزاری فرانسه گفت که نشست بین ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که قرار بود روز دوشنبه با حضور ناکارتس در وین برگزار شود، لغو شد.

این سفر پيش از نشست روز چهارشنبه بین تهران و گروه 1+5 كه در بغداد برگزار مي‌شود، انجام می‌شود.

ایران و آژانس اخیرا برای اولین بار پس از گذشت سه ماه از آخرين دور گفت‌وگوهاي خود در وين، پایتخت اتریش با یکدیگر مذاکره کردند.

پس از این نشست دو روزه، که "تبادل خوب دیدگاه‌ها" توصیف شد، ناکارتس و علی‌اصغر سلطانیه، نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کردند که دو طرف روز دوشنبه (اول خرداد) مجددا با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو می‌کنند.

علي‌اصغر سلطانیه، نماينده دائم ايران در آژانس پس از پايان مذاكرات در وين در گفت‌وگو با ايسنا با بيان اين‌كه در مذاكرات با آژانس پيشرفت خوبي داشتيم، گفت: در اين دور از مذاكرات كه به طور فشرده انجام شد، واقعا پيشرفت خوبي داشتيم.

نماينده دائم ايران در آژانس در باره برخي تحليل‌ها از سوي رسانه‌هاي غربي كه مذاكرات ايران و آژانس را در مذاكرات بغداد تاثيرگذار عنوان مي‌كنند، اظهار كرد: تصميم براي انجام مذاكرات از سوي جمهوري اسلامي ايران تصميم مهمي است كه اتخاذ شده است.

وي درباره شرايط همكاري ايران با آژانس در چارچوب سوالات و ابهامات مطرح شده، تصريح كرد: ما تاكيد داريم كه هرگونه همكاري بايد در چارچوب ضوابط خاص خود و به طور مشخص انجام شود.

سلطانيه اظهار اميدواري كرد كه در روند مذاكرات ايران و آژانس كه براي حل و فصل موضوعات باقي‌مانده انجام مي‌شود دو طرف به جمع‌بندي برسند.

هم‌چنين، هرمان ناكارتس،‌ رييس هيات مذاكره‌كننده آژانس با ايران نيز در پايان مذاكرات در كنفرانسي خبري نتایج این دور از مذاکرات با ايران را مفید و سازنده خواند.

به گزارش ايسنا،‌ گزارش مديركل آژانس درباره ايران چند روز پس از مذاكرات بغداد در پنج خرداد (25 مه) به طور غيررسمي در اختيار اعضاي شوراي حكام قرار مي‌گيرد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha