• سه‌شنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ / ۲۱:۰۶
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 91022616112
  • منبع : ریاست جمهوری

/يكصدمين سفر استاني؛ جلسه هيات دولت/

احمدي‌نژاد: خراسان پايگاه اصلي شكل‌گيري فرهنگ ايراني‌ ـ اسلامي است

احمدي‌نژاد: خراسان پايگاه اصلي شكل‌گيري فرهنگ ايراني‌ ـ اسلامي است

رييس‌جمهور كشورمان خراسان را پايگاه اصلي شکل‌گيري فرهنگ ايراني ـ اسلامي عنوان کرد و گفت: نقش خراسان در شكل گيري انديشه، جهت‌گيري و فرهنگ ايراني ـ اسلامي نقشي ممتاز بوده است كه اين جايگاه والا به برکت وجود امام رضا (ع) است.

رييس‌جمهور كشورمان خراسان را پايگاه اصلي شکل‌گيري فرهنگ ايراني ـ اسلامي عنوان کرد و گفت: نقش خراسان در شكل گيري انديشه، جهت‌گيري و فرهنگ ايراني ـ اسلامي نقشي ممتاز بوده است كه اين جايگاه والا به برکت وجود امام رضا (ع) است.

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محمود احمدي‌نژاد عصر سه شنبه در صدمين جلسه هيات دولت که در خراسان رضوي برگزار شد، تصريح كرد: عزيمت امام رضا (ع) به خراسان باعث شد كه ابعاد سياسي و اجتماعي انديشه و فرهنگ ولايت در اين ديار پايه‌گذاري شود و از اينجا به سرتاسر ايران انتقال يابد.

وي ادامه داد:‌ در ديار خراسان به بركت وجود امام علي ابن موسي الرضا (ع) علما و ‌ادباي بسياري تربيت شدند که اگر بخواهيم فقط نام آنان را بدون اشاره به خدماتشان ذكر كنيم، فهرست بلندبالايي مي‌شود.

رييس‌جمهور با بيان اينکه مردم خراسان رضوي به لحاظ اتحاد و انسجام جزو بهترين مردم كشور هستند و همواره در صحنه‌هاي سرنوشت‌ساز تاريخ ايران پيشگام بوده‌اند، افزود: با وجود اينکه بخش وسيعي از اين سرزمين در اقليم کويري قرار گرفته است اما مردم آن همواره بانشاط، مومن و با ايمان‌هاي قوي و راسخ در صحنه‌ها حضور داشته‌اند و پشتوانه‌اي عظيم براي انقلاب اسلامي و ملت ايران بوده و هستند.

احمدي‌نژاد اظهار كرد: حضور مردم در استقبال از خادمان خود در سفر به خراسان رضوي تنها بهانه‌اي بود تا آنان مانور عزت، عظمت و بيداري و همچنين درک بالاي خود از مسايل جهاني و منطقه‌يي را به رخ جهانيان بکشند و اگر شبانه‌روز براي خدمت به اين مردم تلاش كنيم، باز هم کم است و بايد به خادمي و نوكري براي چنين ملتي افتخار كرد.

وي با اشاره به سفر خود و همكارانش در هيات دولت به 27 شهرستان استان خراسان رضوي خاطرنشان كرد: در شهرستان‌ها شور، نشاط، حضور، اميد و روحيه مضاعفي را به نسبت قبل مشاهده مي‌كرديم و اين شور و فرياد مردم و جوانان، احساسات نابي است كه بايد ديده شود.

رييس‌جمهور همچنين به مصوبات چهارمين جلسه استاني هيات دولت در خراسان رضوي اشاره کرد و يادآور شد: در اين استان اقدامات بسياري صورت گرفته و خدمات زيادي ارائه شده است اما کارهاي بر زمين مانده بسياري باقي مانده است زيرا خراسان رضوي در تقسيمات كشوري و به لحاظ برخورداري از شهرستان و شهرهاي بزرگ جزو بزرگ‌ترين استان‌هاي كشور است و شهرها و شهرستانهاي آن در حال افزايش است و دولت مصمم است كه با تلاش مضاعف و با همكاري و همراهي و همدلي مردم، خراسان رضوي را به جايگاه شايسته خود برساند.

احمدي‌نژاد به برنامه‌هاي گسترده و جامع دولت براي ارتقاي بخش كشاورزي كشور و سهم خراسان رضوي از اين برنامه اشاره کرد و گفت: در اين استان زمين‌هاي زراعي حاصلخيز بسياري وجود دارد که با برنامه‌ريزي دقيق مي‌توان آنها را زير کشت برد زيرا خراسان رضوي از ذخاير و منابع طبيعي الهي بسياري برخوردار است و شكر اين نعمات در استفاده بهينه و صحيح از آنهاست. دولت به سهم خود آمادگي كامل دارد تا براي ارتقا و گسترش كشاورزي استان هر گونه حمايت و پشتيباني لازم را انجام دهد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha