• سه‌شنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ / ۰۹:۳۳
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 91022615390
  • خبرنگار : 71038

/يكصدمين سفر استاني/

رييس‌جمهور درچناران:مستكبران بدانندكه ايران صدها نفر مثل آن‌ها را زير پاي خود دفن كرده است

رييس‌جمهور درچناران:مستكبران بدانندكه ايران صدها نفر مثل آن‌ها را زير پاي خود دفن كرده است

رييس‌جمهور خطاب به مستكبران گفت: تمام موجوديت شما همين چند هواپيما، بمب و برج است كه در برابر چشم عقلا ارزشي ندارد و همانطور كه يك نسيم مي‌آيد و همه اين‌ها را از بين مي‌برد يك نسيم نيز شما را از بين مي‌برد.

رييس‌جمهور خطاب به مستكبران گفت: تمام موجوديت شما همين چند هواپيما، بمب و برج است كه در برابر چشم عقلا ارزشي ندارد و همانطور كه يك نسيم مي‌آيد و همه اين‌ها را از بين مي‌برد يك نسيم نيز شما را از بين مي‌برد.

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) دكتر محمود احمدي‌نژاد در آخرين روز سفر خود به استان خراسان رضوي در جمع مردم شهرستان چناران، ادامه داد: مستكبران خيال كردند كه ملت ايران مثل برخي‌هاست و نفهميدند كه ملت ايران درخت تناوري است كه ريشه در اعماق تاريخ و زمين دارد و شاخ و برگ آن تمام آسمان را در بر گرفته است.

احمدي‌نژاد گفت: آن‌ها فكر مي‌كنند ما مثل آن‌ها تازه به دوران رسيده‌ايم در حالي كه اين ملت‌ صدها مثل شما را زير پاي خود دفن كرده و به جهنم فرستاده است و شما نوچه آن‌ها نيز محسوب نمي‌شويد.

وي گفت: ملت ايران ملتي همدل و متحد است و اگر بنا باشد يك روزي جلوي شما گرفته شود و كاري در اين زمينه انجام شود همين مردم چناران و جوانان آن كافي هستند.

رييس‌جمهور در ابتداي سخنان خود با بيان اين‌كه «بالاترين هديه خدا به انسان عقل است» بر اهميت انجام اعمال صالح مثل خدمت به ديگران،‌ مهرباني،‌ از خودگذشتن،‌ مقابله با ظلم و دفاع از مظلوم اشاره كرد و گفت: هر عمل صالحي براي خدا باشد ماندگار است.

وي افزود: انسان‌هاي عاقل به دنبال امور ماندگار هستند و تمام بدبختي‌هاي بشر در طول تاريخ از ناحيه كساني بوده‌ است كه به جاي پيگيري امور ماندگار به دنبال امور گذرا بوده‌اند تمام جنايت‌ها، كشتارها در طول تاريخ به خاطر اين است كه عده‌اي به جاي اين‌كه دنبال امور ماندگار باشند به دنبال امور گذرا هستند.

احمدي‌نژاد به جنايات صهيونيست‌ها در مورد ملت فلسطين اشاره كرد و گفت: مي‌بينيد كه صهيونيست‌ها چگونه به ملت مظلوم فلسطين ظلم و جنايات مي‌كنند و به دنبال چپاول و غارت ملت‌هاي منطقه هستند. ما به آن‌ها مي‌گوييم حالا اين كار را كرديد غارت كرديد بعد از آن چه؟ شما هم در اين دنيا و هم در زندگي ابدي بايد پاسخ جنايت‌هاي خود را بدهيد.

احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه «اين لشكركشي‌ها و تجاوز‌ها به خاطر اين است كه سردمداران آن به دنبال امور گذرا هستند» گفت: اگر مستكبران پولي را كه براي نابودي كشورهايي چون افغانستان و عراق خرج كردند مقدار كمي از آن را صرف ساخت و آباداني افغانستان وعراق مي‌كردند حال مردم اين كشورها به جاي اين‌كه ضد آن‌ها باشند با آن‌ها دوست بودند.

رييس‌جمهور گفت: اگر كسي به دنبال امور ماندگار باشد محال است كه دست به ظلم بزند و حق كسي را بگيرد چون ظلم به جاي اين‌كه انسان را بالا ببرد در سراشيبي سقوط رها مي‌كند. وي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود به اهميت ساختن و آباداني ايران اشاره كرد و گفت:‌ كارهاي زيادي در مورد ساختن ايران صورت گرفته و چهره‌ امروز ايران با گذشته كاملا متفاوت است، ولي ما تا رسيدن به نقطه مطلوب و شايسته فاصله داريم.

رييس‌جمهور در هواي مطبوع و بهاري چناران بخش ديگري از صحبت‌هاي خود را به بررسي مشكلات مردم اين منطقه و برنامه‌هاي دولت در راستاي حل اين مشكلات اختصاص داد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha