• یکشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ / ۱۳:۳۵
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91022414183
  • منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران

در ديدار وزير خارجه دولت فلسطين

صالحي: گروه‌هاي فلسطين در مقابل توطئه‌هاي دشمنان وحدت‌شان را حفظ كنند

وزير امور خارجه ايران عصر شنبه با محمد احمد عوض، وزير امور خارجه دولت قانوني فلسطين ديدار و گفت‌وگو كرد.

وزير امور خارجه ايران عصر شنبه با محمد احمد عوض، وزير امور خارجه دولت قانوني فلسطين ديدار و گفت‌وگو كرد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر علي‌اكبر صالحي، وزير امور خارجه در اين ديدار با ابراز خرسندي از اين ديدار و تبريك انتصاب ايشان به عنوان وزير خارجه دولت قانوني و منتخب فلسطين، براي وي در اين مسووليت سنگين و حساس در دفاع از حقوق مردم فلسطين آرزوي موفقيت كرد.

او با اشاره به موضع صريح و قاطع رهبر معظم انقلاب در حمايت علني و همه‌جانبه جمهوري اسلامي ايران از مقاومت در فلسطين و لبنان، رمز پيروزي مردم قهرمان فلسطين را مقاومت با توكل به قدرت و مدد الهي در مقابل دشمن صهيونيستي دانست و بر موضع قاطع ملت و دولت ايران در تداوم حمايت همه‌جانبه از مردم فلسطين با مشاركت فعال در طرح‌هاي سازندگي و توسعه امور زيربنايي تاكيد كرد و خواستار هوشياري گروه‌ها و طيف‌هاي مختلف مردم فلسطين در مقابل توطئه‌هاي دشمنان و حفظ وحدت صفوف فلسطينيان شد.

وزير امور خارجه ايران با ابراز خرسندي از موج فراگير بيداري اسلامي در كشورهاي عربي اظهار كرد: با استقرار حكومت‌هاي متكي به اراده و خواست ملت‌هاي مسلمان در منطقه چشم‌انداز روشني از پيروزي و تقويت موضع مردم فلسطين در مقابل دشمن صهيونيستي ايجاد شده است.

صالحي در بخش ديگري از اين ديدار با تشريح موضع اصولي كشورمان در قبال تحولات سوريه و حمايت از مطالبات مشروع و مسالمت‌آميز مردم اين كشور و روند اصلاحات سياسي دولت سوريه بر مخالفت جمهوري اسلامي ايران با هرگونه مداخله خارجي در امور داخلي اين كشور و اعتقاد ايران به راه حل سوري ـ سوري براي حل و فصل مسائل اين كشور و تحقق مطالبات مردمي آن تاكيد كرد و نقش و موضع اصولي دولت و مردم سوريه در حمايت از قضيه فلسطين و مقاومت را مهم و شايسته تقدير دانست.

محمد احمد عوض، وزير امور خارجه دولت قانوني فلسطين نيز در اين ديدار با ابلاغ سلام‌ها و قدرداني مردم و دولت و رهبران فلسطيني از مواضع اصولي و حمايت‌هاي قاطع رهبري و دولت و مردم جمهوري اسلامي ايران، گزارشي از شرايط مردم فلسطين به‌خصوص در نوار غزه ارايه كرد.

وزير امور خارجه فلسطين با اشاره به تداوم وجود بحران در روند خدمت‌رساني به مردم به‌خصوص در بخش‌هاي دارويي و سوخت‌رساني، از بي‌توجهي محافل بين‌المللي و دولت‌هاي غربي حامي رژيم صهيونيستي به بحران انساني در غزه و سرنوشت هزاران اسير فلسطيني در بند صهيونيست‌ها انتقاد كرد و افزود: اين‌گونه رفتارها موجب بروز تناقض در افكار عمومي غرب نسبت به حمايت دولت‌هاي غربي و آمريكا از رژيم صهيونيستي از جنبه حقوق بشري و دموكراسي شده است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha