• چهارشنبه / ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ / ۱۱:۰۱
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 91021307069
  • منبع : نمایندگی البرز

آغاز جشنواره لاله‌ها در البرز

آغاز جشنواره لاله‌ها در البرز

ایسنا/البرز چهاردهمین جشنواره لاله‌ها در منطقه گچسر استان البرز روز گذشته طی مراسمي با حضور مسوولان استانی و محلی گچسر افتتاح شد.

چهاردهمین جشنواره لاله‌ها در منطقه گچسر استان البرز روز گذشته طی مراسمي با حضور مسوولان استانی و محلی گچسر افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ایسنا)"علی غلامی" پدیدآورنده باغ لاله‌های کرج در مراسم افتتاح چهاردهمین جشنواره لاله‌ها گفت: در این دوره از جشنواره لاله‌ها 600 هزار پیاز لاله در 32 واریته رنگی در فضایی به مساحت 7000 مترمربع در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

وی افزود: 600 هزار پیاز لاله در ارتفاعات کوتاه، بلند و متوسط پرورش داده شده‌اند که از نظررویشی پیش‌رو، متوسط‌ رس و دیررس هستند.

پدیدآورنده باغ لاله‌های کرج با بيان اينكه مساحتی بالغ بر 87 میلیون و 641 هزار و 650 مترمربع به تولید و پرورش گل و گیاه در کشور اختصاص یافته است، گفت: به ترتيب استان‌هاي تهران، البرز، مرکزی و مازندران بیشترین آمار تولید و پرورش گل و گیاه را دارند.

غلامي با اشاره به تولید 90 درصد از لاله کشور در کرج گفت: بخش آساراي کرج علاوه بر نقش مهم در تولید و پرورش لاله، امروز با در اختیار داشتن ظرفیت‌های بی‌نظیر گردشگری از جمله باغ لاله‌ها می‌تواند نقش بسیار حساسی در رونق اقتصاد گردشگری استان داشته باشد.

به گزارش ايسنا،"محمدرضا پوینده"، مدیر کل میراث فرهنگی استان البرز نیز گفت: با ورود هر گردشگر به کشور 2.3 ظرفیت شغلی ايجاد مي‌شود از همين‌رو رونق گردشگری تا حدود زیادی برطرف‌كننده معضل بیکاری در کشور است.

وی با بيان اينكه البرز بالاترین نرخ بیکاری را دارد، گفت: اين در حالی است که استان البرز ثروتمندترین استان کشور به لحاظ در اختیار داشتن ظرفیت‌های گردشگری است.

مدیر کل میراث فرهنگی استان البرز با بيان اين كه نرخ بيكاري در استان‌هایی نظیر مشهد، شیراز و اصفهان با ظرفیت‌های گردشگری فراوان، اندك است، گفت: توجه به توسعه و رسیدگی اماکن گردشگری در استان البرز براي کاهش بیکاری ضروریست.

وی يادآور شد: در استان البرز به علت عدم هماهنگی بین‌بخشی، استفاده از ظرفیت‌های موجود در مقوله گردشگری انجام نشده است در حالی که می‌توان با سرمایه‌گذاری در گردشگری، آمار بیکاری را به طرز چشمگیری کاهش داد.

بر اساس اين گزارش، باغ لاله‌هاي كرج از امروز از ساعت 9 صبح تا 18 پذیرای علاقه‌مندان است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha