• دوشنبه / ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ / ۱۲:۰۹
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91021105665
  • خبرنگار : 71089

در گفت‌وگو با ايسنا،

رئيس مجلس قبرس ترك: روابط با ايران با افزايش رفت و آمد‌ها گسترش مي‌يابد

رئيس مجلس قبرس ترك با تاكيد بر گسترش روابط ايران و قبرس ترك گفت: منتظريم از ايران هيات‌هاي پارلماني، تجاري و آموزشي به كشورمان سفر كنند.

رئيس مجلس قبرس ترك با تاكيد بر گسترش روابط ايران و قبرس ترك گفت: منتظريم از ايران هيات‌هاي پارلماني، تجاري و آموزشي به كشورمان سفر كنند.

حسن بوذر، رئيس مجلس قبرس ترك در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خارجي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به سفر اخيرش به ايران براي شركت در يك كنگره بين المللي پزشكي و ديدار با مقامات ايران در حاشيه اين سفر گفت: اين سفر باعث تعميق و گسترش روابط ميان دو كشور به خصوص در زمينه توريسم و مسايل آموزشي مي‌شود. همانگونه كه مي‌دانيد نزديك به 1600 دانشجوي ايراني در قبرس تركيه مشغول به تحصيل هستند.

وي با اشاره به روابط گردشگري ميان ايران و قبرس تركيه افزود: در سال گذشته حدود 6000 ايراني به اين كشور سفر كرده و احتمال مي‌رود امسال حدود 10 هزار ايراني سفر كنند. همچنين روابط قتصادي ميان دو كشور در سطح خوبي قرار داشته و بيشتر در زمينه‌ي محصولات كشاورزي است و ما معتقديم كه اين روابط اقتصادي، فرهنگي و گردشگري مي‌تواند به صورت دو جانبه گسترش يابد.

رئيس مجلس قبرس تركيه با اشاره به ديدارهايش با مقامات گوناگون ايراني طي سفر اخيرش گفت: در اين سفر ديدارهايي با محمدرضا باهنر، نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي، علاء الدين بروجردي، رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي داشته و اين ديدارها راه را براي گسترش همكاري‌ها ميان دو كشور باز كرده است. ابتدا روابط دو كشور با اين ديدارها آغاز شد و بعد ديدارهاي دو كشور در ابعاد گوناگون توسعه پيدا مي‌كند.

بوذر با اشاره به گسترش روابط دو كشور در زمينه‌هاي ديگر اضافه كرد:‌ دو كشور فرهنگ و نكات مشترك بسياري با يكديگر دارند و از آنجايي كه دو كشور مسلمان هستند به همين دليل بر اين باوريم پيوندهاي مشتركي ميان دو كشور موجود بوده كه مي‌توان از اين ظرفيت‌ها استفاده كرد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha