• سه‌شنبه / ۲۹ فروردین ۱۳۹۱ / ۱۰:۵۸
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 91012910227

پوردستان مطرح كرد:

برگزاري رزمايش ارتش و سپاه در نيمه دوم سال/هشدار به كشورهايي كه مبناي حمله به ايران شوند

برگزاري رزمايش ارتش و سپاه در نيمه دوم سال/هشدار به كشورهايي كه مبناي حمله به ايران شوند

فرمانده نيروي زميني ارتش خبر داد كه رزمايش مشترك ارتش و سپاه در نيمه دوم سال جاري اجرا مي‌شود.

فرمانده نيروي زميني ارتش خبر داد كه رزمايش مشترك ارتش و سپاه در نيمه دوم سال جاري اجرا مي‌شود.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، امير سرتيپ احمدرضا پوردستان پس از پايان رژه روز ارتش در جمع خبرنگاران اظهار كرد: رزمايش مشترك ارتش و سپاه به منظور دركنار هم قرار گرفتن اين دو مجموعه همچون سال‌هاي دفاع مقدس و همدل بودن نيروها برگزار مي‌شود.

وي افزود: در رزمايش مشترك سپاه و ارتش از سلاح‌ها و تاكتيك‌هاي جديد استفاده خواهد شد و تاكتيك‌ها و سلاح‌هاي قبلي نيز مورد بازبيني قرار خواهند گرفت تا قابليت‌ها و آموزش‌هايي كه به نيروهاي مسلح داده شده است در ميدان عمل نيز تجربه شود.

فرمانده نيروي زميني ارتش با بيان اينكه "اين رزمايش مشترك، زميني برگزار مي‌شود و از پشتيباني هوايي محدود نيز برخوردار خواهد بود"، گفت:‌ اين رزمايش در منطقه جنوب شرقي يا در جنوب غربي كشور و در نيمه دوم سال جاري به اجرا در خواهد‌ آمد.

از نظر ما هر كشوري كه مبناي حمله باشد، پايگاه و خاك دشمن خواهد بود و ما با آن مقابله مي‌كنيم.

پوردستان با بيان اينكه "نيازي به حضور نيروهاي بيگانه در منطقه نيست"، خاطرنشان كرد: پيام رزمايش مشترك سپاه و ارتش و رژه روز ارتش، پيام صلح و دوستي است.

وي همچنين درباره برخي تهديدات عليه كشورمان گفت: دشمنان در شرايطي نيستند كه جبهه جديدي باز كنند و شرايط آنها براي حمله مناسب نيست اما ما در عين حال تهديدات آنها را جدي مي‌گيريم و آمادگي‌هاي لازم براي دادن پاسخ متناسب و محكم به آنها را داريم.

فرمانده نيروي زميني ارتش تاكيد كرد: اگر تهديدي باشد پاسخ ما كوبنده خواهد بود و اگر تهديدي عليه ما صورت گيرد براي مقابله با آن از همه ابزارها استفاده خواهيم كرد.

پوردستان در ادامه در پاسخ به اين پرسش كه "اگر دشمنان از كشوري در منطقه براي حمله استفاده كنند، پاسخ شما چه خواهد بود؟" گفت: از نظر ما هر كشوري كه مبناي حمله باشد، پايگاه و خاك دشمن خواهد بود و ما با آن مقابله مي‌كنيم.

استراتژي استفاده از سلاح بدون بهره‌گيري از نيروي انساني را در دستور كار داريم

وي در بخش ديگري از اين گفت‌وگو درباره همكاري‌هاي سپاه و ارتش گفت: همكاري‌هاي ما خيلي نزديك است و از سال دوم جنگ كه همكاري‌هاي ما نتايج بسيار خوبي در ميادين رزم براي ما داشت همكاري‌ها تداوم يافته است و امروز نيز همكاري‌هاي خوبي در زمينه‌هاي مختلف داريم حتي امسال يك رزمايش مشترك در يكي از مرزهاي كشورمان انجام خواهيم داد.

فرمانده نيروي زميني ارتش، آمادگي نيروي زميني را در حد "خيلي خوب" دانست و اظهار كرد: نيروي زميني ارتش تجهيزات خود را بهينه كرده است و بسياري از سلاح‌هاي خود را نيز هوشمند كرده و استراتژي استفاده از سلاح بدون بهره‌گيري از نيروي انساني را در دستور كار دارد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha