• شنبه / ۳ دی ۱۳۹۰ / ۱۷:۴۳
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 9010-16652
  • خبرنگار : 71381

گزارش ايسنا از اولين روز از ثبت‌نام كانديداهاي مجلس؛ 25 نفر ثبت‌نام كردند ثبت‌نام تا 9 دي ادامه دارد زمان ثبت‌نام داوطلبان نمايندگي قابل تمديد نيست

گزارش ايسنا از اولين روز از ثبت‌نام كانديداهاي مجلس؛
25 نفر ثبت‌نام كردند
ثبت‌نام تا 9 دي ادامه دارد
زمان ثبت‌نام داوطلبان نمايندگي قابل تمديد نيست

صبح روز سوم دي با حضور وزير كشور در سالن چهار هزار نفري وزارت كشور و دستور وي ثبت‌نام از نامزدهاي انتخاباتي مجلس شوراي اسلامي آغاز شد.

در اولين روز ثبت‌نام داوطلبان نمايندگي، 25 نفر ثبت‌نام كردند

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) سعيد احمدي شهركي رييس ستاد انتخابات شهرستان تهران در حاشيه اولين روز از ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس نهم شوراي اسلامي در جمع خبرنگاران اظهار كرد: تا ساعت 16:40 تعداد داوطلبين ثبت نام شده حوزه تهران، ري، شميرانات و اسلام‌شهر، 14 نفر در وزارت كشور و 11 نفر در فرمانداري تهران بوده است.

وي گفت: مجموعا در فرمانداري تهران 15 ورودي داشتيم كه چهار نفر به خاطر ناقص بودن مدارك موفق به نهايي كردن ثبت‌نامشان نشدند و قرار شد در روزهاي آينده اقدام كنند.

وي با اشاره به اين‌كه از مجموع 25 داوطلب شهرستان تهران يك نفر روحاني و دو خانم در ميان داوطلبان حضور داشتند، تصريح كرد: ثبت‌نام دواطلبين تا ساعت 18 ادامه خواهد داشت.

رييس ستاد انتخابات شهرستان تهران با اشاره به اين‌كه «تعدادي از افراد به علت مشكلاتي نتوانستند ثبت نام خود را تكميل كنند» توضيح داد: به طور مثال يك روحاني حتما بايد مدرك تاييديه سطح سه حوزه علميه قم را به همراه داشته باشد يا مدرك معادل سازي وزارت ارشاد براي كارشناسي ارشد بايد در اختيار داوطلبان باشد و همچنين اگر كمتر از ده قطعه عكس به همراه داشته باشند مدارك آن‌ها ناقص مي‌باشد و امكان ثبت نام دواطلبان وجود ندارد.

وي تاكيد كرد: داوطلبان سعي كنند با مراجعه به سايت وزارت كشور و مطالعه اطلاعيه مدارك لازم را به همراه داشته باشند.

وي افزود: از چهار نفري كه به علت ناقص بودن مدارك، موفق به تكميل ثبت نام خود نشدند دو نفر مراحل ابتدايي را طي كرده و كد رهگيري را دريافت كردند و در روزهاي آينده مدارك تكميلي را ارائه خواهند كرد.

احمدي‌شهركي همچنين در رابطه با اين‌كه در روزهاي پاياني ثبت نام داوطلبان ساعت ثبت نام اضافه خواهد شد، گفت: بستگي به وزارت كشور دارد و بر اساس استقبالي كه مي‌شود در روزهاي پاياني تا زماني كه ساعت پايان ثبت نام اعلام مي‌شود هر تعداد كه وارد فرمانداري تهران شده باشند ثبت نام خواهند شد و ما موظف به ثبت نام آن‌ها هستيم حتي اگر تا پاسي از شب طول بكشد.

وي در رابطه با نسبت استقبال داوطلبان نسبت به دوره‌هاي گذشته گفت: نسبت به دوره مجلس هشتم براي دور اول افزايش داشتيم، چراكه در مجلس هشتم در روز اول در تهران 17 نفر ثبت نام داشتيم و اين تعداد امسال به 25 نفر رسيده است و اميدواريم در آينده مشاركت بيشتري را شاهد باشيم.

داوطلبان ثبت نام در روزهاي اول نسبت به ثبت‌نام اقدام كنند

به گزارش ايسنا رييس ستاد انتخابات شهرستان تهران هم‌چنين با اعلام اين‌كه «در فرمانداري تهران روزانه ظرفيت ثبت‌نام 250 نفر را داريم» خواستار آن شد تا داوطلبان ثبت‌نام در انتخابات مجلس در روزهاي اول نسبت به ثبت‌نام اقدام كنند.

وي در اولين روز از ثبت‌نام داوطلبين نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در فرمانداري تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به اين‌كه «فرمانداري تهران و وزارت كشور دو حوزه براي ثبت‌نام كانديداها در شهرستان تهران هستند» گفت: در حال حاضر در فرمانداري تهران داوطلبان كانديداتوري در حال ثبت نام هستند.

وي با بيان اين‌كه «نوع ثبت‌نام داوطلبن به سه شكل است» توضيح داد: پيشنهاد اول اين است كه كانديداها از طريق سايت وزارت كشور ثبت‌نام كرده و با گرفتن كد رهگيري و ارائه آن به اضافه مدارك و اطلاعات‌شان در فرمانداري تهران در فرصت كوتاهي ثبت نام شوند.

وي افزود: شكل دوم اين است كه داوطلبين با ارائه كد ملي، تاريخ تولد و سريال شناسنامه از طريق اينترنت كد رهگيري دريافت كنند و مراحل تكميلي را توسط كاربران ما در حوزه‌هاي انتخابيه انجام دهند و كد رهگيري نهايي را دريافت كنند و سومين حالت اين است؛ كساني كه به اينترنت مراجعه نمي‌كنند، مستقيم به حوزه‌هاي انتخابيه مراجعه كرده و از صفر تا صد اطلاعات آن‌ها در اين حوزه‌ها بررسي شده و ثبت‌نام شوند.

احمدي شهركي با بيان اين‌كه «در حوزه فرمانداري تهران روزانه ظرفيت ثبت‌نام 250 نفر را داريم»، تصريح كرد: در روزهاي آخر ثبت‌نام ترافيك بالايي وجود دارد و شايد روزانه ثبت‌نام 400 تا 500 نفر انجام شود.

وي با بيان اين‌كه «ثبت‌نام داوطلبين در پنج مرحله انجام مي‌شود و اطلاعات آن‌ها دريافت خواهد شد» خاطرنشان كرد: داوطلبين علاوه بر مدارك و اطلاعات شخصي بايد اطلاعات پدر و مادر، فرزندان و همسر خود را به همراه كارت ملي داشته باشند و همچنين آدرس و كدپستي محل كار و محل سكونت را به همراه داشته باشند تا در ثبت‌نام آن‌ها مشكلي ايجاد نشود و زمان ثبت‌نام‌شان طولاني نشود.

وي افزود: براساس مانوري كه روز گذشته انجام شد، اگر مدارك داوطلبين كامل باشد ظرف 20 تا 25 دقيقه ثبت‌نام آن‌ها تكميل خواهد شد.

رييس ستاد انتخابات شهرستان تهران با بيان اين‌كه «در فرمانداري تهران 30 كاربر به طور همزمان فعال هستند و هر كاربر يك نفر را پوشش مي‌دهد» افزود: همچنين 30 كاربر براي طبقه منفي يك و طبقه سوم آمادگي كار دارند و اگر 100 نفر به طور همزمان وارد شوند ظرف 20 دقيقه ثبت‌نام آن‌ها كامل خواهد شد.

وي همچنين در رابطه با تغيير حوزه‌هاي انتخابيه گفت: تمام كانديداها طبق قانون حق دارند، پس از ثبت‌نام درخواست انتقال به هر حوزه ديگر در كشور را بدهند، البته در زمان مقرر بعد از احراز صلاحيت مي‌توانند درخواست خود را اعلام كنند.

وي در رابطه با تغيير سيستم ثبت‌نام نسبت به دوره‌هاي قبل گفت: از شرايطي كه وجود دارد، راضي هستيم؛ چراكه در گذشته اطلاعات به صورت دستي ثبت مي‌شد و مشكلاتي ايجاد مي كرد، اما در حال حاضر مي توانيم سه نسخه پرينت از اطلاعات افراد با تاييد در اختيار داشته باشيم.

احمدي‌شهركي همچنين افزود: علاوه بر كد رهگيري براي ثبت‌نام نهايي افراد رسيدي هم براي قطعي شدن ثبت‌نام‌شان در اختيار آن‌ها قرار مي‌گيرد.

وي با اشاره به اين‌كه «در روزهاي آخر تعداد داوطلبين براي ثبت‌نام افزايش پيدا مي‌كند» تصريح كرد: به طور مثال در مجلس هشتم تعداد داوطلبين ثبت‌نام شده در روز اول هشت نفر بود و اين تعداد در روزهاي آخر به 400 نفر رسيد و به طور كل از ميانگين هزار نفر ثبت‌نام شده مجلس هشتم در فرمانداري تهران قريب به 850 نفر در سه روز آخر انجام شد؛ بنابراين از داوطلبين خواهشمنديم كه در روزهاي اول نسبت به ثبت‌نام اقدام كنند.

به گزارش خبرنگار سياسي ايسنا مستقر در وزارت كشور، مصطفي محمدنجار در ساعات اوليه ثبت نام از كانديداها از بخش‌هاي مختلفي كه روند ثبت‌نام از نامزدها در آن انجام مي‌شود، بازديد كرد.

وزير كشور:

ثبت‌نام از داوطلبان نمايندگي مجلس تا پايان وقت اداري 9 دي ادامه دارد

به گزارش ايسنا وزير كشور پس از صدور فرمان آغاز ثبت‌نام از كانديداهاي انتخابات مجلس، در جمع خبرنگاران گفت: براساس ماده 45 قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي ثبت‌نام از داوطلبان را آغاز مي‌كنيم و اين ثبت‌نام تا پايان وقت اداري جمعه 9 دي ادامه خواهد يافت.

وي اظهار كرد:‌ داوطلبان مي‌توانند با در دست داشتن مدارك به ستاد انتخابات وزارت كشور و يا مراكز حوزه‌هاي انتخاباتي و يا نمايندگي‌هاي سياسي جمهوري اسلامي ايران در خارج از كشور مراجعه و ثبت‌نام كنند.

وي تاكيد كرد: بررسي سوابق داوطلبان از همين امروز ـ سوم دي ـ آغاز خواهد شد و 31 مركز استان، 207 فرمانداري و 850 هزار نفر در امر برگزاري انتخابات و ثبت‌نام از نامزدهاي انتخابات فعاليت خواهند كرد و وزارت كشور تلاش دارد كه اين انتخابات با مشاركت حداكثري و در نهايت رعايت امانت برگزار شود.

محمدنجار از داوطلبان و مردم خواست با حضور گسترده خود در انتخابات زمينه‌هاي توسعه و تعالي كشور را فراهم كنند و گفت: افرادي كه مي‌توانند و شرايط حضور در انتخابات را دارند با حضور خود كشور را در جهت توسعه و تعالي ياري كنند و هدف‌شان براي شركت در انتخابات خدمت به مردم، پاسداري از ارزش‌ها و آرمان‌هاي امام(ره) و خون شهدا باشد.

وي افزود: تاكنون در كشور بعد از انقلاب، 29 انتخابات برگزار شده كه تجربيات ارزشمندي براي مسوولان كشور فراهم كرده است و ما تلاش داريم با استفاده از اين تجربيات انتخابات را بهتر از گذشته برگزار كنيم.

وي گفت: در دولت نهم چهار انتخابات برگزار شد و مشاهده كرديم كه در اين انتخابات‌ها مشاركت مردم بيشتر از انتخابات‌هاي قبل بوده است به طوري كه در انتخابات رياست‌جمهوري دهم 23 و نيم درصد افزايش مشاركت داشتيم.

وزير كشور تاكيد كرد: نظارت در همه مراحل انتخابات به عهده شوراي نگهبان خواهد بود و 270 مركز اصلي در حوزه‌هاي انتخاباتي و مجموعا هزار حوزه اصلي و فرعي اين وظيفه را بر عهده دارند تا اگر از ناحيه كسي تخلفي صورت گرفت براساس قانون با آن برخورد شود.

وي در پاسخ به سوالي مبني بر اين‌كه آيا افزايش تعداد نمايندگان در اين انتخابات اعمال خواهد شد؟ گفت: ما منتظريم كه ببينيم كه اگر اين قانون در مجلس تصويب و به دولت ابلاغ شد آن را اجرا كنيم و اين آمادگي را داريم.

وي تاكيد كرد كه شوراي راهبردي ما در اين انتخابات اجراي قانون، ‌امانت‌داري و عدالت محوري است و براي برگزاري هرچه بهتر انتخابات نظارت‌هاي لازم را خواهيم داشت.

محمدنجار همچنين از بخش‌هاي مختلف دست‌اندركار در ثبت‌نام از نامزدهاي انتخابات بازديد كرد.

آغاز به كار 207 شعبه اصلي در فرمانداري‌هاي مراكز حوزه انتخابيه

به گزارش ايسنا وزير كشور هم‌چنين از اعلام آغاز فعاليت هيات‌هاي اجرايي انتخابات به استانداري‌ها و فرمانداري‌هاي سراسر كشور از امروز (شنبه) خبر داد و گفت: 207 شعبه اصلي در فرمانداري‌هاي مراكز حوزه انتخابيه كار خود را آغاز كرده‌اند.

محمدنجار با اعلام اين خبر، افزود: در مجموع يك هزار شعبه اصلي و فرعي در حوزه انتخابات فعاليت خود را آغاز كرده‌اند.

وي با اشاره به تجربه برگزاري 29 دوره انتخابات در كشور اظهاركرد: ملت ايران ثابت كرده كه در سخت‌ترين شرايط و حتي در دوران دفاع مقدس نيز پاي صندوق‌هاي راي حاضر شده و به تكليف خود عمل كرده‌اند.

وي ابراز اميدواري كرد كه با استفاده از تجربيات گذشته بتوان انتخابات پيش‌روي مجلس شوراي اسلامي را به نحو احسن و شكوهمندتر از گذشته برگزار كرد.

محمدنجار با بيان اين‌كه پشتوانه مردمي نظام جمهوري اسلامي بلاي جان دشمنان اين نظام شده است، اظهار كرد: هر چه به انتخابات نزديكتر مي‌شويم، تحركات دشمن براي كمرنگ كردن حضور مردم در انتخابات بيشتر مي‌شود.

وي ادامه داد: كار دشمنان اين است كه آيه يأس بخوانند و خدمات 30 ساله جمهوري اسلامي ايران به ويژه خدمات دولت نهم ودهم را زير سوال ببرند، اما مردم دشمنان خود را مي‌شناسند و به اين ياوه‌گويي‌ها گوش نخواهند كرد و بار ديگر مشت محكمي بر دهان دشمنان خواهند كوبيد.

وي در ادامه به همه دلسوزان نظام تاكيد كرد كه به دنبال سوق دادن فضا به سمت آرامش باشند و از مطرح كردن سخنان تنش‌زايي كه تشنج ايجاد كند، خودداري كنند.

وي با اشاره به اين‌كه مقام معظم رهبري دو راهبرد مشاركت حداكثري و اجراي مر قانون را براي برگزاري انتخابات پيش‌رو توصيه كرده‌اند، اظهار كرد: با اتكاء به اين دو راهبرد هرگونه فرصت عرض اندام از دشمنان را سلب خواهيم كرد.

وي همچنين با اشاره به تركيب 11 نفره اعضاي هيات‌هاي اجرايي انتخابات شامل هشت نفر معتمد، فرماندار، رييس ثبت‌احوال و رييس شوراي شهر، اظهار كرد: انتظار مي‌رود روساي ثبت‌احوال نقش خود را به درستي در هيات‌هاي اجرايي انتخابات ايفا كنند و فعالانه حضور داشته باشند؛ كما اينكه در گذشته و در حوزه اجراي هدفمندسازي رايانه‌ها نيز سازمان‌هاي ثبت‌احوال نقش خود را به درستي ايفا كردند.

وي با بيان اين‌كه امروز با مديريت عالمانه دولت نهم ودهم كشور در مسير پيشرفت قرار گرفته است، اظهار كرد: با اين وجود عده‌اي از خارج كشور با همكاري ايادي خود در داخل كشور به دنبال انجام اقداماتي براي مأيوس كردن مردم هستند و در آستانه انتخابات نيز بيشتر شاهد چنين اقداماتي هستيم.

نجار با بيان اين‌كه دشمنان از مردم كشور ما عصباني هستند، اظهار كرد: اين درحالي است كه امروز جمهوري اسلامي به يك الگوي منطقه‌اي و جهاني تبديل شده و نه تنها در خيز‌ش‌هاي اخير كشورهاي منطقه موثر بوده است، بلكه حتي در اروپا و آمريكا نيز توانسته تاثيرگذار باشد كه نمونه آن در جنبش وال‌استريت در آمريكا شكل گرفته است.

وزير كشور ادامه داد: در شرايطي كه شاهد موفقيت‌هاي خيره‌كننده جمهوري اسلامي در همه زمينه‌ها هستيم، دشمنان تلاش مي‌كنند تا دستاوردهاي نظام را زير سوال ببرند.

فرماندار تهران:

زمان ثبت‌نام از داوطلبان نمايندگي قابل تمديد نيست

به گزارش ايسنا نايبي فرماندار تهران نيز در اولين دقايق شروع ثبت‌نام داوطلبان نهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي، با حضور در جمع خبرنگاران تاكيد كرد: زمان ثبت‌نام داوطلبان نمايندگي مجلس قابل تمديد نيست.

وي گفت: با عنايت به دستور وزير كشور براي شروع ثبت‌نام انتخابات كه زمان آن از هشت صبح روز سوم دي آغاز شد، ما دستور واصله را اعلام وصول كرديم و عملا ثبت‌نام براي انتخابات مجلس نهم كليد خورد.

وي افزود: ثبت‌نام از دوطلبان به مدت يك هفته و تا روز جمعه از ساعت هشت صبح تا پنج بعداز ظهر ادامه دارد و قابل تمديد نيست.

فرماندار تهران تاكيد كرد: از همه كساني كه واجد شرايط هستند درخواست مي‌كنيم كه ثبت نام خود را به روزهاي آخر ثبت‌نام واگذر نكنند و در همين روزهاي ابتدايي ثبت نام خود را انجام دهند.

وي همچنين تاكيد كرد: داوطلبين با توجه به شرايطي كه در قانون انتخابات آمده است موارد لازم را مورد توجه قرار دهند و مدارك لازم را نيز با خود همراه بياورند.

وي همچنين گفت: اميدواريم انتخابات پرشور با حضور و مشاركت حداكثري مردم را شاهد باشيم.

بازديد اعضاي هيات نظارت بر انتخابات تهران از ستاد انتخابات فرمانداري تهران

به گزارش ايسنا صبح روز سوم دي‌ماه پس از آغاز ثبت‌نام داوطلبان مجلس نهم شوراي اسلامي، اعضاي هيات نظارت بر انتخابات شهرستان تهران با حضور در فرمانداري تهران از مراحل ثبت‌نام داوطلبان نمايندگي مجلس شوراي اسلامي، حوزه انتخابيه‌ تهران، ري، شميرانات و اسلام‌شهر بازديد كردند.

در حاشيه ثبت نام كانديداهاي مجلس در فرمانداري تهران

در پايان اولين روز ثبت‌نام داوطلبان نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي،11نفر به فرمانداري تهران مراجعه كردند كه در بين آنها يك زوج ، رهبر اركستر سمفونيك و فردي كه عنوان مي‌كرد 10 سال معاون دادستان شهر ري بود، حضور داشتند.

به گزارش ايسنا، اميد رحمان پور و زهرا قاسمي زوجي بودند كه بعد از ظهر امروز براي ثبت نام به ستاد انتخابات فرمانداري تهران آمدند.

اميد رحمان پور ضمن اين‌كه هدف از ثبت نام خود را خدمت به مردم عنوان كرد، گفت: متاسفانه هم اكنون از كنار مشكلات جوانان به راحتي عبور مي شود و اقداماتي كه سازمان ملي جوانان انجام داده است، مطلوب نيست.

وي هم چنين گفت كه مستقل ثبت نام كرده است.

زهرا قاسمي كه همچون همسرش داراي مدرك فوق ليسانس فقه و حقوق بود، گفت:ما در همه زمينه ها مشترك هستيم و مي خواهيم با هم به صورت مشترك كار كنيم.

وي افزود :مي خواهيم براي جوانان و زنان قدم هاي مثبتي را برداريم .

قاسمي در پاسخ به اين سوال كه فكر مي كنيد راي بياوريد گفت :نه

شخص ديگري هم بدون اين‌كه از هدف و عنوان خود نام ببرد اظهار كرد:من فقط براي حل مشكل ترافيك ثبت نام كرده ام.

حجت‌الاسلام مهدي عليزاده نيز يكي ديگر از اين ثبت‌نام كنندگان بود كه پس از انجام ثبت‌نام خود در جمع خبرنگاران حضور يافت و بر اين نكته تاكيد كرد كه من 10 سال معاون دادستان شهرري بوده‌ام و سابقه كار قضايي دارم و به همين دليل معتقدم كه ما در بخش قضايي مجلس فوق‌العاده مشكل داريم.

وي در بيان علت ثبت‌نامش اظهاركرد: من احساس كردم، اگر نيايم مديون مردم مي‌شوم.

وي گفت: منطقه شهرري و مردم جنوب مرا مي‌شناسند و زماني كه قاضي بودم، در اتاق من به روي همه باز بود.

عليزاده خاطرنشان كرد: با جبهه متحد اصولگرايان رايزني‌هايي داشته‌ام. اميدوارم كه آن‌ها از من حمايت كنند.

همچنين محسن كوهستاني‌نژاد كه سمت خود را رهبر اركستر سمفونيك و استاد دانشگاه و آهنگساز عنوان كرد، گفت: افق كشور تكامل خوبي دارد و من دوست داشتم كه در روند اين تكامل حضور داشته باشم.

وي همچنين اظهار كرد: به نظر من عرصه فرهنگ يكي از جريان‌هاي مهم كشور است و بايد در اين عرصه فعال باشيم و همه در چرخه نظام حركت كنيم.

نداشتن کد رهگيري يعني همان انجام ثبت نام اينترنتي توسط کانديداها باعث شد، برخي از آنان انجام ثبت نام قطعي خود را به روز ديگري موكول كنند، اما افرادي که با کد رهگيري به محل فرمانداري آمدند در مدت زمان کوتاهي کمتر از 20دقيقه کار ثبت نام آنان انجام شد

به گزارش ايسنا، فرماندار و رييس ستاد انتخابات شهرستان تهران در مصاحبه هايي که با خبرنگاران داشتند، بر اين موضوع تاکيد داشتند که داوطلبان سعي کنند در روزهاي اول براي ثبت نام اقدام کنند و کار ثبت نام را به روزهاي آخر موکول نکنند.

به گفته شهركي رييس ستاد انتخابات شهرستان تهران در پايان اولين روز ثبت نام داوطلبان نمايندگي مجلس نهم 14 نفر نيز به وزارت كشور مراجعه كرده اند و جمعا 25 نفر براي اين رويداد مهم سياسي ثبت نام كرده اند.

مسوولان فرمانداري هم چنين از تلاش خبرنگاران در روز نخست ثبت نام ها قدرداني كردند.

حاشيه ثبت‌نام كانديداهاي مجلس در وزارت كشور

به گزارش ايسنا ثبت‌نام از كانديداهاي انتخابات مجلس شوراي اسلامي در زيرزمين تالارچهار هزار نفري وزارت كشور نيز در جريان است.

تا زمان ارسال اين گزارش يكي از نمايندگان فعلي مجلس شوراي اسلامي، علي‌اصغر حسني نماينده مردم لارستان با حضور در وزارت كشور ثبت‌نام كرده است.

همچنين يكي ديگر از ثبت‌نام كنندگان مرتضي غرقي خبرنگار صداوسيما بود كه در ساعات اوليه روز اقدام به ثبت‌نام در انتخابات مجلس شوراي اسلامي كرد.

حضور ناظران شوراي نگهبان در ستاد انتخابات كشور

به گزارش ايسنا در اولين روز ثبت‌نام داوطلبان نمايندگي مجلس نهم، ناظران شوراي نگهبان در ستاد انتخابات كشور حاضر شدند.

ناظران شوراي نگهبان پس از حضور در ستاد انتخابات كشور در جريان مراحل ثبت‌نام داوطلبان نمايندگي مجلس شوراي اسلامي، در ستاد انتخابات كشور قرار گرفتند.

مداراك لازم بري كانديداها

به گزارش ايسنا داوطلبان مي‌توانند به منظور اعلام داوطلبي خود در مهلت تعيين شده با همراه داشتن مدارك زير به ستاد انتخابات كشور، فرمانداري‌هاي مراكز حوزه‌هاي انتخابيه، سفارتخانه‌ها يا كنسولگري‌ها يا نمايندگي‌هاي سياسي جمهوري اسلامي ايران در خارج از كشور مراجعه و نسبت به تكميل فرم ثبت‌نام اقدام كنند.

‌1- اصل كارت ملي و سه نسخه تصوير آن.

‌2- اصل شناسنامه عكسدار و سه نسخه تصوير كليه صفحات آن.

‌3- عكس جديد ‌4 × ‌3 ده قطعه (ترجيحا با زمينه روشن).

‌4- اصل و تصوير آخرين مدرك تحصيلي و يا مدرك معادل كه معتبر باشد.

‌5- اصل و تصوير گواهي رسمي مبني بر قبول استعفاء و عدم اشتغال در پست و مقام و مشاغل مشمول استعفاي موضوع ماده ‌29 قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي.

‌6- اصل و تصوير برگ پايان خدمت وظيفه عمومي و يا مدركي معتبر دال بر روشن بودن وضعيت مشموليت خدمت وظيفه عمومي.

به استناد ماده ‌28 قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي، انتخاب شوندگان هنگام ثبت‌نام بايد داراي شرايط زير باشند:

‌1- اعتقاد و التزام عملي به اسلام و نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران.

‌2- تابعيت كشور جمهوري اسلامي ايران.

‌3- ابراز وفاداري به قانون اساسي و اصل مترقي ولايت مطلقه فقيه.

‌4- داشتن مدرك تحصيلي كارشناسي ارشد يا معادل آن.

‌5- نداشتن سوء شهرت در حوزه انتخابيه.

‌6- سلامت جسمي در حد برخورداري از نعمت بينايي، شنوايي و گويايي.

‌7- حداقل سن سي سال تمام و حداكثر هفتاد و پنج سال تمام.

تبصره ‌1- داوطلبان نمايندگي اقليت‌هاي ديني مصرح در قانون اساسي از التزام عملي به اسلام، مذكور در بند (‌1) مستثني بوده و بايد در دين خود ثابت العقيده باشند.

تبصره ‌3 ـ هر دوره نمايندگي مجلس شوراي اسلامي معادل يك مقطع تحصيلي فقط براي شركت در انتخابات محسوب مي‌شود.

بر اساس قانون تفسير ماده (‌28) كه در تاريخ ‌12 /‌5/ ‌1390 به تاييد شوراي نگهبان رسيده، مدرك معادل تحصيلي در هر مقطع تحصيلي مدركي است كه واجد ارزش استخدامي باشد.

در ضمن به استناد تبصره ‌2 ماده ‌9 قانون ياد شده هيچ يك از داوطلبان نمايندگي نمي‌توانند در بيش از يك حوزه انتخابيه خود را نامزد نمايند. در غير اينصورت نامزدي آنان كلاً باطل و از شركت در انتخابات آن دوره مجلس محروم مي‌گردند.

همچنين به استناد ماده ‌46 قانون مذكور هر يك از داوطلبان نمايندگي مجلس مي‌توانند شخصاً و به صورت كتبي انصراف خود را به فرمانداري يا بخشداري مركز حوزه انتخابيه و يا وزارت كشور اعلام نمايند و عدول از انصراف نيز پذيرفته نمي‌شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha