• دوشنبه / ۵ دی ۱۳۹۰ / ۱۷:۳۰
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 9010-03054
  • خبرنگار : 71381

وزير كشور: تعداد ثبت نام كنندگان درانتخابات مجلس به1020نفر رسيد بيشترين تعداد ثبت نام كنندگان از استان تهران بوده است

وزير كشور:
تعداد ثبت نام كنندگان درانتخابات مجلس به1020نفر رسيد
بيشترين تعداد ثبت نام كنندگان از استان تهران بوده است

وزير كشور اعلام كرد: تا ساعت 15:45دقيقه سومين روز از ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس نهم، هزار و 20 نفر در سراسر كشور مراجعه داشتند كه 50 نفر از آنها خانم و 950 نفر از آقايان هستند.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) مصطفي محمدنجار عصر سومين روز از ثبت نام داوطلبان نمايندگي مجلس نهم در حاشيه‌ي بازديد از فرمانداري تهران در جمع خبرنگاران با اعلام اين خبر، افزود: از فرمانداري ‌، استانداري و هيات‌هاي اجرايي تشكر مي‌كنم؛ چرا كه كارها تا به حال به خوبي پيش رفته است و اين حوزه نمونه‌اي از شعبه‌هاي سراسر كشور ماست.

وي با اشاره به اين‌كه در سراسر كشور هزار حوزه‌ي اصلي و فرعي داريم، تصريح كرد: 207 حوزه‌ي اصلي فعاليت دارند و با نظام جامع انتخابات كه در وزارت كشور فراهم آمده، از يكسال گذشته كارهاي خوبي انجام شده است و در حال حاضر نظام جامع به نحوي است كه به طور لحظه‌اي افرادي كه در سراسر كشور به حوزه‌هاي انتخابيه مراجعه مي‌كنند، قابل مشاهده هستند و اطلاعات آنها در فضاي مجازي منتقل مي‌شود و به سرعت از وزارت كشور امكان ارائه اطلاعات به مراكز استعلام چهارگانه وجود دارد.

وي با اشاره به اين‌كه تا ساعت 15:45 از سومين روز از ثبت نام داوطلبين هزار و 20 نفر مراجعه كرده‌اند، انتخابات را يك مانور ملي دانست و گفت: 11 نفر هيات اجرايي كه از ميان مردم انتخاب مي‌شود و ناظرين و مجريان و مجموعه‌ي 850 هزار نفري كه انتخابات را برگزار مي‌كنند و مردمي كه در انتخابات راي خواهند داد، كانديداها، مجريان و ناظران همه از ملت عزيز ايران هستند.

محمدنجار در ادامه با بيان اين‌كه انتخابات امري مردمي در كشور ماست، گفت: انتخابات باشكوه در كشور شروع شده است و مراحل آن به سرعت انجام مي‌شود.

وي با اشاره به تجربه انتخابات‌ گذشته تصريح كرد: در اين انتخابات سعي داريم تا با استفاده از تجربه‌ي گذشته كار را هر چه آسان‌تر، سهل تر و سريعتر با روش‌هاي علمي پيش ببريم.

وي افزود: پس از مراجعه داوطلبان اطلاعات آنها براي استعلام به مراجع 4 گانه ارسال مي شود و نتايج به هيات‌هاي اجرايي اعلام مي‌شود و ظرف 10 روز بر اساس قانون انتخابات صلاحيت‌ها بررسي شده و نتايج به ناظران مراكز استان‌ها اعلام مي‌شود.

وي ادامه داد: اگر كسي رد صلاحيت شده باشد ظرف يك روز به اواعلام مي شود و آن فرد حداكثر تا 4 روز براي اعتراض به هيات نظارت استان فرصت دارد.

وزير كشور در ادامه در جواب سوال خبرنگاري در رابطه با تعبيه سيستمي در مجلس شوراي اسلامي براي ثبت نام نمايندگان توضيح داد: در مجلس سيستمي نگذاشته‌ايم، بلكه اين اقدام توسط خودشان انجام شده است تا پيش ثبت نام‌ها در مجلس انجام شود، البته همه‌ي كانديداها موظف هستند به حوزه‌هاي انتخابيه مراجعه كنند و مدارك خود را شخصا تحويل دهند و پيش ثبت نام‌ها به طريق اينترنتي از هر جايي امكان پذير است كه امكاني جديد در فضايي جديد است.

وي همچنين در مورد برگزاري رايانه‌اي انتخابات در 10 درصد از حوزه‌هاي انتخابيه نيزاظهارداشت: هنوز اين كار عملي نشده، اما در حال رايزني و هماهنگي با شوراي نگهبان هستيم و به زودي مراكزي كه قرار است انتخابات را به صورت رايانه‌اي برگزار كند به اطلاع ملت مي‌رسانيم.

وي در ادامه در جواب اين سوال كه بيشترين مراجعه كنندگان در چه استاني بوده‌اند توضيح داد: بيشترين داوطلبان از استان تهران بودند و تا ساعت 15 و 45 دقيقه در سراسر كشور 1020 نفر و در تهران 147 نفر ثبت نام كرده‌اند كه حضوري بي‌نظير است، البته به داوطلبان توصيه مي‌كنيم كه با رعايت تقواي سياسي و انتخاباتي وظيفه‌ي ملي سياسي خود را عملي كنند و ثبت نام خود را به روزهاي پاياني كه ازدحام بيشتري وجوم دارد، موكول نكنند.

وي همچنين در رابطه با ميزان حضور و مشاركت زنان در انتخابات نيز گفت: در كشور ما بانوان در زمينه‌هاي مختلف فعال هستند و در انتخابات هم به عنوان انتخاب كننده و هم انتخاب شونده حضورشان رو به افزايش است و تازه سومين روز از ثبت نام كانديداها را پشت سر گذاشته‌ايم.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha