• دوشنبه / ۵ دی ۱۳۹۰ / ۱۵:۴۱
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 9010-02946

فاطمه رهبر پس از ثبت‌نام : اگر در ليست جبهه متحد اصولگرايان نباشم مستقل شركت نمي‌كنم

فاطمه رهبر، پس از ثبت نام در انتخابات مجلس نهم گفت: اگر در ليست جبهه متحد اصولگرايان نباشم، انصراف مي‌دهم.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، فاطمه رهبر نماينده تهران در مجلس هشتم، با حضور در محل ثبت‌نام داوطلبان نمايندگي نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در جمع خبرنگاران، اظهار كرد: اگر در ليست جبهه متحد اصولگرايان نباشم، مستقل شركت نمي‌كنم و انصراف خواهم داد.

وي با بيان اين‌كه تعهد تشكيلاتي دارم، گفت: من در دوره هفتم وهشتم مجلس شوراي اسلامي در ليست جبهه متحد اصولگرايان بودم و اگر در اين دوره انتخابات در ليست جبهه متحد نباشم، شركت نمي‌كنم و اميدوارم فرد اصلح‌تر در ليست قرار گيرد.

وي در ادامه در پاسخ به اين سوال كه گفته مي شود زنان مجلس هشتم براي زنان كاري انجام نداده‌اند،‌ گفت: اين يك سياه‌نمايي براي مجلس است و بعضي از هر بهانه‌اي استفاده مي‌كنند تا مجلس را خراب كنند، اما اين در حالي است كه ما در سه سال اول مجلس هشتم در مورد زنان وكودكان 30 مصوبه داشتيم و امسال نيز برنامه‌هايي در دست كار داريم. و مي‌توانم بگويم بيشترين كار درباره زنان در مجلس فعلي انجام شده است.

اين نماينده مجلس شوراي اسلامي با اشاره به موارد تصويب شده درباره زنان و خانواده در مجلس هشتم، اظهار كرد: بزرگترين كار در مجلس هشتم پيگيري ماده 230 برنامه توسعه پنجم (تدوين برنامه جامع توسعه امور زنان) بود كه من آن را در صحن وكميسيون فرهنگي پيگيري كردم و طبق اين برنامه مركز امور زنان و خانواده با هماهنگي همه دستگاه‌ها موظف است، در بحث‌هاي پژوهشي، معيشتي و تامين اجتماعي بازنگري قانوني داشته باشد كه طي يك سال گذشته مركز امور زنان و خانواده اقدامات ابتدايي را انجام داده و ان‌شا‌ءالله اجرايي شدن آن را در مجلس نهم مشاهده خواهيم كرد.

رهبر در ادامه درباره بحث مكانيزيم افزايش تعداد زنان در مجلس شوراي اسلامي گفت: قانون اساسي ما مترقي‌ترين قانون است و عرصه را براي حضور خانم‌ها لحاظ كرده است و ما محدوديتي براي حضور خانم‌ها در مجلس نداريم، حتي بر طبق اين قانون ممكن است كه روزي تعداد نامزد‌هاي خانم از تعداد نامزد‌هاي آقا بيشتر باشد.

وي در ادامه درباره تعداد كم خانم‌ها در مجلس شوراي اسلامي ضمن اين‌كه اعتماد سازي و فرهنگ‌سازي را دو فاكتور مهم در اين بحث خواند، خاطر نشان كرد: بين زن و مرد تفكيك جنسيتي وجود ندارد. ضمن اين‌كه ما پيش از اين پيشنهادي ارائه داديم كه طي آن بر اين نكته تاكيد كرديم اگر هر استان بيش از پنج نماينده داشت، يك نماينده خانم هم داشته باشد ،30 نماينده زن از كل كشور وارد مجلس خواهد شد، بنابراين مي‌توان گفت كه قانون نقص ندارند و مردم بايد اعتماد كنند.

وي همچنين در قالب پاسخ به سوال خبرنگاري بحث لايحه حمايت خانواده را مورد توجه قرار داد وگفت: خانم‌هاي مجلس مدافع حقوق خانم‌ها هستند.

وي اظهار كرد: سه ماده چالشي بحث تعيين مهريه، ازدواج موقت و ازدواج دائم كه از اين لايحه حذف شد، حالت ماهوي داشت و با بقيه مواد اين لايحه متفاوت بود.

وي همچنين اظهاركرد: هم اكنون لايحه حمايت از خانواده و كودكان در دستور كار مجلس قرار دارد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha