• سه‌شنبه / ۶ دی ۱۳۹۰ / ۱۳:۰۷
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 9010-02345.192421
  • خبرنگار : 71186

دبير انجمن خودروسازان خواستار شد: جايگاه محوري شوراي سياست‌گذاري خودرو حفظ شود

دبير انجمن خودروسازان گفت: با توجه به نقش راهبردي شوراي سياست‌گذاري خودرو در صنعت خودرو، جايگاه محوري اين شورا هم‌چنان بايد حفظ شود. احمد نعمت‌بخش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: اگر صنعت خودرو كشور را با خودروسازان بزرگ جهاني مانند جنرال موتورز مقايسه كنيم، دچار عقب‌ماندگي‌هاي زيادي هستيم اما صنعت خودرو در مقايسه با ديگر صنايع داخلي مانند نساجي، پيش‌رو بوده است. وي با بيان اين‌كه موفقيت‌هاي صنعت خودرو مرهون سياست‌گذاري‌هاي كلان شوراي سياست‌گذاري خودرو در سه دهه‌ اخير بوده است، خاطرنشان كرد: شوراي سياست‌گذاري خودرو در تمام دولت‌هاي تشكيل شده در سه دهه‌ اخير فعال بوده و سياست‌هاي كلان صنعت خودرو در اين شورا اتخاذ شده است. او ادامه داد: در دولت‌هاي مختلف با تغيير وزرا، تركيب شوراي سياست‌گذاري خودرو نيز تغيير مي‌كرد. به عنوان مثال در دوره‌اي تمام خودروسازان داخلي در اين شورا نماينده داشتند و در مقطعي نيز نمايندگان خودروسازان به ايران‌خودرو و سايپا محدود شد. هم‌چنين برخي نمايندگان مجلس و اقتصاد‌دانان برجسته در مقاطعي از اعضاي شوراي سياست‌گذاري‌ خودرو بوده‌اند. وي با بيان اين‌كه روال كار شوراي سياست‌گذاري خودرو به‌گونه‌اي است كه خرد جمعي در آن حكم ‌فرما بوده و تصميم‌ها نه به صورت دستوري، بلكه با اجماع آراء اتخاذ مي‌شود، خاطرنشان كرد: به دليل همين شيوه‌ فعاليت و روند جاري در شوراي سياست‌گذاري خودرو بوده كه شاهد پيشرفت سريع‌تر صنعت خودرو نسبت به باقي صنايع كشور هستيم. دبير انجمن خودروسازان تصريح كرد: با توجه به جايگاه محوري شوراي سياست‌گذاري خودرو در سه دهه‌ اخير، مطمئنا وزير صنعت، معدن و تجارت نيز به اهميت اين شورا واقف است. در اين شرايط معتقديم جايگاه اين شورا بايد مانند گذشته حفظ شده و ساير دستگاه‌ها نبايد به حيطه‌ وظايف آن ورود كنند. به گفته وي، استراتژي صنعت خودرو توسط شوراي سياست‌گذاري خودرو تدوين شده و تمام ضوابط مربوط به صنعت خودرو از جمله نظارت و تعيين شيوه فروش و خدمات پس از فروش در اين شورا صورت مي‌گيرد. به گزارش ايسنا، پيش از اين مشاور انجمن خودروسازان در بيان جزئيات تشكيل جديدترين جلسه كميته قيمت‌گذاري خودرو گفته بود: سازمان حمايت از مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان خارج از حيطه وظايف خود قصد ورود به حوزه شيوه فروش و خدمات پس از فروش خودرو را داشته و نمايندگان آن عنوان ‌كرده‌اند كه اختيارات شوراي سياستگذاري خودرو در خصوص شيوه‌هاي فروش و خدمات پس از فروش خودرو بايد به اين سازمان منتقل شود. به گفته داوود ميرخاني رشتي، تعيين شيوه‌هاي فروش و خدمات پس از فروش خودرو در حيطه وظايف شوراي سياستگذاري خودرو بوده و بايد در اين شورا حفظ شود. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha