• چهارشنبه / ۲۵ آبان ۱۳۹۰ / ۱۱:۲۲
  • دسته‌بندی: استان ها
  • کد خبر: 9008-16630
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

/هرمز، رنگين‌کمان خاک‌ها/ رونمايي از فرش خاكي در جزيره هرمز

/هرمز، رنگين‌کمان خاک‌ها/
رونمايي از فرش خاكي در جزيره هرمز

صبح روز گذشته، سه‌شنبه همزمان با روز عيد غديرخم از سومين فرش بزرگ خاکي جهان رونمايي شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه خليج‌فارس، حجت‌الاسلام علي مريدي‌زاده، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي هرمزگان در حاشيه اين مراسم گفت:اين اثر منحصر به فرد توسط جمعي از هنرمندان استان به مناسبت دهه ولايت طراحي و اجرا شده که در ساخت آن که بيش از يک هزار و600متر مربع است از30طيف مختلف رنگ جمع‌آوري شده موجود در جزيره، استفاده شده است.

مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي هرمزگان در ادامه به ظرفيت‌هاي موجود فرهنگي و هنري جزيره هرمز اشاره کرد و افزود: وجود خاک‌هاي رنگي متنوع، حضور مردمي خونگرم و هنردوست و موقعيت خاص باعث شده اين جزيره به مکاني مطلوب جهت حضور هنرمندان رشته‌هاي مختلف و توليد آثار هنري تبديل شود.

مريدي‌زاده خاطرنشان کرد:حضور هنرمندان در اين جزيره و توليد آثار هنري منطبق با ارزش‌هاي ملي و اسلامي باعث رونق جزيره از ابعاد مختلف و بالاخص شناخته شدن هرمز در سطح ملي و جهاني شده و اميدواريم با حمايت‌هاي بيشتر، اين رويکرد فرهنگي و هنري افزايش يابد.

وي در ادامه تصريح کرد:در طراحي اين فرش به گونه‌اي از نقوش و تصاوير بکار رفته در البسه، صنايع دستي، ظروف و... مردم هرمزگان استفاده شده که معرف ابعاد مختلف زندگي هرمزگاني‌ها است.

اين مقام مسوول افزود:علاوه بر جزيره‌ هرمز ساير جزاير خليج‌فارس نيز از ظرفيت‌ها و پتانسيل‌هاي خوب برخوردارند که اميدواريم با گسترش حمايت‌هاي سازمان‌هاي مختلف زمينه لازم جهت معرفي جزاير ديگر از طريق بسترهاي فرهنگي هنري فراهم شود.

به گزارش ايسنا، اين مراسم با حضور استاندار هرمزگان، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي و تعداد زيادي از مديران، هنرمندان و همچنين اصحاب رسانه و مردم محلي جزيره هرمز برگزار شد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha